Pozycjonowanie firm w internecie to skuteczny sposób na zysk w obecnych czasach?

Ostatnia aktualizacja: 2021-09-23  |  Średni czas czytania: 02:08
Artykuł reklamowy
Rok mierzenia się gospodarki z pandemią wygenerował wiele niecodziennych zjawisk na światowych rynkach. Wielu przedsiębiorców w obliczu lockdownów i obostrzeń odkryło, że sprzedaż w sieci jest jedyną deską ratunku pozwalającą na dalszą działalność. Właśnie z tego powodu z pomocą najlepszych specjalistów od marketingu online poznasz dwa filary walki o widoczność w internecie.
Pozycjonowanie firm w internecie to skuteczny sposób na zysk w obecnych czasach?

Content marketing - trend niezmienny od dekad

Jak można się łatwo domyślić pozycjonowanie firm w internecie w pierwszej kolejności polega na tworzeniu atrakcyjnych treści skierowanych do Twojego docelowego klienta. To za ich pośrednictwem przyprowadzasz na swój serwis WWW czytelnika, który poszukuje rozwiązania jakiegoś problemu lub poszukuje określonych informacji. Oczywiście zawartością nie musi być koniecznie tekst - warto stawiać na różne media, od tradycyjnych artykułów i infografik, aż do filmów i podcastów. Każda treść mogąca zachęcić użytkownika jest warta uwagi.

Należy jednak zauważyć, że przed każdym działaniem najlepiej jest stworzyć plan postępowania - w tym przypadku będzie to tzw. "research tematyczny". Profesjonalni redaktorzy i copywriterzy zatrudnieni przez agencję SEM taką jak chociażby wrocławski AFTERWEB zaczynają analizę od znalezienia pól, na których firma klienta może wyróżnić się na tle konkurencji. Chodzi o to, by tworzony na potrzeby wewnętrzne i zewnętrzne content był unikalny a przy tym trafiał w intencję użytkownika. Kampania w tym wypadku opiera się na działaniu konsekwentnym i długofalowym skierowanym na przekonanie odbiorcy o naszej ekspertyzie, autorytecie oraz wiarygodności (są to trzy elementy podlegające ocenie przez algorytm EAT).

Zorientowanie na wysokiej jakości doświadczeniu użytkownika

User Experience (UX) to kolejna sfera, która w 2021 roku jedynie zyskała na znaczeniu. Chodzi bowiem o to, by użytkownik odczuwał wygodę korzystania z danej witryny. Google niecały rok temu przedstawił trzy nowe wskaźniki, które rzekomo mają wpływać na naszą pozycję w rankingu stron. Są nimi: LCP - mierzący czas wczytywania się szablonu serwisu WWW, FID - służący do oceny interaktywności projektu oraz CLS - zajmujący się stabilnością wizualną. Wszystkie te czynniki zwane zbiorczo Core Web Vitals, mają ogromne znaczenie w ocenie Twojej strony internetowej przez robota wyszukiwarki Google. Google z wyraźnie sygnalizuje, że od kładzie duży nacisk na komfort użytkowania. Do tego nasleży dodanć kwestia intuicyjności obsługi i bezpieczeństwo przeglądania Twojej strony www - to wszystko decyduje o awansie bądź spadku w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie wzroście lub spadku ruchu w Twoim serwisie.

Dlaczego przedsiębiorcy nie wykorzystują potencjału dostępnego w Internecie do promocji lokalnego biznesu?

Jeżeli Twoja firma działa na lokalnym rynku to duże korzyści nieście za sobą tak "pozycjonowanie lokalne", czyli pozycjonowanie strony na konkretne miasta.

Pozycjonowanie lokalne - to bardzo popularna strategia SEO, która obejmuje pozycjonowanie strony na frazy związane z konkretną lokalizacją (miasto: "słowo kluczowe +Wrocław" , dzielnica: "słowo kluczowe +Krzyki +Wrocław"). Pozycjonowanie lokalne wybierają najczęściej niewielkie firmy działające na rynku lokalnym chcące dotrzeć do potencjalnych nabywców z regionu. Strategia SEO w pozycjonowaniu lokalnym obejmuje dobór fraz z członem geolokalizacji. Przy realizowaniu optymalizacji strony bardzo istotne jest nasycenie treści nazwą miasta lub dzielnicy, w której oferujemy usługi.”

źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/

Google Moja Firma, czyli must have każdej lokalnej działalności

Nie ważne czy posiadasz stronę www, promocję Twojej firmy w Internecie musisz zacząć od stworzenia wizytówki w Google Moja Firma. Wizytówki bardzo często pojawiają się nad wynikami organicznymi. Dodatkowo mają bezpośredni wpływ na pozycjonowanie stron. Warto pamiętać, że odpowiednio prowadzona wizytówka nie tylko wesprze pozycjonowanie, ale i może wpłynąć na realne, stacjonarne wizyty w Twojej firmie/sklepie. Warto zadbać aby taka wizytówka była uzupełniona w 100%. Ponadto wizytówka daje możliwość zbierania realnych opinii od klientów.

Podsumowując Internet oferuje wiele możliwości promocji skierowanych do lokalnych przedsiębiorców. Zarówno niewielkie firmy, jak i lokalni usługodawcy mogą bez problemu dotrzeć do swoich potencjalnych klientów. Warto zainwestować w pozycjonowanie lokalne ponieważ prowadzi ono do stałego przypływu klientów poszukujących konretnych usług bezpośrednio w Twojej okolicy.

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: