Teksturowanie modeli 3D do gier
Informacje na temat kursu:
Możesz tworzyć realistyczne materiały w Substance Designer za pomocą techniki Physically-Based Rendering. W kursie zawarte są techniki teksturowania modeli 3D w Substance Painter.
Poziom średniozaawansowany, 38 wykładów, 27 materiałów szkoleniowych.
Dla kogo jest ten kurs?
Czy chciałbyś dowiedzieć się jak powstaje grafika gier 3D takich jak chociażby Doom, Unreal Tournament czy Alien Isolation? Możesz zacząć pracować przy powstawaniu takich projektów lub tworzyć modele 3D a przy okazji zarabiać sprzedając je w sieci już dziś! Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o procesie tworzenia gier to szkolenie jest właśnie dla Ciebie. Dowiesz się na nim niezbędnych rzeczy z tej tematyki, zdobędziesz niezbędne umiejętności i opanujesz workflow, który powinieneś znać, jeśli chcesz zostać profesjonalnym grafikiem 3D i ukierunkować się na pracę związaną z branżą gier.
Czego nauczysz się z kursu?
Ten kurs jest poświęcony tworzeniu realistycznych środowisk do gier i dowiesz się na nim jak tworzyć materiały i je teksturować. Nasze prace będą opierały się w dużej mierze na narzędziach Substance Designer i Substance Painter. Obsługi ich nauczysz się z nami, dlatego nie musisz wiedzieć jak się z nimi pracuje.
Na wstępie pokażemy Ci jak podzielić elementy naszej sceny na materiały i dopasować odpowiednie tekstury do każdego z nich. Niektóre z materiałów będziemy tworzyć od zera przy użyciu programu Substance Designer. Dzięki temu zdobędziesz wiedzę na temat pracy w tym programie i będziesz potrafił przygotować fotorealistyczne materiały techniką PBR (Physically-Based Rendering). Będziesz w stanie stworzyć metal pokryty farbą wraz z wszystkimi charakterystycznymi detalami dla takiej powierzchni jak np. wgniecenia, rysy a także struktura farby. Nauczysz się dobierać odpowiednie parametry oraz jak zmiana każdego z nich wpływać będzie na wygląd materiału. Dodatkowo pokażemy Ci jak eksportować plik substance przy okazji zachowując jego najważniejsze właściwości i edytowalność tak, aby był on użyteczny w Substance Painter lub dowolnym innym silniku.
Omówimy szerzej temat wypalania modeli. Wypalanie modeli high poly jest to coś co sprawia początkującym grafikom 3D wiele trudności. Za pomocą bardzo intuicyjnego bakera w Substance Painter pokażemy Ci cały ten proces i podpowiemy jak korzystać z większości jego udogodnień. W trakcie dalszego teksturowania wypalone w ten sposób mapy dadzą Ci nad tym procesem pełną kontrolę. Nauczymy Cię nie tylko podstaw pracy z Substance Painterem, ale również dowiesz się więcej na temat wariantów tekstur oraz dobierania ustawień sceny testowej. Powiemy Ci skąd możesz czerpać materiały, takie jak wysokiej jakości materiały do swojej własnej biblioteki.
Poruszymy bardzo ważny aspekt realistycznych tekstur i oświetlenia. Pokażemy Ci na czym polega teksturowanie i jak teksturować własne modele. Dzięki dzisiejszej technologii i dostępnych narzędzi, teksturowanie nie sprawia już tylu problemów co kiedyś. Dzięki temu, nawet bez znajomości teksturowania i bez zaawansowanej wiedzy na ten temat będziesz w stanie sam stylizować swoje modele i nadać im realistyczny wygląd. W końcowym efekcie naszej pracy będziesz potrafił eksportować tekstury do dowolnego silnika oraz przygotować dynamiczny kadr z rozbudowanym oświetleniem w NVIDIA Iray. Dzięki temu w doskonały sposób będziesz mógł zaprezentować rezultaty swojej pracy za pomocą portfolio.
Dodatkowo, wraz ze szkoleniem udostępnimy Ci niezbędne materiały dodatkowe, a także pliki, które są wykorzystywane w trakcie kursu. Na zakończenie, będziesz mógł rozwiązać test sprawdzający Twoją wiedzę. Dzięki temu, dowiesz się, jaki materiał został już przez Ciebie opanowany a nad czym musisz jeszcze popracować. W dowolnym momencie po kursie będziesz mógł wejść w materiały i utrwalić swoją wiedzę, lub zrobić szybką powtórkę.
Aby ułatwić Ci zadanie, szkolenie zostało podzielone na 5 podstawowych kategorii.
Poniżej znajdziesz najważniejsze z nich, wraz z krótkim opisem, czego możesz spodziewać się na naszym szkoleniu:
- Wstęp - jak korzystać z materiałów
- Zarządzanie materiałami w scenie i edycja UV - Material Editor, podział materiałów w 3ds max (podłogi, ściana, pozostałe modele itp.), edycja UV
- Tworzenie materiałów PBR w Substance Designer - Substance Designer: interfejs, nody, Malowany metal: struktura farby, wgniecenia, rysy, roughness itp.
- Substance Painter - podstawy - Substance Painter: interfejs, budowanie materiału podłogi, Trimsheet wypalanie map/teksturowanie itp., ustawienie sceny testowej
- Teksturowanie modeli - brama: color ID, wypalanie, Height paint: ściana, drzwi i komputer, Teksturowanie: ściana, drzwi, komputer itp., render
Co zyskasz dzięki temu szkoleniu?
Ten kurs oferuje Ci podstawową wiedzę z zakresu teksturowania modeli 3D do gier, ale także rozszerzymy wiedzę, którą już masz i chcesz dowiedzieć się czegoś więcej.
Dzięki temu szkoleniu nauczysz się:
- mapowania UV modeli 3D i ich wypalania
- obsługi narzędzia Material Editor w 3ds Max
- technik teksturowania złożonych obiektów 3D
- zasad fizyki stojących za budową materiałów
- eksportu tekstur do dowolnego silnika graficznego z Substance Painter
- obsługi generatorów detali dla tekstur
- tworzenia realistycznych materiałów w Substance Designer
- renderowania modeli z wykorzystaniem silnika NVIDIA iRay
Zobacz także inne kursy:
Przydatne linki:
- Numer NIP
- Jednoosobowa działalność gospodarcza
- Jak napisać biznesplan
- Jak wybrać najlepsze konto dla firmy?
- Numer REGON
- Spółka cywilna
- Dotacje z Urzędu Pracy na założenie firmy
- Ranking kont bankowych
- Podatek VAT
- Spółka jawna
- Dotacje z UE na otwarcie własnej firmy
- Program do wystawiania faktur
- Składki ZUS
- Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
- Kto, kiedy i gdzie może założyć firmę
- Faktoring
- Podatek PIT
- Spółka partnerska
- Franczyza
- Dlaczego warto zastrzec znak towarowy?
- Podatek CIT
- Spółka komandytowa
- Działalność nierejestrowana, czyli firma na próbę
- Samozatrudnienie