Infolinia: 22 300 51 11  Chcesz założyć firmę? Masz pytania? Zadzwoń!

Jak założyć sklep internetowy w modelu Dropshipping?

Ostatnia aktualizacja: 2021-06-14  |  Średni czas czytania: 02:35
Artykuł promowany
Dropshipping każdego roku zyskuje coraz większą popularność. Prosta konfiguracja, niewielka inwestycja i oszczędność czasu, to rzeczywiście dobre powody do otworzenia takiego biznesu. Tradycyjny sklep internetowy wymaga od Ciebie zarządzania produktami i obsługę całego procesu wysyłkowego. Dzięki dropshipping założysz sklep internetowy bez magazynu i bez własnych produktów. Jeżeli marzysz o niezależności finansowej, własnym biznesie lub po prostu potrzebujesz dodatkowego źródła dochodu, to dropshipping może okazać się strzałem w dziesiątkę. Po przeczytaniu dzisiejszego artykułu będziesz wiedział jak dokładnie działa dropshipping oraz poznasz wady i zalety takiego rozwiązania. Dowiesz się również, jak w kilku krokach założyć swój pierwszy sklep w dropshippingu i zacząć sprzedawać.
Jak założyć sklep internetowy w modelu Dropshipping?

Czym jest dropshipping?

Dropshipping to rozwiązanie, w którym posiadasz własny sklep internetowy, ale sprzedajesz towary, których fizycznie nie masz w magazynie. Sprzedajesz produkty hurtowni, z którą podpisałeś wcześniej umowę. Dostawca zajmuje się całym procesem logistycznym - czyli magazynuje, wysyła i zarządza towarami. Rola sklepu w dropshippingu sprowadza się do zbierania zamówień i przesyłaniu ich do hurtowni, która realizuje wysyłkę zakupionych produktów do klientów. Po Twojej stronie jest techniczna obsługa sklepu internetowego i prowadzenie działań marketingowych, które zwiększą sprzedaż. 

Wady i zalety dropshippingu

Prowadzenie sklepu w dropshippingu jest bardzo wygodne i wymaga znacznie mniejszej inwestycji niż standardowy sklep internetowy. Nie musisz kupować produktów od hurtowni ani wynajmować magazynu, więc już na początku możesz wiele zaoszczędzić. Dropshipping daje ogromne możliwości, jednak nie jest to rozwiązanie idealne i jak każde inne rozwiązanie logistyczne posiada swoje wady i zalety. Oto kilka najważniejszych: 

Dropshipping - zalety

  • niskie koszty rozpoczęcia działalności 
  • nie musisz zarządzać stanami magazynowymi 
  • nie musisz sam wysyłać produktów, ponieważ robi to hurtownia 
  • nie musisz kupować towarów, aby je sprzedawać 
  • możesz sprzedawać różne produkty od wielu producentów 
  • ceny i stany magazynowe aktualizują się automatycznie 

Dropshipping - wady

  • brak kontroli nad jakością przesyłek 
  • brak kontroli nad dostępnością produktów 
  • nie masz wpływu na czas dostawy 
  • brak własnej marki może utrudnić wyróżnienie się na rynku 

Jak zacząć sprzedawać w dropshippingu?

Krok 1: Załóż sklep internetowy 

Na początku musisz założyć sklep w dropshippingu, który pozwoli Tobie w prosty sposób zintegrować się z hurtowniami. Jeżeli wybrałeś ten model sprzedaży ze względu na niskie koszty, to lepiej skorzystać z gotowych systemów sklepowych niż inwestować w drogie, dedykowane serwery. 

Krok 2: Wybierz hurtownię

Zastanów się, jakie produkty chciałbyś sprzedawać w swoim sklepie i znajdź hurtownie, która takie produkty może Ci zaoferować. Im lepiej znasz swój asortyment, tym lepiej dopasujesz działania marketingowe i z większą łatwością przyjdzie Ci wyróżnić się na tle konkurencji.

Krok 3: Dodaj produkty do swojego sklepu

Założyłeś swój pierwszy sklep i podpisałeś umowę z dostawcą, więc to odpowiedni czas, aby uzupełnić sklepowy asortyment i zacząć sprzedawać. Zazwyczaj hurtownia udostępnia plik XML, CSV lub interfejs API, który zawiera szczegółowy spis wszystkich produktów. Wystarczy, że udostępniony plik wgrasz do swojej platformy sprzedażowej, a po chwili Twój sklep zapełni się produktami hurtowni.

Krok 4: Zdobywaj klientów i zarabiaj 

Twój sklep jest gotowy do rozpoczęcia sprzedaży. Pamiętaj jednak, że w dropshippingu zarabiasz dopiero wtedy, kiedy klient kupi produkt z Twojej strony. Dlatego musisz zacząć promować swój sklep internetowy, żeby klienci mogli o nim usłyszeć! Wykorzystaj potencjał mediów społecznościowych i zacznij tworzyć unikalny content, który wypozycjonuje Twoja stronę w wyszukiwarce. A jeżeli potrzebujesz tu i teraz pokazać się swoim klientom, to dobrym rozwiązaniem będzie inwestycja w kampanię reklamową Google.

Na co zwracać uwagę podpisując umowę z hurtownią?

Umowa o współpracy dropshippingowej to podstawa działania każdej firmy działającej w tym modelu. Zanim ostatecznie podpiszesz umowę, warto rozważyć następujące kwestie, żeby w przyszłości uniknąć nieporozumień z dostawcą:

  • Wybór formy dostawy produktu
  • Jaki jest koszt wysyłki oferowany przez hurtownie
  • Od jakiej kwoty hurtownia realizuje zamówienia
  • Czy dostawca pobiera dodatkowe koszty (np. za udostępnienie opisów produktów i zdjęć)
  • Czy stany magazynowe i dostępności aktualizują się automatyczne i jeżeli tak, to jak często
  • Czy można rabatować produkty
  • Jak dostawca pakuje produkty
  • Czy dostawca dołącza dowód zakupu do zakupionych produktów
  • Czy można dołączyć do wysyłanych produktów materiały reklamowe sklepu
  • Jak wyglądają reklamacje, zwroty i kto ponosi koszty

Podsumowanie

Dzięki dropshippingowi możesz ruszyć ze sprzedażą internetową bez budowania logistycznego zaplecza sklepu oraz nie ponosząc przy tym wielkich kosztów. Dropshipping to doskonałe rozwiązanie, które pozwala wprowadzić dodatkowy asortyment do Twojego sklepu lub założyć nowy całkowicie generując większą sprzedaż. Zanim jednak wypróbujesz ten model sprzedażowy, to upewnij się, że rozumiesz, jak działa, jakie są jego funkcje i wady oraz jak wygląda proces, przez który przechodzą zamówienia i produkty.

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Zakładanie
Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: