6krokow.pl -

Poradnik 6krokow.pl

Co warto wiedzieć
o prowadzeniu własnej firmy

Wszystko co musisz wiedzieć, zanim zlecisz drukowanie ulotek reklamowych

Ostatnia aktualizacja: 2018-10-20  |  Średni czas czytania: 02:22
Artykuł promowany
TaxCareAdvertisement
Dobry projekt to podstawa tworzenia materiałów promujących firmę. Reklama musi zaciekawić użytkownika i przekazać najważniejsze informacje o akcji promocyjnej lub o profilu działalności przedsiębiorstwa. Drukowanie ulotek reklamowych w dobie cyfryzacji spadło na dalszy plan. Mimo to korzystanie z nich nadal może przyciągać klientów. Trzeba tylko wiedzieć, jak należy je przygotować, by były skuteczne.
Co musisz wiedzieć, zanim zlecisz drukowanie ulotek | 6krokow.pl

Drukowanie ulotek reklamowych - co musi zawierać ulotka, by nie trafić do kosza?

Świat reklamy został zdominowany przez wszelkiego rodzaju formy cyfrowe. Co roku pojawia się moda, która wpływa na kreowanie powstających reklam. Jak w tym nowoczesnym świecie cyfrowego marketingu stworzyć ulotkę, która zaciekawi potencjalnego klienta?

Przed rozpoczęciem projektowania ulotki, należy zastanowić się, kiedy trafia ona do rąk klienta, jaką ma pełnić funkcję i o czym powinna informować. Jeśli w grę wchodzi drukowanie ulotek reklamowych, które mają trafiać do klienta w przypadkowych sytuacjach np. rozdawane na ulicy, to taka ulotka musi zawierać informacje i oprawę graficzną, które już w pierwszej sekundzie zaciekawią potencjalnego klienta. Dlaczego? Rozdawane na ulicy ulotki trafiają do rąk odbiorców, którzy najczęściej się gdzieś śpieszą, a więc nie poświecą dużo czasu na dokładne analizowanie kolejnej wręczonej im ulotki.

Ulotki muszą zawierać:

  • chwytliwe hasło - krótkie i wzbudzające zainteresowanie. Może odwoływać się do profilu działalności firmy (ale nie musi),
  • czytelny przekaz - w pierwszej kolejności widoczna jest informacja dotycząca danej kampanii np. wyprzedaż, przecena, pożyczka lub inna ważna informacja np. „z tą ulotką otrzymujesz…” i tu należy wymienić korzyść dla klienta,
  • ciekawą oprawę graficzną - większość ludzi jest wzrokowcami, a zatem drukowanie ulotek reklamowych może przynieść korzyść wtedy, gdy wyglądają one oryginalnie,
  • interesującą treść - ulotka musi czytelnie przekazywać informację. Treść nie może być długa oraz musi mówić przede wszystkim o korzyściach dla klienta.

Ulotki trafiające do odbiorców, którzy mają czas na ich przejrzenie (np. dołączone do wysłanego towaru jako bon zniżkowy na następne zakupy), mogą zawierać nieco więcej informacji. Należy pamiętać, że drukowanie ulotek reklamowych ma na celu zachęcenie potencjalnego klienta do skorzystania z oferty firmy, a zatem opis działalności, oferty i inne długie treści powinny znaleźć się na stronie internetowej, a nie na ulotce.

PKO BPAdvertisement

Drukowanie ulotek reklamowych - przygotowanie projektu

Bardzo ważne są proporcje zachowane między sloganem promującym konkretną kampanię a resztą napisów na ulotce. Największy powinien być napis informujący klienta o tym, co zyskuje biorąc tę ulotkę np. -20% na cały asortyment. Następne co do wielkości powinny być napisy uzupełniające główne przesłanie kampanii np. czas trwania akcji, adres strony internetowa, gdzie jest więcej informacji itp. Logo i nazwa firmy muszą zostać umieszczone w widocznym miejscu, jednak nie mogą dominować w całym projekcie.

Jak sprawdzić, czy ulotka jest czytelna? Po ułożeniu wszystkich elementów wydrukuj ją na zwykłej biurowej drukarce i zobacz, jak wygląda w skali 1:1. Taka weryfikacja musi być bardzo krytyczna i brać pod uwagę nie tylko czytelność, ale i całą kompozycję. Dlaczego? Współczesny świat atakuje nas obrazami i hasłami, a zatem, żeby zostać zauważonym trzeba komunikować prosto i atrakcyjnie dla klienta. Po tej weryfikacji czas na drukowanie ulotek reklamowych na ładnym papierze i w wysokiej jakości druku.

Drukowanie ulotek reklamowych - budowanie świadomości marki

Drukowanie ulotek reklamowych i rozdawanie ich na ulicy, czy wrzucanie do skrzynek pocztowych sprawia, że ludzie dowiadują się o istnieniu firmy. To prosta metoda budowania świadomości marki. Bardzo ważne jest, żeby zrobić dobre wrażenie na potencjalnym kliencie już za pierwszym razem, a więc postawić na dobry projekt i estetyczne materiały.

Trudno jest zbadać efektywność ulotki reklamowej oraz jej realny zasięg. Dobrą metodą na sprawdzenie, czy ulotka przyniosła efekty, jest np. nadanie jej unikalnego kodu, który uprawnia do zniżki na zakupy. Podsumowując wyniki sprzedażowe z okresu trwania promocji, można zobaczyć, ile osób skorzystało z kodu umieszczonego na ulotce (pod warunkiem, że firma posiada system sprzedażowy, w którym można sprawdzić takie informacje). To jedna z metod, które pozwalają zweryfikować, czy drukowanie ulotek reklamowych przyniosło oczekiwany efekt.

Stworzenie dobrego projektu jest możliwe dzięki skorzystaniu z kreatora do projektowania ulotek, umieszczonego na stronie drukarni internetowej. Taką możliwość daje np. firma Stempleks. Znajdują się w nim gotowe elementy i szablony, które pomogą stworzyć nowoczesny projekt.

Oceń ten artykuł:

Partnerem serwisu jest:

Taxcare

Znajdź urząd

Lista urzędów dla wybranych miejscowości

Baza kodów PKD

(Aktualna Polska Klasyfikacja Działalności)

Kody PKD ›
eBook: Jak założyć własną firmę

eBook:
Jak założyć własną firmę? w 2018 roku

Wszystkie aktualne informacje o zakładaniu własnej firmy zebrane w jednym miejscu!

zobacz więcej ›

Publikacja dostępna w formacie PDF

Nasze poradniki:

Przydatne linki: