Naucz się skutecznie jak samemu pozycjonować stronę internetową?

Ostatnia aktualizacja: 2022-01-31  |  Średni czas czytania: 02:27
Artykuł reklamowy
Samodzielne pozycjonowanie strony internetowej to spore wyzwanie, szczególnie dla przedsiębiorcy, który nigdy wcześniej nie miał do czynienia z procesami związanymi z obszarem e-commerce i marketingiem internetowym. To jednak świetne rozwiązanie, jeśli na początku działalności naszej strony chcemy zminimalizować koszty. W jaki sposób prawidłowo zabrać się za samodzielne pozycjonowanie witryny?
Naucz się skutecznie jak samemu pozycjonować stronę internetową?

Od czego zacząć samodzielne pozycjonowanie strony internetowej?

Samodzielne pozycjonowanie strony to duże wyzwanie, które jednak jest w zasięgu naszej mocy i umiejętności, o ile przygotujemy się do tego mentalnie. Na początku musimy zdać sobie sprawę z tego, że pozycjonowanie to proces długoterminowy, który nie zaprocentuje już po kilku dniach. Pozycjonowanie daje najlepsze efekty po kilku, a nawet kilkunastu miesiącach, w zależności od naszych starań, specyfiki branży i konkurencji, z którą współzawodniczymy o uwagę internauty.

Dlatego odpowiedź na pytanie "od czego zacząć" jest tylko jedno - od zaplanowania całej strategii pozycjonowania oraz zarezerwowania sobie odpowiedniej ilości czasu, która pozwoli nam na solidne wykonanie wszystkich procesów związanych z pozycjonowaniem. Dobrym pomysłem, szczególnie gdy nie mamy doświadczenia, jest uzyskanie niezbędnej wiedzy, czy to z literatury przedmiotu, czy kursów, które pozwolą nam czerpać z doświadczeń profesjonalistów.

Obszerne kompendium wiedzy na temat pozycjonowania, znajdziesz tutaj: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/36/na-czym-polega-pozycjonowanie-stron-internetowych

Samodzielny audyt SEO

Audyt SEO to nic innego jak identyfikacja stanu obecnego naszej strony internetowej. Samodzielnie wykonany audyt odpowie nam na pytania, jak wygląda optymalizacja naszej strony teraz, jak plasujemy się w rankingu Google, jaka jest efektywność słów kluczowych, a także jaka jest jakość indeksacji naszych podstron. 

Samodzielny audyt SEO może być skuteczny, jeżeli w ramach wsparcia posłużymy się jednym z dostępnych narzędzi, które pomogą nam w audycie, ale też w każdym innym elemencie pozycjonowania. Podczas audytu SEO należy już zapoznać się z mechaniką działania algorytmów Google i poznania, które elementy mają znaczenie w procesie oceny naszej strony. Jeśli nie jesteśmy w stanie samodzielnie wykonać audytu SEO, możemy ten jeden kluczowy na początku obszar naszych starań zlecić profesjonalistom, którzy w obiektywny i syntetyczny sposób wskażą elementy, nad którymi musimy popracować, by nasza strona była lepiej odbierana przez wyszukiwarkę Google. 

Zaprojektowanie skutecznych słów kluczowych

Prawidłowy dobór słów kluczowych jest kluczowym elementem całego procesu pozycjonowania. Słowa kluczowe powinny opisywać naszą działalność, kategorie sprzedawanych towarów i usług, a także region, w którym działamy aktywnie ze swoim biznesem. Pamiętajmy, by wykorzystywać różne warianty słów kluczowych - zarówno frazy krótkie, jak i te z tak zwanym długim ogonem, które mają znacznie większą skuteczność, o ile użytkownik wpisze takie hasło w wyszukiwarce. Generalnie zasada związana z projektowaniem słów kluczowych jest prosta - musimy wejść w skórę klientów i zaprojektować te frazy w sposób, w jaki użytkownik zadaje pytania wyszukiwarce. 

Jak zweryfikować skuteczność fraz kluczowych? Za pomocą najprostszych narzędzi jak Google Search Console czy Google Analytics, ale też za pomocą bardziej zaawansowanych narzędzi płatnych, które wskażą nam szczegółowe statystyki i dane związane z każdym wybranym słowem kluczowym. 

Strategia contentowa oraz link-buildingowa

Kolejne elementy pozycjonowania to stworzenie unikalnego contentu oraz linków zewnętrznych i wewnętrznych, które wzmocnią naszą stronę pod kątem SEO. Zacznijmy od treści. Regularne umieszczanie nowych publikacji, wpisów, opisów kategorii czy artykułów pozytywnie wpływa na indeksowanie naszej strony i jej odbiór przez algorytmy Google. Treści odpowiednio nasycone słowami kluczowymi jeszcze bardziej zwiększają ich wartość, i częściej wprowadzają użytkowników na naszą stronę internetową. Pamiętajmy jednak, by treści były unikalne i niepowtarzalne, a jednocześnie ciekawe dla czytelników - w końcu to dla nich tworzymy ciekawy content, z którego mogą coś wynieść. 

Linki są równie istotnym elementem całej strategii pozycjonowania. Linkowanie zewnętrzne z innych, zaprzyjaźnionych stron o dobrej reputacji SEO pozwolą nam wzmocnić naszą pozycję w wyszukiwarce, a wewnętrzne linkowanie wpływa pozytywnie na szybkość indeksacji naszych podstron. W przypadku linkowania lepiej skupić się na jakości nie ilości. 

Czy samodzielne pozycjonowanie może przynieść pozytywne efekty? 

Samodzielne pozycjonowanie to długa droga z wieloma przeszkodami, która jednak w miarę zdobywania nowych doświadczeń może okazać się niezwykłą przygodą. Jeśli po kilku miesiącach nasza strona zostanie odpowiednio wypozycjonowana, czeka nas ogromna satysfakcja z dobrze wykonanej pracy oraz spora oszczędność pieniędzy, które możemy zainwestować w rozwój innego obszaru biznesu. 

Jeśli jednak nie mamy odpowiedniej motywacji i czasu na samodzielne pozycjonowanie, zlecenie tego obszaru profesjonalistom może okazać się konieczne, jeśli planujemy rozwinąć swój biznes także w sieci. 

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: