Budowa stacji LNG - co musisz o niej wiedzieć?
Gotówka czy Leasing?
Przy podejmowaniu decyzji pomiędzy płatnością gotówką a leasingiem, TSG oferuje opcję finansowania korzystną dla inwestorów, którzy nie chcą ponosić kosztów technologii w fazie budowy. Ta opcja finansowania obejmuje niskie raty początkowe, a płatności pełnej kwoty są wymagane dopiero po wykorzystaniu inwestycji. Klienci B2B powinni rozważyć koszt finansowania w czasie, a TSG współpracuje z BNP Paribas Leasing Solutions, aby zapewnić dostosowane rozwiązania finansowe, które są korzystne dla tych, którzy nie chcą angażować gotówki w fazie zamawiania technologii.
Mobilna czy stacjonarna?
Przy podejmowaniu decyzji pomiędzy stacjonarną a mobilną stacją tankowania gazu ziemnego, zaleca się rozpoczęcie inwestycji od małej stacji kontenerowej. Po zbudowaniu bazy stałych klientów, idealnym rozwiązaniem jest rozbudowa do większej stacji stacjonarnej z pionowym zbiornikiem. Pozwala to na trwałą rozbudowę sieci punktów tankowania LNG, CNG i LCNG. W przypadku obsługi mniejszej liczby pojazdów LNG, ekonomicznym rozwiązaniem jest mobilna stacja FUELNG-Deploy Cryostar o pojemności 40 m³ LNG i typowo 1-2 dystrybutorów LNG. Stacja kontenerowa może być również łatwo przeniesiona w inne miejsce w celu dalszej rozbudowy.
Zbiornik pionowy czy poziomy?
Wybierając zbiornik do stacji, głównym czynnikiem do rozważenia jest dostępna przestrzeń. Ograniczenia wysokości budynku mogą również wpłynąć na wybór. Poziome zbiorniki LNG są dostarczane z jedną pompą, co oznacza, że stacja może mieć maksymalnie dwa dystrybutory (lub trzy, jeśli działają w różnym czasie). Z kolei pionowe zbiorniki LNG mogą pomieścić dwie pompy LNG, co pozwala na jednoczesną pracę do czterech dystrybutorów. Dodatkowo, wybór pionowego zbiornika może mieć korzyści marketingowe, ponieważ może sprawić, że logo stacji i klienta będzie lepiej widoczne z daleka.
Czy stacja LNG ma umożliwiać tankowanie CNG?
Termin LCNG odnosi się do stacji LNG, która ma możliwość świadczenia usług tankowania zarówno LNG jak i CNG z tego samego zbiornika. Wskazane jest wybranie stacji LNG, która oferuje możliwość przyszłej rozbudowy do CNG, nawet jeśli nie jest to natychmiast wymagane. Koszty związane z integracją technologii CNG w trakcie produkcji są stosunkowo niskie, co czyni ją wartą rozważenia.
Czy LNG ma być chłodzone ciekłym azotem?
Jeśli częstotliwość tankowania na stacji LNG jest niska, gaz może się nagrzać z powodu temperatury otoczenia i przekształcić się z cieczy w gaz. Aby tego uniknąć, konieczne jest chłodzenie LNG za pomocą skroplonego azotu (LIN), który może być również wykorzystany do regulacji zaworów stacji. Inną opcją jest wykorzystanie sprężonego powietrza do regulacji zaworów, ale wymaga to zastosowania kompresora. Każde podejście ma swoje zalety i wady, ale sugerujemy zainstalowanie cewki LIN na zbiorniku LNG, aby umożliwić chłodzenie azotem.
Jeżeli szukasz firmy, która zbuduje dla Ciebie stację LNG, to koniecznie zapoznaj się z ofertą TSG Polska i odwiedź stronę https://www.tsg-solutions.com/pl/budowa-stacji-lng/ a o dystrybutorach LNG przeczytasz na tutaj: https://www.tsg-solutions.com/pl/dystrybutory-lpg-cng-lng/
Gotowe biznesplany
Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!
Cena już od: 29 zł
Zobacz listę biznesplanów ›lub
Zleć napisanie wniosku do Urzędu Pracy ›Oceń ten artykuł: