Fajne strony internetowe - 10 polecanych źródeł inspiracji

Ostatnia aktualizacja: 2023-10-25  |  Średni czas czytania: 02:17
Artykuł reklamowy
Szukasz pomysłów na ciekawe strony internetowe, które możesz wykorzystać jako inspirację dla swojego biznesu? Prześledźmy wspólnie witryny topowych światowych firm i mniej znanych marek, które mają się czym pochwalić w kwestii web designu. Skupimy się jednak nie tylko na estetyce, która oczywiście jest ważna, ale przede wszystkim na elementach sprzyjających sprzedaży, bo to na niej najbardziej Ci zależy, prawda?
Fajne strony internetowe - 10 polecanych źródeł inspiracji

Jakie są strony internetowe, które realnie generują sprzedaż?

Na początku zidentyfikujemy elementy, dzięki którym rozpoznasz profesjonalne strony internetowe. Takie strony są:

  • responsywne – wyglądają dobrze na każdej rozdzielczości ekranu;
  • szybkie – ładują się w mniej niż 3 sekundy;
  • przejrzyste – zachowują przemyślaną hierarchię wizualną;
  • angażujące – wykorzystują elementy interaktywne;
  • budzące zaufanie – rozprawiają się z obawami klientów, które powstrzymują sprzedaż;
  • przygotowane do pozycjonowania – są zoptymalizowane dla lepszej widoczności w sieci.

Nowoczesne strony internetowe: przykłady

Pamiętaj, że najważniejsi dla Twojej strony są użytkownicy wchodzący w skład Twojej grupy docelowej. To dla nich projektujesz stronę, to oni mają na niej zostawać i wracać, to oni mają robić na niej zakupy.

Zawsze musisz brać pod uwagę oczekiwania i potrzeby odbiorców. Dzięki temu Twoja strona będzie nowoczesna, atrakcyjna i skuteczna.

Przejdźmy do 10 konkretnych źródeł inspiracji podczas tworzenia własnej strony www. Pomogą Ci sprawić, aby Twoja witryna przyszła na myśl użytkownikom zapytanym: "Jakie znacie fajne strony internetowe?".

Kluczowym obszarem na Twojej stronie firmowej jest tzw. sekcja hero, czyli to wszystko, co widzi użytkownik od razu po wejściu na stronę (bez przewijania w dół).

Przykładem dobrych praktyk w tym zakresie jest witryna: www.owocni.pl. Znajdują się tu najważniejsze informacje i wezwanie do działania (przycisk CTA).

Przekaz odwołuje się do potrzeb i pragnień odbiorców, składając przy tym konkretną obietnicę – szybszego rozwoju ich biznesu.

Dobrym przykładem sekcji hero jest też strona Vinted. Pokazuje, jak proste jest korzystanie z aplikacji. Robisz zdjęcie produktu telefonem, wstawiasz i gotowe.

Kolejny element wart uwagi to tzw. biała przestrzeń (Whitespace), w wykorzystaniu której mistrzem jest marka Apple.

Whitespace to niezapełnione miejsca, które dają użytkownikowi oddech i ułatwiają nawigację. Pamiętaj, że treści nie muszą wypełniać każdego pixela ekranu.

Strona Apple posiada prosty, minimalistyczny design. Każdy detal został tam przemyślany. Są delikatne kolory, zdjęcia o wysokiej jakości i dobrze wykorzystana wolna przestrzeń – wszystko to tworzy harmonijną całość.

Świetnie wychodzi im stawianie na pierwszym planie ich produktów, co sprawia, że to one zbierają całą uwagę.

Biała przestrzeń może także wskazywać na relacje między poszczególnymi elementami strony i podkreślać te najważniejsze.

Robi tak Vitapedia. Po wejściu na ich stronę od razu widzisz wyszukiwarkę haseł, która jest kluczowa w tej internetowej encyklopedii zdrowia.

Interaktywność to kolejny istotny element nowoczesnych stron internetowych. Treści interaktywne, jak ankiety czy quizy, angażują użytkowników i pomagają im otrzymać spersonalizowane informacje.

Przykładem może być wirtualna przymierzalnia Maybelline i generator palety kolorów od Canvy.

Angażujące dla klientów są również historie. Możesz pokazać swoją ofertę w formie opowieści – masz duże szanse na utrzymanie uwagi odbiorców aż do końca historii. Genialnie robi to Every Last Drop.

Każde przesunięcie strony w dół pozwala poznać kolejny element historii na temat zużycia wody. Ciężko przestać scrollować.

Dodatkowo, ciekawy efekt zapewnia paralaksa, która daje wrażenie głębi i ruchu na stronie. Polega na różnym tempie przewijania obrazów w tle i na pierwszym planie strony internetowej. Efekt paralaksy sprawia, że strona jest bardziej interaktywna i wizualnie atrakcyjna dla użytkownika.

Dobrym przykładem jest strona Meadlight, na której butelka z napojem miodowym przy każdym scrollowaniu porusza się po ekranie. Podróżuje w dół razem ze wzrokiem użytkownika.

Kursor, który zmienia kształt, kolory czy posiada dodatkową animację, też jest dobrym sposobem na przyciągnięcie uwagi użytkownika. 

Wykorzystują to takie marki jak np. Wickret z branży bankowości, 1987 Masters z branży eventowej czy Pest Stop Boys zwalczający szkodniki.

Ważne jest, aby nie projektować strony tylko według własnego gustu. Będą ją odwiedzać potencjalni klienci i to ich musisz przekonać do swojej oferty. Sprawić, żeby chcieli na niej zostać i składać zamówienia.

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: