Gadżety reklamowe kluczem do relacji z klientem
Dlaczego gadżety reklamowe są popularne?
Jeszcze 10 lat temu najbardziej popularne formy reklamy opierały się na stosunkowo agresywnym przekazie i przyciąganiu klientów od jednej do drugiej firmy. Dziś model marketingu uległ zmianie, ważne jest zaufanie i przywiązanie do marki, a nie ciągła zmiana nabywców i sprzedawców. Liczy się dialog i odpowiadanie na prawdziwe potrzeby konsumentów, a nie narzucanie im produktów czy usług.
Gadżety reklamowe są odpowiedzią na nowoczesny model marketingu. Ich wręczanie nie jest tylko przyjaznym gestem, lecz pociąga za sobą cały szereg zachowań i uczuć u klientów, które przekładają się na przywiązanie do danej marki.
W pierwszej kolejności firmowe upominki pozwalają na przełamanie lodów i ocieplenie atmosfery. Kiedy obdarowany gadżetami klient dostrzega w nich wartość dla siebie, czuje się wyróżniony. Budowanie poczucia własnej wartości, zwłaszcza w obecności innych, przynosi ludziom szczęście. Pozytywne skojarzenia z kolei sprawiają, że pod wpływem emocji chętniej sięgnie po produkty tej marki, której gadżety posiada, niż zupełnie mu nieznanej. Co więcej, otrzymując prezent od obcej osoby, jaką jest na przykład przedstawiciel handlowy, ludzie odczuwają, że są akceptowani, co jest również ważne z punktu widzenia ich potrzeb społecznych.
Łatwe pozyskanie ambasadorów marki
Upominki swój fenomen zawdzięczają również temu, że obdarowane osoby czują powinność, by wejść w rolę ambasadorów marki. Świadomie pokazują znajomym, rodzinie czy nawet obcym osobom, że otrzymali firmowy gadżet i posługują się nim na co dzień. Smycz lub breloczek przy kluczach, torba na zakupy, pendrive - wszystkie te przedmioty ułatwiają życie, a jednocześnie w nienachalny sposób reklamują markę, której logo się na nich znalazło.
Co więcej, obdarowani również czynnie reklamują swoją ulubioną firmę. Opowiadają o kupnie towarów lub usług, które dla siebie wybrali, ale także o prezentach, które były dla nich miłą niespodzianką. Robiąc to, poniekąd czują się jak dzieci, które właśnie odpakowały bożonarodzeniowy prezent. A kto z nas nie lubi wracać do swoich najmłodszych lat?
Gadżety reklamowe jako pretekst do nawiązania relacji
Jak zostało już wspomniane, wręczenie firmowego upominku pozwala na przełamanie lodów pomiędzy obdarowującym i obdarowanym. W efekcie pozwala również na poprowadzenie dłuższej rozmowy z klientem: przedstawienie siebie, firmy oraz produktów. Umożliwia wymianę numerami telefonów, adresami e-mail, czy po prostu informacjami.
Te ostatnie są szczególnie istotne, gdyż klient, który zostanie wysłuchany, będzie przekonany, iż ma wpływ na markę, a produkty zostaną zindywidualizowane pod jego kątem. Jest to szczególnie ważne w dzisiejszych czasach, w których produkt spersonalizowany ma większą wartość niż ten, który ma być dostosowany do gustu wielu odbiorców.
Oferując klientowi gadżety reklamowe, nawiązujemy zatem kontakt i rozmowę, co skłania do szczerego wyrażania opinii. Dzięki temu buduje się obraz firmy otwartej na swoich nabywców, godnej zaufania i szacunku, a przede wszystkim lojalności. W efekcie powstające relacje mogą być długoletnie i wartościowe.
Dobór odpowiednich gadżetów reklamowych
Nawiązanie relacji z klientem nie jest działaniem przypadkowym, a zatem upominki z logo firmy również nie mogą być wybrane na chybił trafił. Od ich prawidłowego dostosowania do odbiorców zależy, czy przyniosą zamierzony skutek, czy raczej ich odstraszą.
W celu dobrania prawidłowych gadżetów należy przede wszystkim rozważyć, do jakiej grupy docelowej mają trafić. Młodzi i starsi odbiorcy to dwie zupełnie różne społeczności, żyjące niemal w innych światach, dlatego firmowe upominki mogą zostać wybrane dla nich oddzielnie.
Gadżetem, który jest uniwersalny i sprawdza się u praktycznie każdej grupy docelowej, jest długopis albo smycz do kluczy. Umieszczone na nich logo firmy z pewnością przyciągnie wzrok i ułatwi jej zapamiętanie podczas codziennego użytkowania.
Grupa docelowa gadżetów promocyjnych
Jeśli jednak grupa docelowa będzie zawężona i obejmie na przykład tylko rodziców z dziećmi, warto rozważyć możliwość zamówienia gadżetów, które skierowane są do najmłodszych. Wśród nich wyróżnić można między innymi kredki i ołówki zakończone ozdobnymi gumkami i ciekawymi nadrukami. Atrakcyjnym gadżetem, często także zamawianym na imprezy w szkołach, są zestawy ołówków i długopisów w dekoracyjnym opakowaniu. Łatwo jest wyobrazić sobie, że szczęśliwe z prezentu dziecko będzie nakłaniać rodziców na powrót do miejsca, w którym go otrzymało, co jak zostało już wcześniej wykazane, pozwala na zdobycie zaufania i lojalności klienta. Co więcej, rodzicom trudniej będzie odmówić kupienia produktów marki, którą dziecko polubiło.
Na koniec warto dodać, że wręczanie upominków powinno odbywać się w przyjaznej, komfortowej i pełnej wzajemności atmosferze. Gadżety reklamowe rozdawane w pośpiechu, bez odpowiedniego wysłuchania klienta, nie tylko nie będą przynosiły pozytywnych efektów, ale wręcz mogą zadziałać odwrotnie i zniechęcić. Wynika to z faktu, iż zamiast stanowić miły prezent, w nieodpowiedniej atmosferze zostaną odebrane jako nachalna próba przekupstwa i manipulacji, a wówczas trudno już o zdobycie zaufania i poprawę relacji.
Gotowe biznesplany
Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!
Cena już od: 29 zł
Zobacz listę biznesplanów ›lub
Zleć napisanie wniosku do Urzędu Pracy ›Oceń ten artykuł: