Infolinia: 22 300 51 11  Chcesz założyć firmę? Masz pytania? Zadzwoń!

Lokalne pozycjonowanie stron - zlecić agencji SEO czy robić samemu?

Ostatnia aktualizacja: 2020-08-30  |  Średni czas czytania: 02:48
Artykuł promowany
Bank Pekaoad
Pozycjonowanie lokalne to całość działań, jakie prowadzimy, aby wpłynąć na większą widoczność witryny w wyszukiwarkach internetowych. W przeciwieństwie do SEO w szerokim ujęciu, w tym wypadku nacisk kładziemy na wysoką pozycję w wynikach, które we frazie zawierają nazwę miejscowości, lub do tych, które dopasowane są automatycznie do aktualnej lokalizacji użytkownika.
Lokalne pozycjonowanie stron - zlecić agencji SEO czy robić samemu?

Jakie korzyści daje pozycjonowanie lokalne stron?

Dotarcie do lokalnych klientów

Użytkownik szukający produktów lub usług dostępnych w danym mieście, lub lokalizacji oczekuje dopasowanych wyników. Dotarcie do lokalnej społeczności jest dużo bardziej skuteczne, gdyż Twoja strona wyświetli się potencjalnym klientom, którzy mogą skorzystać z punktu stacjonarnego.

Niższe koszty niż w przypadku tradycyjnej reklamy

Pozycjonowanie jest jedną z najtańszych form reklamy. Umożliwia obniżenie kosztu pozyskania klienta, a efekty sprawnie realizowanej strategii, odczuwalne są długoterminowo. Klasyczne reklamy bilbordowe czy kreacje CPC w Google, działają tylko przez określony czas, co sprawia, że kampanie wciąż potrzebują być zasilane dodatkowym budżetem.

Google preferuje wyświetlanie wyników lokalnych dla regionalnych zapytań

Nawet najlepiej pozycjonowana strona może zostać wyświetlona niżej, jeśli Google znajdzie odpowiednio dopasowany regionalny wynik.

Wizytówka Google Maps lepiej widoczna dzięki pozycjonowaniu lokalnemu

Dobrze skonfigurowana wizytówka w Google Maps, to jedna z podstaw pozycjonowania lokalnego. Wszystkie działania prowadzone w ramach strategii SEO będą przekładały się również na jej większą widoczność w wynikach wyszukiwania.

Budowanie wizerunku eksperta na rynku lokalnym

Wysoka pozycja w lokalnych wynikach wyszukiwania pozytywnie wpływa na ocenę użytkowników. Im strona pojawia się wyżej, tym więcej zyskuje w oczach osób szukających produktów lub usług w swojej okolicy. Budowanie rozpoznawalności oraz wizerunku eksperta ważne jest również ze względu na ostatnie aktualizacje algorytmów Google.

Na co trzeba uważać, pozycjonując stronę lokalnie?

Uważać na miejsca, gdzie dodaje się wpisy na temat swojej firmy (spamerskie katalogi, strony)

Wbrew temu, co może się często wydawać osobom początkującym, nie każdy link przekłada się pozytywnie na pozycjonowanie. Odnośniki dodawane na słabej jakości stronach i spamerskich katalogach, zamiast pomóc, mogą skutkować obniżeniem pozycji, a nawet wyrzuceniem z wyników wyszukiwania.

Regularność działań – przerwa może sprawić, że konkurencja wyprzedzi

Pozycjonowanie lokalne potrafi przynosić korzyści jeszcze długo po zakończeniu działań SEO. Jednak aby nie dać się wyprzedzić konkurencji, wymagana jest regularność. Zarówno pod względem publikacji nowych treści, jak i monitorowania wyników i reagowania na zmiany w algorytmach.

Koszty wpisów/artykułów przy pozycjonowaniu na własną rękę są większe

Pozorne oszczędności w pozycjonowaniu mogą w dłuższej perspektywie generować większe koszty, niż zatrudnienie agencji SEO. Dlaczego? Same publikacje na różnych stronach, które mają linkować do Twojej strony, będą kosztowały dużo więcej. Agencja, która kupuje całe pakiety publikacji, może liczyć na dużo korzystniejsze oferty.

Tworzenie treści wymaga doświadczenia i czasu

Od dawna mówi się, że content is king i wciąż to jak najbardziej aktualne stwierdzenie. Google docenia wartościowe treści, przygotowane pod użytkownika, a nie tylko pod algorytmy. Tworzenie takich tekstów jest czasochłonne i wymaga sporego doświadczenia.

Zlecić pozycjonowanie lokalne agencji SEO czy pozycjonować samemu?

Czy pozycjonowanie lokalne na własną rękę może się sprawdzić? Wszystko zależy od tego, ile poświęcisz na to czasu, jak dużo chcesz się nauczyć oraz ile wydać.

Dlaczego warto korzystać z usług Agencji SEO? Plusy i minusy.

Dlaczego pozycjonować samemu? Plusem jest na pewno to, że najlepiej znasz potrzeby i cele biznesowe swojej firmy. To Ty wiesz, co się dzieje na bieżąco i łatwiej Ci te informacje przekazywać.

Niestety samodzielne pozycjonowanie lokalne, to bardzo wymagająca czasowo metoda. Musisz zarezerwować czas nie tylko na działania związane z pozycjonowaniem, ale również na edukację i monitorowanie efektów, na które będziesz musiał dłużej czekać niż w przypadku współpracy z agencją. Pozycjonowanie lokalne na własną rękę jest również droższe niż w przypadku obsługi agencji.

Agencja dysponuje wieloletnim doświadczeniem oraz narzędziami, dzięki czemu efekty widoczne są znacznie szybciej, a i koszty mogą być dużo niższe niż przy samodzielnym pozycjonowaniu. Współpraca z agencją to również gwarancja tego, że Twoja strona będzie na bieżąco dostosowywana do zmian w algorytmach Google. Wieloletnie doświadczenie pozwala nie tylko tworzyć szyte na miarę treści, ale również stosować metody sprawdzone w praktyce, wykluczając tym samym możliwość popełnienia błędu.

Jak wybrać odpowiednią agencję SEO?

Jeśli zależy Ci na dotarciu do lokalnej społeczności niedużym kosztem i bez czekania na efekty w nieskończoność, powinieneś skorzystać z usług profesjonalistów. Zaoszczędzisz nie tylko czas, ale również pieniądze.

Ważne, aby wybrać agencję z indywidualnym podejściem. W agencji SEO Before After każdą współpracę rozpoczynamy od przeprowadzenie dokładnego wywiadu i stworzenia briefu, który będzie swego rodzaju drogowskazem do dalszych działań. Nasi specjaliści dopiero wtedy proponują najskuteczniejsze rozwiązania, które dodatkowo dostosują do Twojego budżetu.

Podczas współpracy ważne jest również bieżące informowanie o postępach przedstawiane w raportach skuteczności. W trakcie naszych działań przesyłamy klientom również wskazówki, dzięki którym firmy mogą wprowadzać zmiany, tak aby wykorzystać szanse pojawiająca się poprzez zwiększenie widoczności strony na lokalnym rynku” - mówi Kamil Winiszewski, założyciel agencji SEO Before After.

Jak wybrać agencję

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Przydatne linki: