Najlepsze praktyki projektowania katalogów reklamowych

Ostatnia aktualizacja: 2023-05-30  |  Średni czas czytania: 02:28
Artykuł reklamowy
Katalogi reklamowe są obecnie popularne w bardzo wielu branżach. Wystarczy tylko spróbować przypomnieć sobie, czy miało się kiedykolwiek styczność z taką formą promowania marek i od razu ma się kilka pomysłów w głowie. Katalogi reklamowe są używane w branżach deweloperskich, budowlanych, wykończeniowych, fryzjerskich, farmaceutycznych, kosmetycznych oraz w wielu innych. Poniżej przedstawimy najważniejsze aspekty projektowania katalogów reklamowych w 2023 roku.
Najlepsze praktyki projektowania katalogów reklamowych

Dlaczego katalogi reklamowe nie tracą na popularności?

Na samym początku trzeba zwrócić uwagę na fakt, że katalogi reklamowe od wielu lat cieszą się dużą popularnością. Co więcej, tej formie promowania nie zaszkodziły znacząco nawet rozwijające się social media, jak Facebook, Instagram oraz TikTok. W praktyce oznacza to, że katalogi reklamowe to ponadczasowa forma promowania produktów oraz usług. Foldery to podstawa wielu kampanii produkcyjnych przedsiębiorstw z różnych branż. Katalogi reklamowe są używane głównie w celach informacyjnych na temat produktów i usług danej marki. Warto zwrócić uwagę na fakt, że dobrze zaprojektowany katalog reklamowy musi zawierać dobrej jakości zdjęcia, ale również angażujące i wyróżniające się opisy oraz informacje tekstowe. Co więcej, należy pamiętać, że katalog promocyjny będzie udaną opcją kampanii reklamowej tylko wtedy, gdy będzie on zarobiony w takiej formie, która zainteresuje klientów i będzie ciekawsza od reklam w socialmediach. Duże znaczenie odgrywa w tej sytuacji oczywiście jakość katalogu. Mowa tutaj o druku, o jakości merytorycznej oraz o gramaturze papieru. Potencjalnymi osobami, które będą zainteresowane katalogami reklamowymi w formie papierowej będą z pewnością osoby ceniące sobie klasykę oraz takie, które chcą odpocząć od ekranu telewizora czy też telefonu. Należy więc pamiętać, że projektując katalogi reklamowe w formie papierowej trzeba mieć na uwadze również trendy panujące w danym momencie w internecie. Wiele firm używa folderów z opisami i zdjęciami produktów zwłaszcza w pracy ze stałymi klientami, którzy są zainteresowani dużymi zleceniemi. W takiej sytuacji katalog reklamowy musi być "dopięty na ostatni guzik", gdyż rolę mogą pełnić tak naprawdę szczegóły.

Jak zaprojektować dobry katalog reklamowy?

Stworzenie dobrej jakości katalogu reklamowego wcale nie jest łatwe. Oczywiście sam proces graficzny oraz merytoryczny jest znaczący, ale dużo trudniejsze często okazuje się tworzenie strategii marketingowej lub/i zadecydowanie o cykliczności katalogu lub formie produktu. Jednak należy podkreślić, że kluczową rolę w projektowaniu katalogu reklamowego jest stworzenie idealnej strategii marketingowej. W tym celu warto zatrudnić specjalistę z najwyższej pułki. Mowa tutaj oczywiście głównie o psychologach biznesu, którzy nie tylko znają się na konkretnej branży, ale również umieją połączyć posiadaną wiedzę z oczekiwaniami, motywacjami oraz informacjami o człowieku w każdym wieku. Współpraca ze specjalistą bez dwóch zdań może wpłynąć na sukces promocyjny przedsiębiorstwa. Warto również podkreślić, że gdy chcemy reklamować firmę bardzo często musimy w tym celu kogoś zatrudnić, gdyż w dzisiejszych czasach na rynku jest bardzo duża konkurencja. Profesjonalne doradztwo i wsparcie od strony technicznej jest więc kluczowe w projektowaniu katalogów reklamowych. Co więcej, skorzystanie z pomocy specjalisty z pewnością pozwoli zaoszczędzić wiele czasu, który jest niezwykle cenny w dzisiejszych czasach. Oczywiście jeżeli nie ma się budżetu na zatrudnienie psychologa biznesu lub speca od marketingu to zawsze można skorzystać z wielu dostępnych na rynku szczegółowych poradników. Co więcej, wiele z nich jest darmowych i umożliwia rozpoczęcie projektu w każdym momencie. Jest to szczególnie polecana opcja dla małych lub dopiero rozwijających się firm. Jednak nawet i świeżo powstające marki bardzo często chcą wyróżnić się na tle konkurencji i dopinają wszystko od początku do końca perfekcyjnie.

Jakie są rodzaje katalogów reklamowych?

Jeżeli ma się już wybraną strategię marketingową, fotografie oraz treść merytoryczną do katalogu reklamowego to trzeba zabrać się za rzeczy techniczne. Dobrej jakości katalog reklamowy bazuje na połączeniu ze sobą atrakcyjnych grafik i fotografii, wysokiej jakości tekstów oraz atrakcyjnej formy. Jeżeli chodzi o ostatni aspekt to jest on niezwykle ważny, ponieważ pierwsze co widzi klient to właśnie forma wydruku oraz sklejenia folderu. Katalog reklamowe występują najczęściej w trzech formach:

  • katalog szyty,
  • katalogi klejone,
  • katalogi spiralowane.

Katalog reklamowy w formie szytej jest bardzo podobny do zeszytów - może być on złączony przy pomocy zszywek płaskich lub oczkowych. Katalogi spiralowane najlepiej sprawdzą się w przypadku tworzenia promocji w formie kalendarzy, plenerów oraz notatników. Dzięki takiej formie można zachęcić klienta do zakupu oraz podziękować mu za zakup w niebanalny sposób. Bowiem kalendarze i plenery to praktyczny prezent, który używany jest przez wiele osób każdego dnia.

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: