6 dowodów na to, że Twoja firma potrzebuje strony internetowej

Ostatnia aktualizacja: 2018-01-18  |  Średni czas czytania: 04:00
Artykuł reklamowy
W dzisiejszych czasach, unikanie nowych technologii — z internetem na czele — sprawia, że biznes, zamiast kroczyć ku zwiększeniu przychodów i osiągnięciu sukcesu, powoli idzie na dno. Internet jest aktualnie najbardziej wpływowym medium, dlatego tak ważne jest, by potraktować go poważnie podczas rozwijania własnej firmy. Przedstawiamy 6 niepodważalnych dowodów na to, że strona internetowa jest niezbędna każdemu przedsiębiorstwu.
6 dowodów na to, że Twoja firma potrzebuje strony internetowej

W 6. krokach dowiesz się:

  • Dlaczego Twoja firma potrzebuje strony www?
  • Jak być w stałym kontakcie ze swoimi klientami?
  • Jak wpłynąć na wiarygodność swojej firmy?
  • Jak zapewnić klientom dostępność oferty swojej firmy 24h na dobę, 365 dni w roku?
  • Jak — za pomocą strony internetowej — rozszerzać działalność swojej firmy?
  • Jak budować i kontrolować wizerunek marki?
  • Jak promować swoją firmę za pomocą strony internetowej?
  • Jak znaleźć fachowego wykonawcę strony internetowej dla swojej firmy?

1. Źródło kontaktu

Nie każdy biznes potrzebuje rozbudowanej strony internetowej. Dla mniejszych przedsiębiorstw wystarczająca może okazać się wizytówka internetowa, która dostarcza odbiorcy niezbędnych informacji na temat firmy. Bez względu na to, czy planujesz stworzenie mniej, czy też bardziej rozbudowanej strony www, powinieneś zdać sobie sprawę z tego, że będzie ona stanowiła podstawowe źródło kontaktu dla większości Twoich klientów — tych obecnych i tych potencjalnych. Poza podaniem danych teleadresowych, powinieneś również zadbać o to, by na stronie internetowej Twojego biznesu znalazł się formularz kontaktowy oraz — jeśli odczuwasz taką potrzebę lub wiesz, że jest to niezbędne dla Twoich klientów — dostępny 24h na dobę czat lub bot, który zapewni kontakt z firmą w dowolnym momencie. Pamiętaj również o tym, że firmowe strony internetowe, powinny posiadać odnośniki do profili w mediach społecznościowych (jeśli z takowych korzystasz), bowiem wielu użytkowników sieci z chęcią korzysta z możliwości wymieniania wiadomości z markami przez wewnętrzne komunikatory w social mediach, ponieważ w ten sposób zwykle mogą się najszybciej doczekać odpowiedzi.

2. Wiarygodność

Firmowe strony internetowe są również doskonałym sposobem na budowanie wiarygodności marki. Na swojej stronie www możesz umieszczać informacje o zdobytych nagrodach czy certyfikatach, rekomendacje klientów czy kontrahentów, a także dotychczasowe realizacje, w postaci np. zdjęć, linków czy materiałów wideo. Wszystkie tego typy treści umieszczane na firmowej stronie www sprawią, że osoby ją odwiedzające zostaną zapoznane z jakością, jaka stoi za reprezentowaną przez Ciebie marką. W dodatku, jeśli zdecydujesz się na prowadzenie bloga firmowego, w łatwy i darmowy sposób wyrobisz sobie ekspercki wizerunek w branży. Odpowiednie zaplanowanie i wdrożenie strategii content marketingowej pozwoli Ci monetyzować treści, jakie będziesz zamieszczał na blogu. Pamiętaj jednak, że pierwsze zyski z tego typy działań nie przyjdą błyskawicznie. Na efekty content marketingu będziesz musiał trochę poczekać, jednak będzie to czekanie warte zachodu. Stawiając na firmową stronę internetową, zjednasz sobie przychylność obecnych i przyszłych klientów, którzy poczują, że angażujesz się w ich edukowanie i rozwiązywanie ich problemów. Dzięki temu, to właśnie Twoją stronę www odwiedzą w pierwszej kolejności, gdy będą mieli jakieś dylematy.

3. Dostępność oferty 24/7

Jedną z największych możliwości, jakie stwarza internet, jest dostęp do treści 24h na dobę, 365 dni w roku. Decydując się na stworzenie strony internetowej własnej firmy, zapewnisz swoim obecnym i przyszłym klientom luksus nielimitowanego dostępu do oferty Twojej firmy, bez względu na to, czy będą chcieli się z nią zapoznać za dnia, w nocy, w weekend, w dzień roboczy, w święta itd. Z takiego stanu rzeczy będą zadowoleni nie tylko konsumenci, ale również Ty, ponieważ nie będziesz musiał, w ciągu dnia, przeznaczać wielu godzin na odpowiadanie na wiadomości z pytaniem o ofertę, a zaoszczędzony czas będziesz mógł wykorzystać o wiele efektywniej i z korzyścią dla firmy. Jeśli masz taką możliwość, umieść na firmowej stronie internetowej nie tylko same produkty czy usługi, ale również cennik i dokładny opis. Dzięki temu ułatwisz swoim klientom konsumowanie oferty Twojej firmy i podejmowanie decyzji zakupowych.

4. Rozszerzenie działalności firmy

Ten punkt bezpośrednio łączy się z poprzednim. Jeśli w swojej firmie sprzedajesz jakieś produkty lub usługi i — póki co — prowadzisz wyłącznie sprzedaż stacjonarną, koniecznie zastanów się nad stworzeniem sklepu internetowego lub systemu do rezerwacji terminów, które pozwolą zdywersyfikować przychody z Twojej działalności. Nie wahaj się przed podjęciem decyzji o sprzedaży online albo o ułatwieniu swoim klientom zabukowania daty i godziny, w których chcieliby skorzystać z oferowanych przez Ciebie usług. Wprowadzenie sprzedaży internetowej jest dobrym pomysłem, zarówno, gdy sprzedaż stacjonarna kuleje, jak również, gdy radzisz z nią sobie bardzo dobrze. Taki krok może sprawić, ze Twój biznes wróci na właściwe tory albo też obierze wreszcie odpowiednią ścieżkę. Rozszerzając działalność swojej firmy za pomocą strony www, możesz również zacząć tworzyć e-booki, webinary i podcasty dla swoich odbiorców, które również zdecydowanie ułatwią monetyzację. Nie bój się tego, co nowe, niewypróbowane i często nieznane. Strony internetowe dają tę przewagę, że są bardzo elastyczne i w każdym momencie można zmienić treść na nich prezentowaną. Daj się ponieść wyobraźni i wykorzystaj potencjał, jaki mają w sobie firmowe strony internetowe, by poszerzać horyzonty i skalować swój biznes.

5. Kontrola nad wizerunkiem marki

Firmowe strony internetowe pozwalają nie tylko budować wizerunek marki (np. jako eksperta), ale również go kontrolować. Za pomocą strony www możesz zadbać o to, by dane teleadresowe zawsze były aktualne i by Twoi obecni i potencjalni klienci nie musieli korzystać z internetowych baz firm, które często takich informacji nie aktualizują, stając się nieopatrznie źródłem kiepskich opinii o firmie, z którą rzekomo nie da się skontaktować. Na swojej stronie internetowej możesz również podać godziny, w jakich jesteś dostępny dla konsumentów. W dodatku, np. tworzą na stronie www firmowy blog albo rozszerzając działalność o sprzedaż internetową i dając — w obu tych przypadkach — konsumentom możliwość komentowania, tworzysz rzetelną bazę informacji o swoim biznesem, nad którym jesteś w stanie zapanować. Pamiętaj, że internet — poza tym, że stwarza wiele możliwości — jest również źródłem opinii (również tych krytycznych), a pozwalanie odbiorcom na ich wyrażanie na firmowej stronie internetowej daje Ci tę przewagę, że możesz je na bieżąco kontrolować i w pierwszej kolejności dowiadywać się, co na temat Twojego przedsiębiorstwa i firmy sądzą konsumenci.

6. Nieograniczone możliwości promowania

Ostatnim, ale w zasadzie najbardziej przekonywującym argumentem na to, że firmowe strony internetowe są niezbędnym elementem prowadzenia każdego biznesu, jest fakt, że pozwalają na prowadzenie prostych i bardziej zaawansowanych działań promocyjnych. Nawet, jeśli jesteś fanem reklam w wyszukiwarkach czy na portalach społecznościowych, musisz wiedzieć, że — aby dobrze tworzyć tego typu treści — trzeba również mieć na uwadze to, by kierowały odbiorcę do źródła wiedzy, którym każdorazowo jest firmowa strona www. To na niej w rozbudowany sposób prezentujesz swoją ofertę, to na niej prezentujesz stworzone przez siebie treści content marketingowej i — niejednokrotnie — to na niej prowadzisz sprzedaż. Dlatego już na etapie szukania wykonawcy swojej firmowej strony internetowej, postaraj się zdecydować na współpracę z takim zleceniobiorcą, który zadba o to, by przystosował ją pod techniczne wymogi SEO i stworzył jej strukturę w taki sposób, by z łatwością dała się pozycjonować. Wybieraj sprawdzone firmy, takie, jak Agencja Offon, które mogą się pochwalić wieloma realizacjami i sukcesami we współpracy z klientami z różnych branż.

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: