5 kroków, aby rozwinąć swój biznes w 2020

Ostatnia aktualizacja: 2020-01-26  |  Średni czas czytania: 03:18
Artykuł reklamowy
Zakładanie nowej firmy wymaga od nas dużej uważności i zorganizowania. Od stworzenia koncepcji i biznesplanu do stawiania pierwszych kroków – budowanie nowego biznesu to proces twórczy i wielowątkowy. Najtrudniejsze do rozwiązania okazuje się jedak to, co z pozoru wydaje się błahe – nie powinniśmy zatem zapominać, o zaopatrzeniu się w niezbędne narzędzia już na samym początku naszej pracy.
5 kroków, aby rozwinąć swój biznes w 2020

Na początek, należy zadać sobie pytanie, jakie czynności zajmują nam najwięcej czasu. Nie ma tutaj znaczenia, czy będą to rozmowy z klientami, przemieszanie się po mieście, czy czas spędzony na księgowości i planowaniu. Następnie powinniśmy przyjrzeć się temu, czy mamy odpowiednie narzędzia do wykonania wspomnianych czynności oraz czy te narzędzia mogą zaoszczędzić nasz czas?

Raport cKinsey and Company informuje, że około 50% naszych bieżących działań można zautomatyzować dzięki dostępnym obecnie technologiom. W rezultacie możemy zyskać przecież czas, większą wydajność w pracy oraz przestrzeń na zdobycie nowych umiejętności i wiedzy.

5 kroków, które wprowadzą Twoją firmę na cyfrową drogę:

Wybierz sprzęt, z dobrze wspieranym oprogramowaniem

Sprzęt musi pasować do tego co robisz, więc wybierz takie rozwiązania, które naprawdę spełniają potrzeby Twoje i Twojej firmy. Jeśli pracujesz jako sprzedawca i spędzasz większość czasu odwiedzając w mieście swoich klientów, lepiej zainwestować w poręczny tablet. Możesz wybrać spośród wielu systemów operacyjnych, np.: Mac OS, iOS, Windows OS, Linux, Android. Wybierz taki, którego możliwości będą najbardziej sprzyjać temu co robisz. 

Microsoft 365 daje możliwość prowadzenia firmy na dowolnym systemie mobilnym lub stacjonarnym, tak aby zawsze mieć dostęp do odpowiednich środków komunikacji i analizy danych. 

Wybierz dostawcę poczty e-mail

W przeszłości zamówienia prowadzone były w formie papierowej, a kontakt z klientem możliwy był głównie za pośrednictwem poczty. Obecnie, stoimy przed wszechobecną cyfryzacją, widoczną zwłaszcza w obszarze komunikacji. Na początku prowadzenia działalności bezpłatne serwery zwykle wystarczają, ale wraz z umacnianiem się firmy na rynku, warto pomyśleć o bardziej zaawansowanych rozwiązaniach, dostosowanych do pojawiających się nowych potrzeb. Oprócz intuicyjnej aplikacji do pracy z wiadomościami e-mail, wkrótce możesz zacząć potrzebować dodatkowych funkcji, które pomogą Ci zaplanować pracę i zautomatyzować niektóre działania (na przykład: automatyczne odpowiedzi i segregację maili). 

Dobrym przykładem bezpłatnego rozwiązania, jest założenie adresu e-mail w programie Outlook, który zapewnia wszystkie wymienione powyżej funkcjonalności lub w poczcie gmail.com. 

Wybierz pakiet dla swojej firmy

Na rynku dostępnych jest obecnie wiele opcji, które pozwalają płynnie zarządzać dokumentami, obliczeniami i danymi. Możemy wybierać od bezpłatnych i podstawowych usług po płatne, ale bardziej wydajne rozwiązania. 

Pakiet MS Office365 oprócz podstawowych rozwiązań, zapewnia dostęp do dodatkowych usług do komunikacji i zarządzania w zespole, zarówno w wersji tradycyjnej (aplikacje zainstalowane na komputerze), jak i w chmurze. Aby lepiej zrozumieć ofertę licencji warto zapoznać się z dostępnymi porównaniami na przykład na oficjalnej stronie firmy Microsoft.

Wybierz swoje miejsce w sieci – wsparcie w dystrybucji online

Potrzebujesz strony internetowej. Istnieje kilka platform, za pomocą których możesz zaprojektować swoje miejsce w przestrzeni cyfrowej, warto tutaj wypróbować Wordpress, Wix.com czy Umbracco. Możemy również zatrudnić developera, aby zaprojektował taką stronę pod nasze potrzeby. Im bardziej strona będzie przyjazna dla użytkownika, tym większy przyniesie to zwrot w postaci ruchu na tej stronie. Media społecznościowe mogą nam pomóc w zwiększeniu ilości potencjalnych klientów, warto zatem pracować nad działaniami marketingowymi na Facebooku i Google czy budowaniem relacji na LinkedIn. Do promocji marki, wciąż niezastąpiony będzie jednak Instagram i Twitter. 

Wybierz system do zarządzania wzrostem firmy

Kiedy Twoja firma zaczyna się skalować, należy ponownie zdefiniować obecne procesy i metody. Twoi pracownicy będą potrzebować transparentnych rozwiązań do zarządzania swoim czasem pracy i mierzenia swojej efektywności. Sytuacja jest tym bardziej prawdopodobna, jeżeli prowadzisz firmę konsultingową i doradczą i potrzebujesz przejrzystego systemu rozliczeniowego. Rynek jest pełen różnych rozwiązań, zwykle indywidualnie dostosowanych do działu, w którym pracujesz. Możesz zatem wybrać rozwiązanie sprzedażowe CRM, takie jak Pipedrive, system do e-mail makretingu, np. HubSpot, Asanę dla rozwiązań w branży IT/HR czy aplikację dla programistów rozliczających się z dostarczonych projektów, np.: Azure DevOps Services. Należy również pamiętać o pozostałych działach, zajmujących się finansami, zarządzeniem magazynu czy transportem. 

W związku z tym, sensownym wydaje się znalezienie takiego rozwiązania, które już na wczesnym etapie rozwoju, pozwoli wprowadzić zintegrowane zarządzanie i w ten sposób zaoszczędzi nasze pieniądze i czas. 

Obecnie na rynku dostępne są albo systemy CRM (systemy do zarządzania relacjami z klientem) albo systemy ERP (systemy do planowania zasobów przedsiębiorstwa). Te niezależne systemy można zintegrować na żądanie, ale zwykle potrzebne są dodatkowe fundusze na wsparcie firm deweloperskich, które mogą podjąć się takiej fuzji. 

Istnieją jednak wyjątki w systemach, takie jak rozwiązanie Microsoft Dynamics 365. Zintegrowane i oparte na chmurze rozwiązanie CRM i ERP, które umożliwia zarządzanie wszystkimi danymi w jednym miejscu. Dzięki zastosowanej sztucznej inteligencji umożliwia również podejmowanie reaktywnych decyzji biznesowych na podstawie zebranych ze wszystkich działów informacji. Co więcej, Microsoft rozumie, że małe rozwijające się firmy nie potrzebują całego systemu od samego początku, dlatego umożliwił zakup poszczególnych modułów CRM i ERP, jako samodzielnych produktów. Wraz ze wzrostem firmy system można skalować i dokupować kolejne moduły zgodnie z nowymi potrzebami. 

Od czego zatem zacząć? Przeanalizuj dostępne produkty i ich funkcjonalności, a następnie skontaktuj się z przedstawicielami sprzedającymi konkretne rozwiązania. Warto uwzględnić również wsparcie firm konsultingowych, zrzeszających ekspertów, którzy od lat doradzają organizacjom w ich procesach cyfryzacji. W ten sposób zaoszczędzisz dużo czasu, a po przeprowadzonej przez doradców analizie Twojej firmy, otrzymasz szeroką ofertę na takie rozwiązania, które przy najmniejszym nakładzie finansowym, będą w stanie sprostać oczekiwaniom Twoim i Twojego biznesu.

Grupa INKUBIT koncentruje się na doradztwie, rozwoju, optymalizacji i serwisie produktów Microsoft i SAP. Jako oficjalny Srebrny Partner Microsoft, INKUBIT oferuje kompleksową obsługę rozwiązań Microsoft i SAP w środowisku rozwiązań biznesowych. INKUBIT wspiera swoich klientów przez cały etap wdrażania, a nasi specjaliści pozostają dostępni do usług również po implementacji.

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: