Infolinia: 22 300 51 11  Chcesz założyć firmę? Masz pytania? Zadzwoń!

Firma dla piękna

Ostatnia aktualizacja: 2020-12-04  |  Średni czas czytania: 02:40
Artykuł promowany
Konto firmowe PKO BP
Nie da się ukryć, że żyjemy w czasach, gdy szczególną uwagę zwracamy na odpowiednią pielęgnację, estetykę oraz młode i zdrowe ciało. To także sprawia, że branża beauty notuje stały wzrost, powstają nowe gabinety kosmetyczne, a specjalizacje w dziedzinie sprawiają, że bez problemu można znaleźć idealną ofertę do swoich potrzeb. Z drugiej strony dość silna konkurencja wyznacza wysokie standardy. Otwarcie gabinetu kosmetycznego to doskonały pomysł na biznes. Oczywiście poza kursami i doświadczeniem warto dokładnie cały proces zaplanować.
Firma dla piękna
  1. O czym przede wszystkim trzeba pamiętać, otwierając salon kosmetyczny? 
  2. Liczy się pomysł
  3. Salon z marzeń
  4. Zadbaj o klienta

O czym przede wszystkim trzeba pamiętać, otwierając salon kosmetyczny?

W dobrym gabinecie kosmetycznym nie będziemy narzekać na brak klientów. Doświadczeni pracownicy, najlepszy sprzęt, reklama i renoma to tylko kilka aspektów, które mogą sprawić, że odniesiemy sukces. O czym pamiętać otwierając salon kosmetyczny?

Salon kosmetyczny to idealne miejsce, aby zadbać o urodę. Poza tym jest niewątpliwie przestrzenią relaksu i odprężenia, ucieczką od problemów codzienności oraz okazją do tego, by po prostu z kimś porozmawiać. Oczywiście są również klienci, którzy w profesjonalnych gabinetach szukają pomocy w radzeniu sobie z problemami skóry nimi, różnego rodzaju chorobami czy dolegliwościami. I dlatego możemy mówić o tym, że branża kosmetyczna odpowiada na bardzo zróżnicowane zapotrzebowanie i stale się rozwija. Na rynku pojawia się coraz więcej nowych salonów, a wiele z nich specjalizuje się w określonych zabiegach. Jeśli chce się otworzyć gabinet od podstaw, trzeba się więc liczyć z bardzo dużą konkurencją. Przyjdzie się bowiem na tle innych wyróżnić, by przyciągnąć klientów i zatrzymać ich oczywiście u siebie. Dobre rozeznanie lokalnego rynku, ciekawy pomysł, dostosowanie oferty do potrzeb, a przede wszystkim dostrzeżenie tego, co jest niszowe, czego brakuje, a może być atrakcyjnym magnesem. Warto na przykład postawić na nowoczesne technologie i poza tradycyjnym systemem, do którego wielu z nas jest przyzwyczajonych, zdecydować się także na umawianie wizyt przez internet.

Liczy się pomysł

Wiele osób zastanawia się, jak otworzyć salon kosmetyczny i czy w ogóle warto w taki rodzaj działalności inwestować czas i pieniądze. Konkurencja jest ogromna, ale sam biznes jest naprawdę dochodowy, o ile oczywiście będziemy mieć klientów. Jednak jak w przypadku każdej innej działalności, efekt zależny jest od wielu aspektów. I tu poza reklamą w mediach społecznościowych, ulotkami czy banerami niezwykle istotne będą umiejętności specjalistów w dziedzinie oraz profesjonalna obsługa klienta w salonie kosmetycznym. Warto pamiętać, że to jedna z tych branż, w której najważniejsze jest to, jak o niej mówią. Najlepszą reklamą jest poczta pantoflowa i opinie klientów. One działają oczywiście w dwie strony i tak, jak szybko można zyskać renomę, tak samo szybko można ją stracić.

Zanim zdecydujesz się otworzyć salon kosmetyczny, przeanalizuj swoje możliwości finansowe. Dokładny biznesplan powinien być podstawą inwestycji. Warto skonsultować się ze specjalistą, przejrzeć nie tylko literaturę branżową, ale także poznać lokalny rynek, by sprawdzić, jakie są potrzeby hipotetycznych klientów i jakie zabiegi będą ich przyciągać.

Salon z marzeń

Przede wszystkim gabinet kosmetyczny z pewnością będzie idealną firmą dla osoby, która jest pasjonatem w dziedzinie. Poza tym trzeba sobie zdawać sprawę, że otwarcie takiej działalności wiąże się również z szeregiem różnych wydatków oraz koniecznością załatwienia wielu formalności oraz wizyt w różnego rodzaju urzędach. Poza samą decyzją o tym, jaki rodzaj działalności gospodarczej chcemy założyć, ważne będzie również spełnienie surowych norm na przykład sanitarnych czy BHP. Sama obsługa klienta w salonie musi przecież przebiegać w bezpiecznych i sterylnych warunkach. I dlatego bardzo dokładnie trzeba zaplanować, jaki sprzęt się kupi do gabinetu oraz w jaki sposób zagospodaruje się przestrzeń.

Zadbaj o klienta

Niezmiennie jest on najważniejszy, a sama obsługa będzie kluczowa, by zrobić pozytywne wrażenie. Coraz więcej klientów i prowadzących działalność usługową docenia system rezerwacji wizyt online. To wygodna opcja, która pozwala dopasować godzinę zabiegu oraz jego rodzaj do potrzeb. Można to zrobić wtedy, gdy ma się czas. Poza tym system rezerwacji wizyt online sprawia, że kosmetyczka może skupić się na wykonywanej pracy a nie na odbieraniu telefonów. A to niezwykle istotne i dla niej, i dla klienta, który przyszedł po to, by mieć chwilę spokoju i chce się poczuć zaopiekowany. I z pewnością wówczas będzie polecał dany adres, daną kosmetyczkę, ponieważ ludzie lubią inwestować w siebie, ale chcą pracować z najlepszymi. Dobre usługi to najlepsza reklama i gwarancja udanego biznesu. Wówczas na liczbę klientów nie będziemy narzekać, a może nawet zdecydujemy się rozszerzyć działalność, wprowadzić zmiany, zatrudnić dodatkową osobę do pracy. Możliwości jest naprawdę dużo. Warto zauważyć, że choć na rynku jest bardzo dużo salonów kosmetycznych, to większość z nich nie doświadcza braku klientów. A to najlepsza prognoza dla całej branży.

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Infolinia

Chcesz założyć firmę?
Masz pytania? Zadzwoń!

22 300 51 11

Bezpłatne doradztwo zapewnia:

Warto wiedzieć

zobacz wszystkie artykuły ›

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: