6krokow.pl -

Poradnik 6krokow.pl

Co warto wiedzieć
o prowadzeniu własnej firmy

Nowoczesny marketing internetowy - czyli jaki?

Ostatnia aktualizacja: 2018-08-06  |  Średni czas czytania: 01:23
Artykuł promowany
TaxCareAdvertisement
Marketing internetowy ma do siebie to, że MUSI być nowoczesny - nie ruszając naprzód pozwalamy, by konkurencja nas wyprzedziła. A że internet i możliwości korzystania z niego w marketingu rozwijają się praktycznie z dnia na dzień, to możemy zostać wyprzedzeni o całe lata świetlne! Jak nie pozostać w tyle?
Nowoczesny marketing internetowy - czyli jaki? | 6krokow.pl

Nowoczesny marketing internetowy = walka o pozycję online

Najczęściej wybieraną przez internautów wyszukiwarką jest Google. Celem marketingu internetowego jest więc w głównej mierze walka o pozycję w wynikach wyszukiwania na najważniejsze dla danego biznesu frazy.

Mamy złą wiadomość: raz zdobyte pierwsze miejsce na liście wyników nie jest dane raz na zawsze. Algorytmy Google zmieniają się często, a ci, którzy się do nich nie dostosowują - spadają na dalsze pozycje.

SEO i SEM - co to jest?

W utrzymaniu miejsca na liście wyszukiwań pomaga obserwacja zmian w algorytmach i dostosowywanie się do nich. Te reakcje to inaczej SEM (Search Engine Marketing) i SEO (Search Engine Optimization) - czyli zespółdziałań, które mają na celu znalezienie się na samym szczycie organicznych wyników w wyszukiwarce na określone słowa kluczowe.

SEM jest pojęciem szerszym, obejmującym kampanie linków sponsorowanych, link building i pozycjonowanie. Samo SEO skupia się na optymalizacji strony: jej ciągłym uzupełnianiu wartościowymi treściami i właściwymi opisami od strony technicznej, ale i zadbaniu o brak błędów, działające odnośniki czy mobilność witryny.

Pamiętaj: tylko poprzez przyjaźń z robotami Google można wywindować swoją stronę www na najwyższe pozycje!

PKO BPAdvertisement

Content marketing

Częścią SEO jest uzupełnianie strony wartościowymi dla użytkowników treściami, czyli content marketing. Treści te mogą przybierać różnoraką formę: tekstu, filmów, podcastów audio, infografik. Wszystko jest zależne od tego, kto jest ich adresatem oraz jaki chcemy osiągnąć cel.

Warto jednak wiedzieć, że marketing treści nie ogranicza się jedynie do działań na stronie! Obejmuje również szereg działań w internecie, które wykraczają poza granicę witryny - chociaż nierzadko mają na celu ściągnięcie na nią użytkownika.

W dużym uproszczeniu można więc powiedzieć, że content marketing totworzenieorazdystrybucjamateriałów użytecznych dla potencjalnych klientów.Pozwala na zbudowanie relacji i zdobycie zaufania, a w efekcie zwiększenie szans na osiągnięcie celu: sprzedaży, namówienia do udziału w zbiórce czy akcji społecznej.

Czym jeszcze jest marketing treści? Sprawdź w artykule "Content Marketing - 3 punkty widzenia"!

Oceń ten artykuł:

Partnerem serwisu jest:

Taxcare

Znajdź urząd

Lista urzędów dla wybranych miejscowości

Baza kodów PKD

(Aktualna Polska Klasyfikacja Działalności)

Kody PKD ›
eBook: Jak założyć własną firmę

eBook:
Jak założyć własną firmę? w 2018 roku

Wszystkie aktualne informacje o zakładaniu własnej firmy zebrane w jednym miejscu!

zobacz więcej ›

Publikacja dostępna w formacie PDF

Nasze poradniki:

Przydatne linki: