Prowadzisz e-sklep? Poznaj 3 powody, dla których potrzebujesz ubezpieczenia

Ostatnia aktualizacja: 2021-03-29  |  Średni czas czytania: 02:30
Artykuł promowany
Niezależnie od tego, czy już prowadzisz z sukcesami sklep internetowy, czy też dopiero zamierzasz wejść na rynek e-commerce, dobre ubezpieczenie to podstawa. Polisy dla przedsiębiorców nie są kolejnym wydatkiem związanym z prowadzeniem działalności, ale konkretnym zabezpieczeniem na wypadek różnych ryzyk – szkód wyrządzonych klientom, pożaru czy kradzieży towaru, a także działań cyberprzestępców.
Prowadzisz e-sklep? Poznaj 3 powody, dla których potrzebujesz ubezpieczenia

Ochrona przed odpowiedzialnością OC

W swoim sklepie internetowym sprzedajesz artykuły dla domu - w ofercie masz m.in. akcesoria kuchenne, produkty do gotowania i pieczenia, drobne AGD oraz porcelanę i sztućce. Okazało się, że oferowane przez Ciebie naczynia żaroodporne mają wadę - pękają pod wpływem wysokiej temperatury. Kolejni klienci zwracają się do Ciebie z roszczeniami, wskazując na oparzenia i skaleczenia wywołane pęknięciem gorącego naczynia z zawartością. To przykład sytuacji, gdy może przydać Ci się dedykowane właścicielom sklepów internetowych ubezpieczenie OC.

Posiadając polisę OC, możesz spokojnie prowadzić swój internetowy biznes - w razie zdarzenia podobnego do wyżej opisanego, nie będziesz musiał pokrywać szkód z własnej kieszeni. Firmy ubezpieczeniowe proponują właścicielom e-sklepów ubezpieczenie OC z rozszerzeniem o szkody wyrządzone przez produkt. Taką polisę powinieneś posiadać niezależnie od tego, jakie towary sprzedajesz w swoim sklepie. Powód jest prosty - każdy oferowany produkt może mieć ukryte wady lub z jakiegoś powodu nie mieć właściwości, o których zapewniłeś w opisie.

Na zakup ubezpieczenia OC powinieneś zdecydować się również wówczas, gdy nie tylko sprzedajesz produkty, ale również wytwarzasz półprodukty lub produkty, które następnie oferujesz klientom indywidualnym lub biznesowym. Taka polisa powinna być jednak rozszerzona o dodatkowe klauzule, np. połączenia. Więcej na temat odpowiedzialności sprzedawcy i producenta za oferowane produkty przeczytasz w artykule „Ubezpieczenie sklepu internetowego”.

Ochrona przed ryzykami cybernetycznymi

Sądząc, że otwarłeś maila od potencjalnego klienta, przypadkowo zainfekowałeś swój komputer. Wiadomość była fałszywa, a w efekcie hakerzy otrzymali dostęp nie tylko do Twoich rachunków bankowych, ale również do danych osobowych klientów. Aby je odzyskać, masz zapłacić okup. W przeciwnym razie przestępcy udostępnią dane Twoich klientów, a Ty stracisz znacznie więcej niż tylko dobrą reputację - zostaniesz obciążony karami za naruszenie przepisów RODO. Taki scenariusz wydaje Ci się mało prawdopodobny? Spółka Morele.net, która również prowadzi e-sklep, za wyciek danych 2 mln klientów została przez UODO ukarana karą w wysokości 2,8 mln.

Dziś skuteczna ochrona przed rozmaitymi ryzykami cybernetycznymi nie polega wyłącznie na zakupie dobrego programu antywirusowego. Dopełnieniem tej ochrony jest dobre ubezpieczenie. Powinno ono chronić przed szeregiem zagrożeń, w tym m.in. przed:

  • wyciekiem danych wrażliwych klientów, np. danych osobowych, numerów telefonu, danych adresowych do wysyłki czy numerów PESEL,
  • szkodliwym oprogramowaniem (Malware), atakami DoS i DDoS czy pishingiem,
  • kradzieżą danych klientów przez konkurencję lub nieumyślnym działaniem pracownika, np. przypadkowym udostępnieniem danych osobowych.

Kupując ubezpieczenie od ryzyk cybernetycznych, możesz skutecznie uchronić się przed odpowiedzialnością finansową za szkody wyrządzone osobom trzecim, w tym głównie swoim klientom. W przypadku prowadzenia sklepu internetowego posiadanie takiej ochrony to priorytet.

Ochrona przed kradzieżą lub pożarem towaru

W swoim e-sklepie sprzedajesz towary niewielkich gabarytów, więc - aby zaoszczędzić na wynajmie powierzchni magazynowej - wygospodarowałeś przestrzeń we własnym mieszkaniu. Niestety, zdarzyło się nieszczęście - złodzieje ukradli Twój towar (lub w wyniku spięcia w instalacji elektrycznej mieszkanie spłonęło). Nie posiadając rzeczy na sprzedaż, z dnia na dzień musisz zamknąć e-sklep. Co więcej, masz dług do spłaty, bo towar otrzymałeś w kredycie kupieckim. Czy wiesz, że dobrze dobrane ubezpieczenie może chronić Cię przed takimi szkodami?

Ubezpieczając towar sprzedawany w sklepie internetowym, zabezpieczasz się na wypadek jego utraty w wyniku kradzieży czy pożaru. Gdyby doszło do takiego zdarzenia, otrzymasz odszkodowanie, które umożliwi Ci kontynuowanie działalności. Nawet jeżeli Twój sklep internetowy dobrze prosperuje i przynosi dochody, to utrata części czy całego asortymentu może spowodować, że odpracowanie strat zajmie Ci nawet kilka lat. Polisa ubezpieczeniowa skutecznie chroni przed takim scenariuszem.

Być może jesteś przezorny - wykupiłeś ubezpieczenie mieszkania (domu) i dlatego uważasz, że w Twojej sytuacji zakup dodatkowego ubezpieczenia przed pożarem czy kradzieżą towaru to zbędny wydatek. Niestety nie jest to prawda. Produkty sprzedawane w e-sklepie, które magazynujesz w mieszkaniu lub domu, nie są objęte ochroną przez takie ubezpieczenie. Dlaczego? To środki obrotowe, a nie wyposażenie mieszkania. Z tego względu standardowa polisa mieszkaniowa nie zapewni Ci odszkodowania.

Konrad Gawron
Broker Ubezpieczeniowy
Od wielu lat zarządza ryzykiem ubezpieczeniowym w małych, średnich i dużych podmiotach gospodarczych, analizuje ryzyko, negocjuje z zakładami ubezpieczeń oraz pomaga uzyskać najlepsze ubezpieczenie pod względem ceny i zakresu.
gawron-broker.pl

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Zakładanie
Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: