Firmowa bramka SMS - czy warto z niej skorzystać?
![Firmowa bramka SMS - czy warto z niej skorzystać?](/img/article/1926.jpg)
Czym jest bramka SMS?
To oprogramowanie lub aplikacja, która umożliwia wysyłanie wiadomości SMS do jednego lub wielu odbiorców jednocześnie. Pozwala na swobodne zarządzanie kampaniami, tworzenie baz odbiorców oraz powiązania z zewnętrznymi systemami. I jest niemożliwie skuteczna, ale pod trzema warunkami:
- zbudowania bazy odbiorców zgodnie z przepisami o RODO,
- wysyłania atrakcyjnych komunikatów z korzyścią dla klientów,
- niezasypywania skrzynki odbiorczej zbyt częstymi treściami.
Dzięki temu błyskawicznie skierujesz wzrok klienta na Twoją firmę. W końcu statystyki nie kłamią - wiadomości SMS mają największy współczynnik otwarcia treści i wynosi on ponad 97%.
Skuteczne sposoby wykorzystania bramki SMS w Twojej firmie
Spełnienie wskazanych powyżej trzech warunków wcale nie należy do najprostszych. O ile dwa z nich dość łatwo jest przejść, firmy jednak nadal mają kłopoty z konstruowaniem wiadomości, które wprost zwalają klienta z nóg. Warto pamiętać, że to, co atrakcyjne dla właściciela firmy, niekoniecznie będzie ciekawe również dla grupy docelowej.
Dlatego pierwszym krokiem przed wdrożeniem marketingu SMS powinno być dokładne prześwietlenie potrzeb, pragnień i wątpliwości swoich klientów. I na tej podstawie powinniśmy tworzyć spójne, krótkie komunikaty. Warto przy tym urozmaicać treści i dodawać do nich linki lub kody rabatowe na zakupy. A praktycznie, bramka SMS może być wykorzystywana do:
- promocji firmy przy pomocy kodów rabatowych i specjalnych promocji dla wybranych,
- informowania o statutach zamówienia w sklepie internetowym,
- organizacji konkursów, wpływających na wizerunek marki przy pomocy wiadomości odbiorczych,
- wysyłki SMS powiązanej z zachowaniami użytkowników w zewnętrznych systemach, np. w sklepie internetowym lub aplikacji do księgowości,
- badania jakości obsługi klienta poprzez wysyłanie SMS-owych ankiet.
Bliskość z klientami to klucz do sukcesu
Odbiorcy uwielbiają, gdy firmy stawiają ich na pierwszym miejscu, świadcząc swoje usługi. Dzięki temu czują się wyróżnieni, a między marką i odbiorcą tworzy się relacja, którą trudno rozerwać. Niezaprzeczalnie pomaga w tym dobrze skonstruowany marketing SMS. I nie ma się czemu dziwić - wiadomości, które otrzymujemy na komórkę, traktujemy niezwykle intymnie i osobiście.
Czy warto korzystać z firmowej bramki SMS? Oczywiście, że tak. Kluczem do sukcesu jest jedynie opracowanie szczegółowej strategii, dotyczącej treści wiadomości, które będziesz wysyłać jako firma. Jednak przedsiębiorcy, którzy zdecydowali się na marketing mobilny w tej formie:
- poprawiają jakość świadczonych przez siebie usług;
- budują z klientami relacje i wpływają pozytywnie na swój wizerunek firmowy;
- zwiększają sprzedaż.
Takie wiadomości możesz wysyłać do klientów na całym świecie, o każdej porze dnia i nocy - od razu lub w formie zaplanowanej.
![Gotowe biznesplany](/img/rkl/contact-box/biznesplany.png)
Gotowe biznesplany
Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!
Cena już od: 29 zł
Zobacz listę biznesplanów ›lub
Zleć napisanie wniosku do Urzędu Pracy ›Oceń ten artykuł: