Jak pozycjonowanie wpływa na sprzedaż w sklepie internetowym?

Ostatnia aktualizacja: 2021-12-31  |  Średni czas czytania: 01:22
Artykuł reklamowy
Rynek e-commerce w Polsce rozwija się w dynamicznym tempie. W 2020 roku na zakupy w sieci wydaliśmy ponad 15 mld EUR. Jak prognozują specjaliści ds. handlu internetowego, tendencja ta z roku na rok będzie rosnąć. Coraz więcej firm przenosi więc swoje biznesy do sieci, rywalizując o uwagę internautów. Duża konkurencyjność w branży e-commerce oznacza konieczność wypracowania strategii, która przełoży się na wzrost współczynnika konwersji. Trudno dziś mówić o dobrej strategii sprzedażowej dla sklepu internetowego bez działań SEO.
Jak pozycjonowanie wpływa na sprzedaż w sklepie internetowym?

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

SEO (ang. Search Engine Optimization) to proces optymalizacji witryn, którego celem jest wzrost widoczności strony w bezpłatnych wynikach na frazy kluczowe powiązane z tematyką witryny. Skuteczne pozycjonowanie bazuje na działaniach on-site i off-site. On-site SEO to działania wykonywane w obrębie witryny, czyli m.in.:

  • stworzenie tytułów (meta title) i opisów (meta description) na dla każdej podstrony;
  • optymalizacja treści na stronie (m.in. zagęszczenie fraz kluczowych);
  • optymalizacja obrazków;
  • optymalizacja kodu witryny.

Ważnymi czynnikami rankingowymi w Google są także: szybkość ładowania się strony oraz dostosowanie jej do urządzeń mobilnych.

Off-site SEO to działania dokonywane poza witryną, czyli przede wszystkim link building. Pozyskując odnośniki ze stron powiązanych tematycznie z naszą, wpływamy na wzrost widoczności witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Prowadząc działania on-site i off-site, szybciej dotrzemy do użytkowników zainteresowanych produktami dostępnymi w sklepie. Celem prowadzenia działań SEO w sklepie internetowym jest nie tylko wzrost widoczności witryny, ale także doprowadzenie do wzrostu konwersji.

Rozbudowa treści na stronie jest także użyteczna z punktu widzenia użytkowników. Uproszczona ścieżka zakupu, przejrzysta struktura menu i kategorii, łatwy dostęp do danych kontaktowych, wartościowy content na blogu firmowym – to elementy, które wpływają na pozytywne doświadczenie internautów i prowadzą do sfinalizowania transakcji w sklepie internetowym.

Pozycjonowanie a sprzedaż – kiedy zobaczę pierwsze efekty?

SEO to proces, który wymaga czasu. Pierwsze efekty mogą być widoczne po kilku tygodniach lub po kilku miesiącach (w zależności od branży czy rodzaju prowadzonych działań). Przed rozpoczęciem procesu pozycjonowania warto wykonać audyt witryny, który pozwoli zlikwidować błędy na stronie. Profesjonalny audyt umożliwi zaplanowanie kompleksowej kampanii SEO, która zapewni długofalowe efekty.

Warto także pamiętać, że Google nieustannie pracuje nad tym, aby ulepszać swoje usługi, zmieniając algorytmy i dodając nowe czynniki rankingowe. Dlatego, chcąc skutecznie pozycjonować sklep internetowy, warto trzymać rękę na pulsie lub zlecić działania SEO profesjonalnej agencji.

Artykuł powstał przy współpracy z samoseo.pl

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: