Słownik marketingowy od A do Z - czym jest marketing?
- Działania marketingowe w pigułce
- Działalność w mediach społecznościowych i nie tylko - klasyczny model 4P
- Marketing i jego rodzaje - magnes na potencjalnych klientów
- Słownik marketingowy - jakie pojęcia warto znać?
Działania marketingowe w pigułce
Na pozycjonowanie strony i dążenie do rozpoznawalności marki, co ma istotny wpływ m.in. na współczynnik klikalności, a co za tym idzie - zysk, ma wpływ szereg czynników. Aby zaistnieć w świadomości potencjalnego klienta i wyszukiwarce Google należy postawić między innymi na skrojone na miarę botów i użytkownika działania marketingowe. Możemy je monitorować w różnych narzędziach, w tym między innymi Google Search Console. Sęk w tym, aby te zarówno z zakresu kampanii nastawionych na media społecznościowe, jak i inne kanały dystrybucji treści, były skrojone na miarę oczekiwań grupy docelowej. To bardzo ważne w marketingu internetowym.
Nie ma marketingu internetowego i innych jego odmian, bez skutecznego działania. Jego celem jest budowanie świadomości marki, zaufania klientów i koniec końców - realny zysk. Aby tak się stało, należy przede wszystkim zidentyfikować potrzeby grupy docelowej, oferować dobrej jakości produkty i usługi, jak również serwować wysokiej jakości treść. Content marketing to potężne oręże, jednak należy go używać w odpowiedni sposób.
Warto również wykorzystać potencjał drzemiący w sieci reklamowej Google. Stawiać przy tym na odpowiednią komunikację przedsiębiorstwa, a następnie monitorować prowadzone działania. Czy istnieje w ogóle definicja marketingu? Wśród najprostszych można wymienić tą, która przedstawia go jako zakres działań, który prowadzi do zrozumienia konsumenta, a następnie budowania z nim relacji. Najważniejsze jest w nim to, aby podążać z duchem czasu i sięgać po rozwiązania, które są skuteczne. Na pewno warto skupić się na obraniu strategii, ale na bieżąco reagować na wszelkie zmiany czy też skutki. Nie zawsze to, co zakładamy, ma następnie przełożenie na rzeczywistość. Takie działanie, to znaczący wpływ na lejek marketingowy, który potem przekłada się na profity w postaci zwiększenia zer na koncie danej firmy.
Działalność w mediach społecznościowych i nie tylko - klasyczny model 4P
Każdy marketer powinien znać koncepcję 4P. Znana jest również pod tajemniczą nazwą marketing mix. Za jej stworzenie odpowiada Jerome McCarty, który wprowadził ją na rynek w latach 60. XX wieku. Nie bez znaczenia jest również udział Niela Bordena - opracował on artykuł, który trafił do wielu marek. Model 4P odgrywa bardzo istotną rolę w strategii marketingowej i obejmuje takie elementy jak: Produkt (Product), Cena (Price), Promocja (Promotion), jak również Miejsce (Place).
Warto mieć na uwadze to, że każdy z tych czynników wnosi określoną wartość, choć użytkownik internetu czy tradycyjnych kanałów najczęściej jest tego nieświadomy. Mają one zastosowanie w niemal każdej branży - niezależnie od tego, co chcemy sprzedać czy wypromować. Model 4P może być dopasowany do konkretnej usługi, np. zakupu produktu w sklepie internetowym. Kluczem jest wyróżnienie się na tle konkurencji, jak również docenienie przez algorytmy Google.
Należy skupiać się np. na cechach produktów, dzięki którym stanie się obiektem pożądania potencjalnego klienta. Gdy w grę wchodzi cena - liczą się nie tylko koszty produkcji, ale także m.in. emocje. W kwestii promocji - absolutnym must have stanowią m.in. social media czy system reklamowy Google - mowa o systemie Google Ads, który pozwolił już wielu markom osiągnąć sukces. A co z ostatnim P, czyli miejscem? Tutaj warto stawiać nie tylko na sklepy internetowe, ale również platformy e commerce czy media społecznościowe.
Warto również pamiętać o tym, że dobrze zaplanowana i wdrożona strategia marketingowa pozwala poprawić kluczowe wskaźniki efektywności (KPI).
Marketing i jego rodzaje - magnes na potencjalnych klientów
Jak przebić się przez pozycje organicznych wyników wyszukiwania? Jak dotrzeć z komunikatem do określonej grupy docelowej? Warto wiedzieć, że można wyróżnić wiele rodzajów marketingu, dzięki czemu każda marka czy przedsiębiorca może dopasować ją do swoich potrzeb.
Na pierwszy ogień weźmy marketing tradycyjny, czyli tzw. offline. W praktyce mowa o wszelkiej maści banerach, ulotkach czy broszurach, a także reklamach w radio czy telewizji. W opozycji stoi natomiast marketing internetowy, w którego skład wchodzą takie składowe jak m.in. SEO, SEM, copywriting, content marketing czy reklama w social mediach czy wyszukiwarkach. Połączenie wartościowych treści z wdrożeniem odpowiedniej strategii SEO/SEM pozwala witrynie www znaleźć się wysoko w SERP-ach (organicznych wynikach wyszukiwania). Algorytm Google premiuje content, który jest jakościowy pod względem merytorycznym, jak również technicznym (SEO).
Nie można zapominać również o marketingu B2B i B2C. Kamieniem milowym jest także marketing treści (content marketing). Obejmuje on nie tylko copywriting, ale również marketing szeptany (w tym marketing wirusowy), czy też marketing społecznościowych. Jednym z najnowszych gałęzi marketingu jest influencer marketing. Warto także wspomnieć o marketingu afiliacyjnym czy też mobilnym.
Słownik marketingowy - jakie pojęcia warto znać?
Aby dobrze przygotować się do prowadzenia działań marketingowych, warto zapoznać się z pojęciami, które są nieodzowne w prowadzeniu działań, w tym w content marketingu. Co oznacza np. pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania, landing page, czym są strony docelowe i strony internetowe. Jak konstruować treści strony. Warto więc sięgać po dobrej klasy słownik marketingowy.
Gotowe biznesplany
Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!
Cena już od: 29 zł
Zobacz listę biznesplanów ›lub
Zleć napisanie wniosku do Urzędu Pracy ›Oceń ten artykuł: