Jak założyć agencję ubezpieczeniową i czy to się opłaca?
Jak założyć biuro ubezpieczeń, by biznes szybko i skutecznie wystartował? Jednym z bardziej opłacalnych rozwiązań, które dają niemal stuprocentową gwarancję utrzymania się na rynku, jest prowadzenie działalności w ramach większej multiagencji. Otwarcie własnej placówki pod szyldem rozpoznawalnego na rynku partnera o wyrobionej renomie to większa szansa na zysk i zdecydowanie mniejsze ryzyko upadku działalności.
Na czym polega prowadzenie agencji ubezpieczeniowej?
Agencja ubezpieczeniowa to firma pośrednicząca w zawieraniu umów ubezpieczeniowych, posługując się w tym celu ofertami jednego lub wielu towarzystw. Praca osoby zatrudnionej w takiej agencji polega więc na pozyskiwaniu klientów i sprzedawaniu im polis niejako w imieniu ubezpieczyciela, dzieląc zyski. Co należy do głównych zadań agencji ubezpieczeń? Oto najważniejsze z nich:
- pozyskiwanie klientów (także doradztwo i obsługa);
- przedstawianie oferty towarzystw (również edukacja i promocja);
- zawieranie umów ubezpieczeniowych;
- wykonywanie czynności przygotowawczych w celu zawierania umów;
- sprzedaż polis ubezpieczeniowych;
- prowadzenie dokumentacji (przechowywanie informacji o klientach, zgłoszonych roszczeniach itp.);
- obsługa posprzedażowa.
Agent ubezpieczeniowy pracujący na rzecz jednego towarzystwa to agent wyłączny. Agencja ubezpieczeniowa może także oferować i sprzedawać polisy od wielu towarzystw – staje się wówczas multiagencją.
Jak otworzyć agencję ubezpieczeń?
Jeśli zastanawiasz się, jak założyć agencję ubezpieczeniową, musisz dowiedzieć się, jakich formalności należy dopełnić na start. Przede wszystkim będzie to wymagało zdania egzaminów na agenta ubezpieczeniowego, a także otwarcia działalności gospodarczej. Potrzebne jest do tego również podpisanie umów agencyjnych z towarzystwem lub kilkoma towarzystwami oraz zdobycie wpisu w rejestrze agentów ubezpieczeniowych.
Istotą funkcjonowania agencji ubezpieczeniowej jest nawiązanie umów z towarzystwami, z którymi prowadzona jest współpraca. Od przyszłego agenta wymaga się następujących dokumentów:
- potwierdzenie założenia działalności gospodarczej,
- zaświadczenie o niekaralności,
- świadectwo ukończenia szkoły średniej,
- polisa OC multiagenta (w przypadku współpracy z wieloma towarzystwami) oraz zdanie egzaminów w każdym z towarzystw.
- wpis do rejestru agentów ubezpieczeniowych (dokonywany przez KNF).
Jak założyć agencję ubezpieczeniową z perspektywy formalnej? Agent ubezpieczeniowy nie może prowadzić swojej działalności w formie spółki cywilnej. Tego typu działalność może być prowadzona w formie:
- jednoosobowej działalności gospodarczej wpisanej do CEIDG,
- spółki prawa handlowego wpisanej do KRS z wyjątkiem spółki partnerskiej.
Jak widać, otwarcie własnej agencji ubezpieczeniowej może wymagać wielu żmudnych formalności oraz ogromnego zaangażowania w spełnianiu procedur. To jednak zaledwie wierzchołek góry lodowej! Oprócz tego należy wziąć pod uwagę czas oraz środki niezbędne do pozyskania bazy klientów, a także wszelkie działania marketingowe, bez których nie ma mowy o zaistnieniu na lokalnym rynku.
Przerastają Cię formalności? Otwarcie agencji może być łatwiejsze!
Zastanawiasz się, jak otworzyć agencję ubezpieczeń w łatwiejszy sposób, a także szybko i skutecznie rozkręcić swój biznes? Jest na to sprawdzone rozwiązanie! Taką szansę daje np. współpraca z multiagencją CUK Ubezpieczenia. Posiada ona umowy z wieloma znanymi na rynku towarzystwami, organizuje szkolenia i egzaminy dla agentów, pomaga w dopełnianiu kwestii formalnych i udziela cennego wsparcia podczas otwierania działalności.
Multiagencja jako firma-matka będzie współodpowiedzialna za Twoje wyniki i sukces w sprzedaży! Wspiera pod kątem biznesowym, marketingowym oraz merytorycznym. Zapewnia dostęp do szerokiej oferty produktów ubezpieczeniowych, a także zwalnia Cię z konieczność pracowania nad strategią firmową od zera czy samodzielnego dopełniania formalności związanych z otwarciem biura. Ponadto rozszerzysz swoją ofertę o propozycje kilku, a nawet kilkunastu towarzystw, dzięki czemu zyskasz więcej klientów na start!
Oto największe zalety współpracy z multiagencją CUK:
- Renoma i zaufanie klientów. Multiagencja CUK jest na rynku od ponad 20 lat!
- Dostęp do ofert wielu znanych towarzystw oraz atrakcyjnych promocji.
- Dostęp do nowoczesnych narzędzi i wiedzy rynkowej.
- Pełne wsparcie sprzedażowe i reklamowe.
- Stabilniejsze zarobki i pewniejszy start w biznesie.
- Szybsze i skuteczniejsze dotarcie do klientów.
- Mniejsze ryzyko niepowodzenia i upadłości.
- Szybki proces rejestracji agentów.
- Kompleksowa oferta ubezpieczeń dla klienta indywidualnego i biznesowego.
- Mniejsze nakłady finansowe na marketing i promocję działalności.
Jak założyć agencję ubezpieczeniową w ramach współpracy z CUK?
O tym, jak założyć własne biuro ubezpieczeń oczywiście zadecydujesz sam, ale zawsze warto rozważyć współpracę z większym partnerem, który zdobył już ogromne zaufanie na rynku. Jest to propozycja skierowana również do osób, które nie miały wcześniej styczności z branżą ubezpieczeń. CUK dba o wszelkie formalności związane procesem szkolenia, zdawania egzaminów oraz wpisem do rejestru agentów. Oferuje też 4 modele współpracy do wyboru:
- Placówka Franczyzowa
- Punkt Partnerski
- Agent CUK
- Niezależny Doradca
Jeśli zastanawiasz się zatem, jak otworzyć agencję ubezpieczeń bez zmartwień o formalności, rozważ współpracę z większym partnerem, który przeprowadzi Cię przez cały proces krok po kroku! Co najważniejsze, nie będziesz musiał martwić się o reklamę swojego biznesu – od razu zyskasz dostęp do ogólnopolskiej kampanii marketingowej. Szczegółowe informacje dotyczące podjęcia współpracy z multiagencją CUK Ubezpieczenia znajdziesz na tej stronie: https://cuk.pl/wspolpraca/wspolpracuj-z-cuk. Wejdź w link i dowiedz się więcej!
Gotowe biznesplany
Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!
Cena już od: 29 zł
Zobacz listę biznesplanów ›lub
Zleć napisanie wniosku do Urzędu Pracy ›Oceń ten artykuł: