Landing page - najważniejsze elementy wpływające na jej skuteczność

Ostatnia aktualizacja: 2017-12-07  |  Średni czas czytania: 01:49
Artykuł reklamowy
Obecność w internecie to obowiązek każdego przedsiębiorcy. Nie zawsze jednak musi wiązać się z koniecznością tworzenia rozbudowanego serwisu. W wielu przypadkach zdecydowanie lepiej sprawdzi się landing page, czyli prosta strona docelowa, w której wszystkie niezbędne informacje znajdują się w zasięgu wzroku użytkownika.
Landing page - najważniejsze elementy wpływające na jej skuteczność

Landing page znakomicie wpływa na współczynnik konwersji, zwiększa wyniki sprzedaży, w odpowiedni sposób kształtuje również wizerunek sieciowy marki. Aby był skuteczny, musi być jednak umiejętnie zaprojektowany. Oto niezbędne elementy, dzięki którym osiągniemy jeszcze lepsze rezultaty.

1. Nagłówek

Landing page bazuje na sile konkretu i prostoty. W dobie natłoku informacji to właśnie one stają się największym atutem wielu firm. Należy jednak pamiętać, że strona nie może stracić swojego informacyjnego charakteru. Użytkownik, który będzie miał problemy z określeniem miejsca, w którym właśnie się znalazł, opuści nasz landing równie szybko, jak na niego trafił. Dlatego niezwykle ważne zadanie wypełnia odpowiedni nagłówek. Z reguły to pierwsza informacja, z którą ma do czynienia gość. Zadbajmy o to, aby była atrakcyjna i czytelna. Powinna nie tylko określać nasz produkt czy firmę, ale zachęcać także do zaznajomienia się z konkretną ofertą. Im bardziej kreatywną i przejrzystą formę przybierze nagłówek, tym lepsze wyniki osiągniemy. Niekoniecznie należy także przywiązywać się do tradycyjnych wzorców – w tej branży (rozsądna) innowacyjność jeszcze nikomu nie zaszkodziła!

2. Estetyka

Landing to minimalistyczny wariant strony internetowej, nie możemy jednak zapomnieć o walorach estetycznych. W dobie wysokich technologii, w których własną witrynę może założyć każdy, to dbałość o szczegóły wyróżnia prawdziwych profesjonalistów. Zwróćmy uwagę na wygląd i rozmieszczenie poszczególnych komponentów, sprawdźmy, co sądzą o nich inni. Warto skorzystać z pomocy profesjonalistów, zajmujących się tworzeniem landingów. Dzięki nim wszystkie elementy będą ze sobą idealnie współgrać.

3. Grafika i video

Nikt nie wyobraża sobie nowoczesnej strony internetowej bez grafik lub nagrań video. Te treści muszą być dopracowane w szczególny sposób. Zatroszczmy się o właściwą rozdzielczość, zgodność z tematem landingu i wysokie standardy estetyczne. Na naszej stronie nie ma w końcu miejsca na choćby najmniejsze błędy i uchybienia. Jeżeli nie zakładaliśmy tego w pierwotnym planie, warto jednak przekonać się do zalet nagrań video. Użytkownicy bardzo lubią informacje przekazywane w ten sposób, pozytywnie wpływają również na konwersję, eksperci z kolei są zgodni – właśnie do tej technologii należy przyszłość.

4. Dobry tekst

Chociaż landingi nie obfitują w dużą ilość tekstu, musimy szczególnie zadbać o ten aspekt. Mniej zawsze powinno znaczyć lepiej. Teksty, które wykorzystamy, muszą wyróżniać się wysoką jakością – nie tylko merytoryczną, ale także językową. Nie ma w nich miejsca na błędy, lanie wody i niedopowiedzenia. Konkrety muszą być opakowane w nienaganną i skrojoną na miarę formę. Dzięki temu zbudujemy zaufanie klientów do naszej marki i damy się poznać jako profesjonaliści w każdym calu.

5. Call to action

Call to action, czyli inaczej wezwanie do działania, to najważniejszy element każdego landingu. To dzięki niemu użytkownik może wykonać akcję, na której nam zależy – kupić produkt, zostawić nam swoje dane czy w jakiś sposób związać się z naszą firmą. Ważne, aby informacja była jasna i klarowna, a także zachęcała użytkownika, który odwiedził landing do kliknięcia.

Artykuł został przygotowany przez firmę landingi.com oferującą kreator stron landingowych.

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: