Kurier dla sklepu internetowego

Ostatnia aktualizacja: 2022-02-15  |  Średni czas czytania: 02:55
Artykuł promowany
erp-xt
Kurier dla sklepu internetowego stanowi jeden z kluczowych elementów działalności. W wyniku zmian jakie zaszły w ostatnich latach na rynku logistycznym kuriera zaczęły wypierać Paczkomaty® InPostu, jak i automaty paczkowe innych firm.
Kurier dla sklepu internetowego

Jak wskazuje raport Gemius o rynku e-commerce w Polsce w 2021 roku, ponad trzy czwarte ankietowanych internautów odwiedzając sklepy internetowe najczęściej decyduje się na wysyłkę paczek do Paczkomatu®, podczas gdy dokładnie połowa z nich decyduje się wybrać kuriera. Także połowa ankietowanych stwierdziła, że tani kurier zachęca ich do kupowania w sklepach internetowych. Paczka pocztowa i punkty odbioru są znacznie mniej popularne. Kurier jest przy tym metodą dostawy, z której sklep internetowy nie bardzo może zrezygnować, nawet jeśli więcej kupujących wybiera odbiór przesyłek z Paczkomatu®, ponieważ jest to dostawa na adres odbiorcy na terenie całego kraju (podobnie do przesyłek pocztowych, z nich jednak chętnie korzysta tylko co czwarty z ankietowanych internautów). Firmy kurierskie gwarantują przy tym szybką dostawę i bezproblemowy odbiór przesyłek (podobnie jak dostawa do Paczk® to jednak najdroższa z popularnych metod dostawy. A trzeba zaznaczyć, że dla wielu kupujących w e-commerce formy dostawy i koszty kuriera są ważnym czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe. Darmowa dostawa to łatwy sposób na zachęcenie klientów do zakupu, szczególnie jeżeli darmowe są też zwroty. Te ostatnie są szczególnie ważne w sklepach odzieżowych i obuwniczych, które jednocześnie są (według raportu Gemius 2021) sektorami branży e-commerce o największych obrotach. Może to jednak mocno nadszarpnąć budżet sklepu. Tak więc zastanawiając się jakiego kuriera wybrać do sklepu internetowego dobrze jest zwrócić uwagę na koszt wysyłki. Warto też zauważyć, że klienci również zwrotów dokonują najchętniej przez firmy kurierskie: około dwóch trzecich preferuje Paczkomat®, a około czterdziestu procent kuriera (w tzw. systemie door-to-door) lub zwrot w sklepie stacjonarnym.

Kurier dla sklepu internetowego - dlaczego InPost

Najtańszy kurier w sklepie internetowym to zwykle ten, z którym sklep ma umowę na wysyłkę większej ilości paczek. Najlepszym rozwiązaniem byłoby więc wybrać firmę kurierską, która obsłuży wszystkie wysyłki i zwroty, oferując niższe ceny w zamian za większy wolumen przesyłek. Jest to też mniej kłopotliwe niż współpraca z wieloma firmami kurierskimi na raz. A że w grę wchodzi też nadanie paczki do Paczkomatu® (przypomnijmy: najpopularniejsza wśród klientów e-commerce metoda wysyłki), wybierając kuriera do twojego sklepu internetowego nie możesz zignorować oferty InPost kurier dla sklepu internetowego. W ofercie abonamentowej InPost daje, w zamian za niejako zobowiązanie do wydania określonej minimalnej kwoty na przesyłki, preferencyjny cennik usług, które są tym atrakcyjniejsze im większa jest kwota abonamentu (a więc i więcej wysyłanych paczek). InPost może też zająć się obsługą darmowych (tzn. na koszt sklepów internetowych) zwrotów, których kupujący mogą łatwo dokonywać w Paczkomatach® w ramach usługi Szybkie Zwroty oraz od niedawna również w aplikacji InPost Mobile. Ceny przesyłek kurierskich zaczynają się w ofercie abonamentowej od 9,99zł netto, a Paczkomatowych® od 8,91zł (w tym także zwrotów nadawanych przez klientów). Dokłada cena usług zależy od szczegółów umowy zawartej z firmą kurierską oraz oczywiście od gabarytów paczek: o kosztach przesyłek do Paczkomatu® decyduje rozmiar paczek (do wyboru są trzy gabaryty o maksymalnej wadze 25 kg), a usługi kurierskie wyceniane są zazwyczaj zależnie od wagi paczki. O indywidualną wycenę można poprosić na stronie internetowej operatora. Oferta InPost jest w miarę elastyczna i nie powinno być problemu z dopasowaniem jej do potrzeb twojego sklepu internetowego. InPost gwarantuje też wysoką jakość usług kurierskich, co potwierdzają bardzo wysokie wartości wskaźnika NPS (miara zaufania klientów), jakie operator regularnie uzyskuje w badaniach opinii klientów. Firma ma też dla swoich klientów biznesowych szereg dodatkowych usług.

Przesyłki kurierskie w InPost

Podstawą jest oczywiście integracja między systemem operatora a platformami sklepowymi. Dzięki integracji systemów można przyspieszyć proces nadawania przesyłki i ograniczyć liczbę błędów. Przesyłkę można nadać w dowolnym z szesnastu tysięcy Paczkomatów® InPost, ale kurier może też przyjechać po przesyłki do siedziby firmy, co jest usługą nieodpłatną w abonamencie i przy nadawaniu pięciu lub więcej paczek na raz (co w sklepie internetowym powinno zdarzać się codziennie). Można również skorzystać z opcji nadania przesyłki pobraniowej, na co szczególną uwagę zwracają klienci jeśli sklep internetowy nie jest im znany - kupujący postrzegają możliwość zamówienia paczki za pobraniem jako potwierdzenie uczciwości sprzedawcy. Za pobranie można zapłacić gotówką, kartą, BLIKiem i w aplikacji InPost (zależnie od typu paczki). Poza standardowymi usługami kurierskimi, InPost ma w ofercie także dostawę przesyłki do określonej godziny następnego dnia (dziesiątej, dwunastej, lub siedemnastej) oraz usługi kuriera lokalnego dostępne w Warszawie, Łodzi, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu oraz w odległości do 30 km od granic miasta. Przede wszystkim jednak trzeba zwrócić uwagę na jakość usług oferowanych przez InPost. Przesyłki kurierskie i Paczkomatowe® łączą się w jeden zintegrowany ekosystem wspierany przez innowacyjną aplikację mobilną. Klient może nie tylko łatwo śledzić swoją przesyłkę, ale także udostępnić ją innym użytkownikom, otwierać zdalnie skrytki Paczkomatu®, przedłużyć czas oczekiwania paczki w Paczkomacie® (za niewielką opłatą), przekierować paczkę kurierską do Paczkomatu® lub do sąsiadów, nadać paczkę w Paczkomacie®, a nawet sprawdzić jakość powietrza dzięki instalowanym na Paczkomatach® czujnikom. To prawdziwe centrum logistyczne mieszczące się w kieszeni!

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Zakładanie
Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: