Modelowanie środowiska do gier
Informacje na temat kursu:
Dowiedz się jak tworzyć modularne elementy i budować z nich środowisko 3D. Dzięki odpowiednim metodom możesz projektować i modelować obiekty do gier komputerowych z 3ds Max.
Poziom średniozaawansowany, 25 wykładów, 24 materiały szkoleniowe.
Dla kogo jest ten kurs?
Jeśli chcesz poznać jak powstaje grafika do współczesnych gier 3D takich jak Doom, Unreal Tournament czy Allen Isolation, to szkolenie jest właśnie dla Ciebie. A może myślisz o pracy przy powstawaniu takich projektów lub chcesz tworzyć modele 3D i przy okazji zarabiać sprzedając je w sieci. Ta seria kursów nauczy Cię tego wszystkiego. Szkolenie to oferuje Ci komplet wiedzy, umiejętności dzięki którym opanujesz workflow. Jeśli chcesz zdobyć wiedzę, którą posiada każdy profesjonalny grafik 3D i zamierzasz ukierunkować się na pracę związaną z branżą gier, trafiłeś w miejsce, które Ci to zapewni.
Czego nauczysz się z kursu?
Przede wszystkim nauczysz się technik tworzenia współczesnych gier. Skupimy się na procesie modelowania i projektowania obiektów, tzw. assetów, których możesz samodzielnie stworzyć kompletne środowisko 3D. Jest to sposób, w jaki powstają niemal wszystkie współczesne gry. Ponieważ tworzenie mapy wyłącznie z unikalnych modeli jest czasochłonne, profesjonaliści korzystają z zestawów modułowych, dzięki czemu można znacznie szybciej budować całe środowiska.
W tym kursie dowiesz się jak przy pomocy zaledwie kilkunastu, samodzielnie przygotowanych assetów możesz stworzyć rozbudowany korytarz w niezwykle popularnym w grach stylu sci-fi.
Będziesz potrafił stworzyć modularne środowisko od zera. Wraz z profesjonalistą zaprojektujesz i wymodelujesz pojedyncze elementy korytarza takie jak: ściany, drzwi, podłogę i inne elementy konstrukcyjne. Powiemy Ci, jak zadbać o to aby obiekty te stworzyły modularny zestaw i mogły zostać użyte do tworzenia immersyjnych środowisk 3D. Opowiemy o dwóch podstawowych metodach tworzenia obiektów modularnych. Pomożemy Ci w tworzeniu modelu low-poly, dowiesz się jak mapować UV i wypalać z modelu high poly. Rozwiniemy takie zagadnienia jak trim sheet, normal mapa, chameform oraz shading, a także nauczymy Cię jak grupować poszczególne elementy, które stworzą wspólną całość, dzięki czemu późniejsze teksturowanie będzie przebiegać prawidłowo.
Nauczymy Cię umiejętności workflow, dzięki której przekonasz się, że możesz zaoszczędzić swój czas podczas mapowania, projektowania kolejnych modeli. Nie będą one różniły się od tych, które zostały wyprodukowane klasyczną i czasochłonną metodą. Nasz kurs będzie oparty na programie 3ds Max, które jest niezwykle popularny wśród profesjonalnych grafików 3D. Pokażemy Ci, najważniejsze ustawienia oraz narzędzia, dzięki którym opanujesz techniki pracy i skróty, aby pracować efektywniej.
Wszystkie niezbędne materiały w tym pliki, które są wykorzystane podczas kursu zostały dołączone do tego szkolenia. Znajdziesz tam zestaw zadań, dzięki któremu będziesz mógł utrwalić to czego nauczyłeś się do tej pory.
Aby ułatwić Ci pracę i dobrze zrozumieć poszczególne zagadnienia, szkolenie zostało podzielone na pięć głównych tematów:
- Wprowadzenie
- Modelowanie podłóg
- Modelowanie ścian mid poly
- Modelowanie bramy low poly/high poly
- UV i przygotowanie do wypalania
Na wstępie poznasz modele środowiska do gier w teorii i zapoznasz się z plikami projektu oraz otrzymasz niezbędne materiały do kursu.
Przy modelowaniu podłóg zaprezentujemy Ci skróty klawiszowe, powiemy jak wykorzystać jednostki i siatkę, co to jest blockout oraz przedstawimy modelowanie podłogi, które będzie składało się z kilku części.
Jeśli chodzi o modelowanie ścian mid poly, zapoznasz się z zagadnieniami takimi jak: trimsheet model i wypalanie, czym są weighted normals oraz modelowanie mid poly, modelowanie słupa i detale.
Kolejnym etapem jest przygotowanie do modelu high poly i modelowanie drzwi low poly.
Na zakończenie opowiemy o mapowaniu drzwi i pozostałych modelach.
Co zyskasz dzięki temu szkoleniu?
Kurs ten zawiera wiele sposobów na modelowanie środowiska do gier. Dzięki niemu poznasz:
- metody tworzenia grafiki do współczesnych gier komputerowych
- jak poprawnie przygotować modele do teksturowania
- jak mapować UV i przygotować modele do wypalania
- jak tworzyć modele low mid i high-poly
- przydatne techniki pracy w 3ds Max
- typowe workflow podczas tworzenia grafiki 3D
- sposoby projektowania i modelowania obiektów 3D
- metody przygotowania modularnych środowisk
Zobacz także inne kursy:
Przydatne linki:
- Numer NIP
- Jednoosobowa działalność gospodarcza
- Jak napisać biznesplan
- Jak wybrać najlepsze konto dla firmy?
- Numer REGON
- Spółka cywilna
- Dotacje z Urzędu Pracy na założenie firmy
- Ranking kont bankowych
- Podatek VAT
- Spółka jawna
- Dotacje z UE na otwarcie własnej firmy
- Program do wystawiania faktur
- Składki ZUS
- Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
- Kto, kiedy i gdzie może założyć firmę
- Faktoring
- Podatek PIT
- Spółka partnerska
- Franczyza
- Dlaczego warto zastrzec znak towarowy?
- Podatek CIT
- Spółka komandytowa
- Działalność nierejestrowana, czyli firma na próbę
- Samozatrudnienie