Jak przebiega audyt SEO i w czym może pomóc?

Ostatnia aktualizacja: 2022-07-15  |  Średni czas czytania: 01:32
Artykuł promowany
Konto PEKAOInfo
Audyt SEO może być przeprowadzony, jeśli zauważymy spadek ruchu na naszej stronie internetowej bądź w celach profilaktycznych, aby upewnić się, że witryna jest czytelna i dobrze widoczna zarówno dla wyszukiwarki, jak i dla użytkownika. Na czym polega audyt SEO i w czym może pomóc?
Jak przebiega audyt SEO i w czym może pomóc?

Działania podejmowane w ramach audytu SEO

Audyt SEO to nic innego, jak proces oceny strony internetowej pod kątem jej widoczności w wyszukiwarce. Należy tutaj ocenić nie tylko dopasowanie do algorytmów poszczególnych wyszukiwarek, ale również jak witryna prezentuje się z punktu widzenia potencjalnego użytkownika. Obecnie bowiem promowane są strony stworzone nie pod wyszukiwarkę, a właśnie pod klienta. Dzięki darmowemu audytowi SEO, który pomoże w wykryciu ewentualnych problemów, właściciel witryny może wprowadzić niezbędne zmiany techniczne. Audyt SEO najczęściej przebiega w następujących krokach:

  • analiza sytuacji w SERP za pomocą narzędzi: Google Analytics, Semstorm, Google Search Console, Senuto, Majestic;
  • analiza strony w wynikach wyszukiwania;
  • analiza wewnętrzna strony.

Audyt SEO ogólny i szczegółowy

Właściciele stron www nie zawsze mają świadomość tego, że audyt SEO może mieć charakter ogólny bądź szczegółowy. W pierwszym przypadku bierzemy pod uwagę wszelkie aspekty, mające wpływ na widoczność strony w wyszukiwarce internetowej. Tego rodzaju audyt trwa najdłużej, jednak pozwala otrzymać pełny raport dotyczący kwestii wymagających poprawy. Audyt szczegółowy może się natomiast skupiać na wybranej kwestii i dotyczyć:

  • contentu,
  • konkurencji,
  • słów kluczowych,
  • podstawowych wskaźników internetowych,
  • budowania autorytetu strony w sieci.
erp-xt

Ile trwa audyt SEO?

Audyt SEO, w zależności od tego, co dokładnie obejmuje, może trwać od kilku dni do nawet kilku tygodni. Wszystko zależy tutaj między innymi od wielkości strony internetowej oraz branży, w jakiej działa firma. Większe sklepy internetowe będą wymagały bardziej szczegółowej analizy, niż małe strony lokalne. Po zakończeniu audytu klient otrzymuje pełny raport, dzięki któremu dowiaduje się, jakie elementy wciąż wymagają udoskonalenia. Specjalista, po zakończeniu prac, musi mieć jeszcze trochę czasu na sporządzenie sprawozdania, które będzie z jednej strony wykonane w sposób profesjonalny, z drugiej strony czytelne dla klienta.

W czym może pomóc audyt SEO?

Na przeprowadzenie audytu SEO decydują się zarówno przedsiębiorcy, jak i właściciele prywatnych stron www. Pomaga on przede wszystkim odpowiedzieć na pytanie, dlaczego strona nie jest widoczna w wyszukiwarce oraz dlaczego ruch na niej jest stosunkowo niewielki. Właściciele stron www mogą na podstawie otrzymanych wytycznych podjąć niezbędne kroki, dzięki którym witryna będzie bardziej widoczna zarówno dla wyszukiwarek, jak i dla klientów. Warto pamiętać, że audyt SEO nie stanowi rozwiązania problemów sam w sobie. Pod tym kątem można go porównać do diagnozy lekarskiej, która odpowiada na pytanie, skąd wziął się dany problem. Następnie należy podjąć dalsze kroki, aby go wyeliminować, zwiększając widoczność i funkcjonalność strony internetowej.

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:

firmino

Zobacz także artykuły podobne:

Zakładanie
Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: