Kurs 3ds Max od podstaw
Informacje na temat kursu:
3ds Max to jeden z najbardziej cenionych na rynku programów do tworzenia animacji, renderowania i modelowania 3D. Kurs 3ds Max pomoże Ci poznać cały program od podstaw. Zawiera on opis wszystkich potrzebnych narzędzi 3ds Max oraz pomaga w tworzeniu własnych doskonałych projektów 3D.
Poziom podstawowy, 92 wykłady, 10 materiałów szkoleniowych.
Dla kogo jest ten kurs?
Jeśli chcesz poznać jeden z najlepszych programów na rynku do tworzenia animacji oraz osiągać niesamowite efekty w tworzeniu samodzielnych projektów, ten kurs jest właśnie dla Ciebie. Być może szukasz kompletnego kursu, który nauczy Cię podstaw korzystania z narzędzi i pokaże podstawy modelowania? W naszym kursie pokażemy Ci od czego zacząć i wspólnie przejdziemy przez główne etapy tworzenia projektu 3D.
Czego nauczysz się z kursu?
Kurs ten pokaże Ci jak pracować efektywnie w programie 3ds Max, jak obsługiwać jego interfejs i wykorzystać narzędzia niezbędne do pracy. 3ds Max jest zaawansowanym programem i dobra znajomość podstaw jest niezbędna aby skutecznie rozpocząć z nim pracę. Na szkoleniu pokażemy Ci jak korzystać między innymi z viewportów, scene explorera czy też siatki. Dowiesz się jak odpowiednio ustawić jednostki wyświetlania, zająć się importem i scalaniem scen oraz pracować z wieloma oknami i używać stosu modyfikatorów.
Na szkoleniu skupimy się na przedstawieniu narzędzi ,które przydadzą się do pracy z obiektami. Szczegółowo omówimy funkcje focus on object, frame all, isolation, hiding, freez oraz pivot i clone. Dodatkowo omówimy modelowanie ze splinów a także poligonalne. Pokażemy Ci jak wykorzystać modyfikatory Lathe, Bevel, Sweep czy OpenSubdiv. Zrozumiesz jak przygotować samodzielnie niesamowite trójwymiarowe modele, które będziesz mógł później wykorzystać w wizualizacjach, animacjach lub filmach.
Pokażemy Ci, jak tworzyć niesamowite animacje w zaledwie kilka minut. Będziesz wiedział jak zadbać o wszystkie najważniejsze ustawienia dotyczące kluczowania. Omówimy edycję klatek czy interpolację kluczy w Curve Editor. Zahaczymy o tematykę tworzenia hierarchii, sposoby wykorzystania trybu Gimbal, ustawiania kolejności osi rotacji oraz ich blokadę.
Następnie przekonasz się jak tworzyć realistyczne materiały i oświetlenie. Krok po kroku omówimy tworzenie i edycję materiałów, czyli tzw shaderów, tak aby nałożyć je na przygotowane wcześniej obiekty 3D. Pokażemy zasady mapowania UV, bitmap i map proceduralnych. W osobnym rozdziale będą szczegółowo omawiane zasady dotyczące oświetlenia, czyli rodzaje i kształty światła.
W ostatnim etapie skupimy się na renderingu, czyli jak wybrać odpowiedni silnik renderujący, zadbać o najważniejsze ustawienia oraz opanować pracę z kamerami. Omówimy różne typy kamer i zrozumiesz jak zarządzać ich ustawieniami. Z całą tą wiedzą będziesz potrafił doskonale zaprezentować samodzielnie przygotowane modele.
Aby ułatwić Ci pracę i dokładne zrozumienie poszczególnych zagadnień, cały kurs został podzielony na 10 głównych tematów.
Poniżej znajdziesz skrócony opis każdego z nich:
- Interfejs programu 3ds Max - jak korzystać z plików, manipulować oknami, tworzyć projekty, nawigować w viewporcie czy importować oraz scalać
- Praca z obiektami - jak pracować z obiektami, snapować, używać narzędzi Clone oraz funkcji manipulatora - Gizmo
- Używanie stosu modyfikatorów - czym jest stos modyfikatorów, selekcja komponentów - PolySelect, jaka jest zależność modyfikatorów od topologii
- Modelowanie ze splinów - edycja spline’ów, modyfikator Lathe, narzędzia Linii, renderowanie linii a także modyfikator Bevel
- Modelowania poligonalne - Background Image, tworzenie Image plane, selekcja komponentów, narzędzie Cut, Boolean, Editable Poly - Extrude, narzędzia: Chamfer, Connect, Brigde
- Hierarchia - tworzenie hierarchii, tryb Gimbal, blokowanie osi
- Animacja - ustawienia czasu, kluczowanie z użyciem SetKey, Edycja klatek na Timeline
- Lightning - tworzenie światła, kształt światła, rodzaje świateł, cienie
- Praca z teksturami i mapami UV - edytory materiałów: Compact Editor oraz Slate Editor, materiały: Standard, Standard Surface, Multi/Sub-Object
- Rendering - parametry renderingu, ustawienia kamery, safe frame
Co zyskasz dzięki temu szkoleniu?
Każdy z działów naszego szkolenia jest bardzo szczegółowo omówiony i zawiera dodatkowe filmiki instruktażowe, abyś mógł lepiej zrozumieć poszczególne działy.
Gwarantujemy, że ze zdobytą wiedzą po szkoleniu będziesz potrafił:
- sprawnie poruszać się po interfejsie programu
- tworzyć geometryczne obiekty i ich animacje
- pracować z teksturami i mapami UV
- kluczować i edytować klatki
- używać technik modelowania proceduralnego i poligonalnego
- przygotować realistyczne materiały
- dobierać optymalne ustawienia renderingu
- tworzyć zaawansowane cienie i oświetlenia
Zobacz także inne kursy:
Przydatne linki:
- Numer NIP
- Jednoosobowa działalność gospodarcza
- Jak napisać biznesplan
- Jak wybrać najlepsze konto dla firmy?
- Numer REGON
- Spółka cywilna
- Dotacje z Urzędu Pracy na założenie firmy
- Ranking kont bankowych
- Podatek VAT
- Spółka jawna
- Dotacje z UE na otwarcie własnej firmy
- Program do wystawiania faktur
- Składki ZUS
- Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
- Kto, kiedy i gdzie może założyć firmę
- Faktoring
- Podatek PIT
- Spółka partnerska
- Franczyza
- Dlaczego warto zastrzec znak towarowy?
- Podatek CIT
- Spółka komandytowa
- Działalność nierejestrowana, czyli firma na próbę
- Samozatrudnienie