Jak rozwinąć i promować salon fryzjerski, kosmetyczny lub SPA?

Ostatnia aktualizacja: 2017-12-01  |  Średni czas czytania: 03:00
Artykuł reklamowy
Prowadzenie własnego biznesu beauty to niesamowita przygoda, ale także nie lada wyzwanie. Wymaga Twojej ciągłej uwagi, monitorowania wyników i starannego planowania działań. O czym warto pamiętać, aby skutecznie rozwijać swój salon i wyprzedzić konkurencję?
Jak rozwinąć i promować salon fryzjerski, kosmetyczny lub SPA?

Nie jest tajemnicą, że sukces salonu urody nie zależy tylko i wyłącznie od umiejętności wykonywania zabiegów czy usług. Składa się na niego bardzo wiele czynników, a każdy z nich jest równie ważny. Podpowiadamy, na które kwestie warto zwrócić szczególną uwagę, a także jakie rozwiązania ułatwią realizację poszczególnych obowiązków.

Szczegółowa baza klientów

Wiedza na temat osób odwiedzających Twój salon jest ogromnie ważna. Mowa tu zarówno o danych kontaktowych, ale także o informacjach takich jak ulubione zabiegi i produkty, alergie czy inne ważne szczegóły, które pozwolą Ci zapewnić każdej osobie najlepszą obsługę. Pamiętaj, że na budowanie pozytywnych relacji wpływają czasami drobiazgi, nawet takie, jak podanie komuś jego ulubionej kawy. Analiza historii wizyt pozwoli Ci z kolei skontrolować popularność poszczególnych pozycji z Twojej oferty i zdecydować o ewentualnych zmianach lub zorganizowaniu promocji. Elektroniczne karty klientów to rozwiązanie, dzięki któremu nigdy nie umknie Ci nic ważnego. Możesz odnotować w nich wszystko, co ważne, a później łatwo przeglądać zapisane informacje - z pomocą intuicyjnej wyszukiwarki. Nie musisz polegać na swojej pamięci, ani nerwowo wertować notatek w zeszycie. Masz wszystko czarno na białym - przejrzyście i wygodnie.

Komfortowa rezerwacja online

Klienci cenią sobie komfort i oszczędność czasu. Aby odpowiedzieć na ich potrzeby, a jednocześnie ułatwić swoją pracę, udostępnij im możliwość rezerwowania wizyt przez internet. Nie martw się o rozdzwoniony telefon w salonie - pozostaw wszystko swojemu wirtualnemu recepcjoniście, który zadba o zapełnianie się Twojego kalendarza 24/7. Klienci będą mogli umawiać się do Ciebie wygodnie, wtedy, gdy mają na to czas i ochotę, a nie w biegu, pomiędzy codziennymi obowiązkami. Będą też znacznie rzadziej zapominać o swoich wizytach - i to bez Twojego telefonicznego potwierdzenia, ponieważ specjalny system będzie im o nich przypominał automatycznie, 24 godziny wcześniej. Warto także dołączyć do wyjątkowej platformy rezerwacji online Moment.pl, dzięki której zyskasz własną internetową wizytówkę, do której każdego dnia dostęp mają tysiące potencjalnych klientów! Wygodnie i praktycznie.

Odpowiednie przygotowanie zespołu

Prowadząc salon urody nie można zapomnieć o szkoleniach dla pracowników. Mowa tutaj nie tylko o szkoleniach z zakresu wykonywania usług, ale także z obsługi klienta czy sprzedaży. Dobrze przygotowany zespół to prawdziwy skarb dla firmy, ponieważ wie, jak odpowiednio zarekomendować usługi i produktu, a tym samym zachęcić klientów do rezerwacji kolejnych wizyt czy zakupu kosmetyków do pielęgnacji w domu. W tej kwestii warto pamiętać także o odpowiednim motywowaniu pracowników, aby czuli, że ich wysiłek to korzyść przede wszystkim dla nich samych. Dobrze zorganizowany system prowizji to świetne rozwiązanie, które skutecznie podnosi efektywność zespołu.

Sprawne planowanie pracy

Dobra organizacja czasu to podstawa sprawnego funkcjonowania firmy. Pozwala Ci zrealizować wszystkie założone cele, a także zapewnić komfort pracy zespołowi. Gdy pracownicy mają do dyspozycji przejrzysty grafik, zawierający informacje o wszystkich wizytach i innych obowiązkach, są w stanie lepiej zorganizować swój czas i finalnie zrobić wszystko, co do nich należy. Dzięki temu pracuje im się lepiej, bez niepotrzebnego stresu i zamieszania. W systemie do zarządzania salonem Versum, harmonogramy pracy możesz tworzyć elektronicznie, a w razie potrzeby także kopiować je na następne tygodnie czy miesiące. Dzięki temu szybko zaplanujesz pracę wszystkich członków zespołu, a ewentualne zmiany zakomunikujesz natychmiast, bez obaw, że komukolwiek coś umknie.

Skuteczna promocja salonu

Nawet dobrze prosperujący salon powinien dbać o promocję swoich usług - organizować ciekawe kampanie reklamowe i przygotowywać specjalne oferty dla klientów. W ten sposób wzmacniasz relacje ze stałymi klientami, a także przyciągasz nowych. Ciekawym pomysłem, który można wprowadzić do oferty na stałe, są karty podarunkowe. Dzięki nim otrzymujesz z góry zapłatę za usługi, które zrealizowane zostaną dopiero w przyszłości. To świetny sposób na zabezpieczenie finansów firmy. Warto także pamiętać o popularne okazjach z kalendarza świąt - jak Dzień Matki, Dzień Kobiet, Andrzejki itp. Dobrze zaplanowane działania promocyjne nie pochłaniają wiele czasu ani pieniędzy, a przynoszą naprawdę wspaniałe efekty. Z ich pomocą zwrócisz uwagę odbiorców na mniej popularne usługi, zareklamujesz nowości, a także poszerzysz grono swoich stałych klientów.

Perfekcyjna komunikacja z klientami

Stała komunikacja z klientami jest bardzo ważna. Nie chodzi oczywiście o to, aby zasypywać swoich odbiorców masą smsów czy maili. Te kanały warto wykorzystać do przesyłania sporadycznych informacji o wyjątkowych ofertach czy życzeń z okazji imienin lub urodzin, które z pewnością zostaną bardzo dobrze odebrane. W ten sposób pokażesz klientom, że są dla Ciebie ważni, a jednocześnie przypomnisz im o swoim istnieniu. W codziennej komunikacji sprawdzą się z kolei media społecznościowe. Publikuj tam nowinki z życia salonu, zdjęcia i filmy pokazujące Twój zespół i jego pracę oraz rzecz jasna informacje o wszelkich akcjach i promocjach, które organizujesz. Zdziwisz się, jak wielki wpływ na relacje z klientami ma taki drobiazg, jak regularny kontakt.

Warto pamiętać o wszystkich wymienionych kwestiach, ponieważ to właśnie dzięki nim możesz lepiej zarządzać swoim biznesem, a także zapewniać najwyższy poziom obsługi swoim klientom. Na szczęście dzięki nowoczesnym narzędziom takim jak system Versum i platforma rezerwacji online Moment.pl, nie musisz już wszystkiego robić samodzielnie, a żmudne obowiązki stają się łatwe i znacznie mniej czasochłonne.

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: