Strona internetowa dla firmy B2B – o czym pamiętać?
Co odróżnia witryny B2B od B2C?
Chociaż praktyki tworzenia witryn B2B i B2C mają wiele wspólnego, istnieją między nimi znaczące różnice. Różnice te koncentrują się oczywiście na potrzebach i preferencjach pożądanej publiczności. Oto najbardziej typowe wyróżniki:
- podróż klienta B2B od świadomości przez zainteresowanie do zakupu, jest zwykle dłuższą ścieżką niż w przypadku klienta B2C. W związku z tym strony B2B muszą dostarczać bardziej szczegółowe informacje
- produkty i usługi B2B często mają wyższe ceny i generują wyższe nakłady niż usługi dla B2C. Oznacza to, że zakup będzie wymagać indywidualnych konfiguracji, a ostateczna cena będzie często wymagać negocjacji
- strony B2C zazwyczaj chcą szybko dokonać zakupu. Witryny B2B są z reguły bardziej nastawione na rozwijanie relacji niż szybką sprzedaż i zapomnienie
Wskazówki dla sukcesu Twojej witryny B2B
Jak sprawić, by witryna B2B była skuteczna? Oto kilka wskazówek, dzięki którym stworzenie strony internetowej dla tego segmentu będzie łatwiejsze.
Dowiedz się, czego chcą Twoi klienci
Zanim zaczniesz myśleć o projekcie swojej witryny, konieczne jest przeprowadzenie pewnych badań, aby upewnić się, że pozostajesz wierny swojej personie kupującego. Skoncentruj się na zaspokojeniu ich potrzeb i rozwiązywaniu ich problemów. Często celem projektowania witryn B2B jest przyciągnięcie większej liczby odwiedzających, poprawa współczynnika odrzuceń lub przekształcenie odwiedzających w leady. Dopasowanie potrzeb Twojej firmy do potrzeb Twojego klienta, to świetny sposób na zapewnienie, że Twoja witryna osiąga ten cel. Jedno z pytań, które powinieneś sobie zadać, aby pomóc określić swoje cele powinno brzmieć: „co chcesz zrobić, aby Twoja witryna była lepsza?” Twoja strategia powinna odzwierciedlać odpowiedź na to pytanie.
Skoncentruj się na doświadczeniu użytkownika
Po ustaleniu, kim jesteś jako marka i kto jest Twoją grupą docelową, musisz dokładnie zastanowić się, co chcesz, aby użytkownicy zrobili, gdy trafią na Twoją stronę. Czy mają zapoznać się z Twoimi produktami? A może chcesz, aby odwiedzili Twojego bloga lub pobrali ofertę treści premium? Ustal swoje cele i przewidywane ścieżki konwersji, jeszcze zanim zaczniesz projektować swoją stronę internetową. Nie zapomnij też o szybkości ładowania strony, teraz ma ona większe znaczenie niż kiedykolwiek. Ponieważ urządzenia mobilne stają się coraz bardziej popularne, Google uważa teraz prędkość ładowania strony jako jeden z najważniejszych czynników decydujących o rankingu wyszukiwania — i jest to kluczowy element w tworzeniu wysokiej jakości doświadczenia użytkownika.
Podaj dane kontaktowe w widocznym miejscu
Jednym z głównych powodów dla którego odwiedzający opuszczają witrynę jest brak widocznych informacji kontaktowych. Strona z informacjami kontaktowymi powinna być dobrze przemyślana, aby stworzyć pozytywną rację z potencjalnymi klientami. Jakie są kluczowe kwestie, które należy wziąć pod uwagę?
- łatwe do znalezienia dane na stronie,
- krótki i przejrzysty formularz kontaktowy,
- uwzględnienie wszystkich możliwych sposobów kontaktu: mail, media społecznościowe, telefon, adres.
Twórz wysokiej jakości treści
Opracowywanie spójnych i wiarygodnych treści oraz dążenie do bycia źródłem edukacji dla rynku docelowego może pomóc witrynie w zdobywaniu wysokiej jakości linków przychodzących i ruchu organicznego, co z kolei poprawia ranking witryny w wynikach wyszukiwania i prowadzi do zwiększonej ekspozycji marki. Twórz e-booki, filmy instruktażowe, webinary i przewodniki, aby potencjalni klienci mogli dostrzec w nich wartość edukacyjną, co w przyszłości zdecydowanie poprawi konwersję.
Nie przestawaj się rozwijać
Strony internetowe to nie tylko wygląd, ale też konkretny wpływ na wskaźniki biznesowe. Wykorzystaj dane o czasie spędzonym w witrynie, wzorcach przepływu konwersji, czasach ładowania czy podjętych działaniach, aby decydować, co można poprawić. Faktyczne statystyki dostarczą Ci najwięcej informacji o tym, co działa na Twojej stronie i jak dopasować działania pod grupę docelową.
Skuteczna strona internetowa dla firmy B2B
Twoja witryna jest pierwszym zetknięciem się użytkownika z Twoją marką, dlatego musisz upewnić się, że dostarczasz mu dobre pierwsze wrażenie i bezproblemowe doświadczenia w dłuższej perspektywie. Zawsze miej na uwadze swoją grupę docelową, ich oczekiwania wobec witryny i swoje oczekiwania wobec klientów. Wszystko to pomoże Ci zbudować zaufaną relację z odwiedzającymi Twoją stronę i przyspieszyć rozwój firmy. Chcesz zbudować stronę B2B w najlepszym wydaniu? Dowiedz się, jak Drupal może zapewnić Twojej platformie najlepsze rozwiązania.
Gotowe biznesplany
Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!
Cena już od: 29 zł
Zobacz listę biznesplanów ›lub
Zleć napisanie wniosku do Urzędu Pracy ›Oceń ten artykuł: