W jaki sposób budować pozytywny wizerunek firmy?
Określamy strategię
Jak wynika z wielu badań, konsumenci chętniej wchodzą w interakcję i pozostają lojalni firmie, która wyznaje podobne wartości. Budowanie wizerunku marki należy więc rozpocząć od zaplanowania strategii, której fundamentami będzie określona wizja i misja przedsiębiorstwa. W strategii określamy także, do jakich segmentów kierujemy nasze usługi czy produkty. Określamy politykę cenową, strategię produktów, zarządzania zasobami ludzkimi (employer branding) oraz marketingową z uwzględnieniem narzędzi, które pomogą nam zbudować wizerunek marki.
Planujemy działania sprzedażowe
Kampanie marketingowo-sprzedażowe są najbardziej popularnym działaniem sprzedażowym, wspierającym budowanie wizerunku marki. Obecnie prowadzi się je nie tylko w tradycyjnych mediach, ale również w mediach społecznościowych. Na znaczeniu niezmiennie zyskuje także SEO, czyli pozycjonowanie kluczowych produktów i usług w internecie. Działania sprzedażowe warto wspierać szkoleniami tematycznymi dla klientów.
Planujemy działania relacyjne
Często popełnianym błędem jest skupianie się na pozyskiwaniu nowych klientów i zapominanie o tym, jaką wartość stanowią ci, których firma już zdobyła. Jednym z elementów budowania wizerunki marki jest zaplanowanie działań, które pokażą aktualnym klientom, że są ważni dla firmy. W tym zadaniu mogą pomóc badania satysfakcji, które najlepiej przeprowadzać raz do roku. O ile wyniki takich badań są dla firmy satysfakcjonujące, mogą stanowić formę promocji – możemy zamieścić je np. na stronie internetowej czy w materiałach marketingowych. Inne skuteczne działania relacyjne to np. organizowanie szkoleń czy konferencji edukacyjnych, które stanowią wartość dla klientów. O relacje z kluczowymi klientami zadbamy także poprzez tzw. client care programme, w ramach którego możemy oferować zaproszenia na kolacje, koncerty, fundować specjalistyczne szkolenia itp.
Employer branding
Employer branding to świadome budowanie wizerunku firmy, która stwarza dobre środowisko pracy oraz możliwości rozwoju. Działania, którymi posługujemy się, planując strategię employer branding, powinny być skierowane zarówno do obecnych, jak i potencjalnych pracowników. Marka pracodawcy z wyboru w dużej mierze przekłada się na sposób, w jaki firma jest odbierana przez wszystkich konsumentów.
Gotowe biznesplany
Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!
Cena już od: 29 zł
Zobacz listę biznesplanów ›lub
Zleć napisanie wniosku do Urzędu Pracy ›Oceń ten artykuł: