Tabela danych MS Excel - jak jej używać?
Do czego jest przydatna tabela danych programu Excel i w czym może nam pomóc?
Tabela danych to zbiór przeróżnych zmiennych, które zawieramy w celu obliczeń nieskończonej ilości działań. Narzędzie to pomaga w zgromadzeniu istotnych danych, które w prosty i szybki sposób zostaną obliczone automatycznie. W przypadku korzystania a arkusza kalkulacyjnego, możemy obliczać zarówno finanse, wydatki, gromadzić dane magazynowe jak i wykonywać symulacje. Korzystają z niego zarówno osoby zajmujące się księgowością, a więc osoby pracujące na liczbach, jak i pracownicy wykorzystujący arkusz kalkulacyjny do podsumowań, jakimi są raporty, czy zbiory danych statystycznych, ilościowych i innych.
Tabele danych w Excelu mogą pomóc także w organizacji domowego budżetu, wydatków i potrzeb, dlatego możemy mówić o uniwersalności tego narzędzia. W arkuszu można umieścić wiele informacji, zarówno dane ilościowe jak i dane dotyczące czasu, dokładne opisy związane z zawartymi przez nas wartościami, ale także dane obrazujące, dlatego tabela danych Excel jest uniwersalnym narzędziem.
Jakie działania wykonamy w tabelach?
Zacznijmy od najprostszych formuł, jakimi są sumowanie, różnica, dzielenie i mnożenie. Przy dużej ilości zmiennych, które mogą być gromadzone w nieograniczonej ilości tak proste działania jak sumowanie, może okazać się bardzo przydatne. Jednak to nie wszystkie możliwości.
Tabela danych może posłużyć do obliczania danych procentowych, promilowych, pierwiastków, potęg, liczby PI, silnej, wartości minimalnej i maksymalnej, średniej, mediany i wielu innych obliczeń matematycznych, które dzięki użyciu profesjonalnych formuł w sposób prosty i szybki obliczą potrzebne do pracy zagadnienia. Jest to świetne narzędzie dla osób, które systematycznie muszą tworzyć bazy danych, ponieważ stanowi to przejrzysty i prostu sposób na zgromadzenie informacji.
Dzięki arkuszom kalkulacyjnym i tabelom służącym do zgromadzenia zmiennych możemy łatwo wyszukać informacje zawarte w różnych okresach czasowych, ponadto dzięki możliwości tworzenia wielu zakładek, mamy możliwość w jednym pliku stworzyć wiele arkuszy, które będą stanowić jedną, dużą i kompleksową bazę danych, na postawie której będziemy mogli stworzyć np. raport kwartalny. Na postawie wyliczonych zmiennych możemy stworzyć wykresy, ukazujące tendencje obliczeniowe, do wyboru mamy:
- wykresy kolumnowe,
- wykresy słupkowe
- oraz wykresy kołowe.
Aby sprawnie opanować specjalistyczne formuły oraz zasady działania programu, warto skorzystać z możliwości jaką jest kurs Excela od Edukey, na którym uzyskamy całe kompedium wiedzy. Kurs Excela przeznaczony jest zarówno dla laików, którzy nie mieli możliwości wcześniejszej pracy w tym programie, ale również dla osób, które w sposób zaawansowany chciałyby zacząć korzystać z możliwości obliczeniowych tego programu.
Gotowe biznesplany
Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!
Cena już od: 29 zł
Zobacz listę biznesplanów ›lub
Zleć napisanie wniosku do Urzędu Pracy ›Oceń ten artykuł: