Jak rozpocząć promocję swojej firmy w Internecie?

Ostatnia aktualizacja: 2021-05-08  |  Średni czas czytania: 03:53
Artykuł reklamowy
Jeżeli dopiero rozpoczynasz działalność, musisz zmierzyć się z bolesną prawdą, że o Twojej firmie nie wie nikt. Racja, wyjątkiem mogą być znajomi czy rodzina. Jeśli chcesz zapewnić swojemu biznesowi stały napływ klientów, musisz więc rozpocząć działania marketingowe. Internet jest dziś najlepszym miejscem, by to zrobić.
Jak rozpocząć promocję swojej firmy w Internecie?

Nie da się zaprzeczyć, że z jednej strony jest to spore wyzwanie, a z drugiej - szansa na zbudowanie marki i rozpoznawalności na ogólnopolską czy nawet międzynarodową skalę. Jednak od czego rozpocząć promocję firmy w Internecie? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

Stwórz witrynę, która będzie przydatna i użyteczna dla użytkowników

Zanim przystąpisz do konkretnych działań promocyjnych, upewnij się, że Twoja strona działa bez zarzutu. W innym przypadku możesz zmarnować budżet. Dlaczego?

Wyobraź sobie, że wydałeś kilka tysięcy złotych, aby przyciągnąć na stronę użytkowników za pomocą płatnych reklam. Aby reklamy zadziałały zgodnie z planem, potencjalni klienci wchodząc na stronę, muszą wykonać określone operacje. Jeśli Twoja strona źle wyświetla się na urządzeniach mobilnych, wolno się ładuje, lub jest nie odpowiada na intencje użytkowników, to kampania w ogromnym stopniu okaże się nieskuteczna.

W takiej sytuacji możesz się spodziewać, że spora część użytkowników zrezygnuje z dalszych interakcji z Twoją marką, a złotówki wydane na marketing nigdy się nie zwrócą.

Aby uniknąć takiego scenariusza, przed rozpoczęciem działań promocyjnych upewnij się, że Twoja strona:

  • wczytuje się szybko,
  • jest dostosowana do urządzeń mobilnych,
  • posiada atrakcyjną i unikalną treść,
  • odpowiada na potrzeby użytkowników,
  • posiada intuicyjną nawigację,
  • zawiera wszystkie niezbędne informacje na temat Twojej oferty, 
  • posiada certyfikat SSL,
  • posiada regulamin korzystania z oferowanych usług i politykę prywatności.

Pozycjonowanie stron - dlaczego warto dbać o widoczność Google?

Aż 53.3% całego ruchu w wyszukiwarce pochodzi z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Jest to ogromny potencjał, który warto wykorzystać. Z doświadczenia zapewne wiesz, że druga strona Google to magiczna kraina, do której zapuszcza się mało kto.

Oznacza to, że jeśli chcesz aktywnie pozyskiwać klientów z wyszukiwarek, musisz walczyć o najwyższe pozycje. I właśnie tu przychodzi z pomocą pozycjonowanie.

Sam fakt zwiększenia ruchu na Twojej stronie nie jest jednak największą zaletą SEO. Jest nią to, że dzięki przemyślanemu i skutecznemu pozycjonowaniu Twoją witrynę będą odwiedzać użytkownicy rzeczywiście zainteresowani Twoją ofertą.

pozycjonowanie stron - dlaczego warto dbać o widoczność Google

Wykres widoczności pokazuje liczbę słów kluczowych na jakie witryna wyświetla się w Google. Dynamiczny wzrost widoczności wynika z rozpoczęcia pozycjonowania strony.

W procesie pozycjonowania chodzi bowiem o to, by wyszukać słowa kluczowe związane z Twoją działalnością, wyselekcjonować te o największym potencjale, a następnie sprawić, że strona będzie wyświetlać się na nie na pierwszej stronie wyszukiwarki. Taka taktyka skutecznie zwiększa sprzedaż, a także pozwala zbudować przewagę nad konkurencją.

Warto wspomnieć, że pozycjonowanie to jedna z tańszych metod promocji firm w sieci. Zwłaszcza, że przy odpowiedniej optymalizacji jego efekty mogą być widoczne nawet przez całe lata.

Więcej informacji o pozycjonowaniu stron znajdziesz pod adresem https://performancemedia.pl/oferta/pozycjonowanie-stron/. Dowiesz się jak przebiega autorski proces SEO, z jakich elementów się składa, jakie raporty otrzymasz od agencji oraz jakich efektów możesz oczekiwać dla swojej firmy. W jednym miejscu zebrane zostały wszystkie pytania i odpowiedzi związane z pozycjonowaniem stron.

Content marketing - jak treści mogą pomóc Twojej stronie?

Mówiąc o pozycjonowaniu nie sposób nie wspomnieć również o content marketingu. Twoja strona nie osiągnie wysokich pozycji w wyszukiwarce, jeśli nie będą się na niej znajdować wartościowe dla użytkowników i zoptymalizowane w zgodzie z wymaganiami Google treści.

Wszelkie opisy, a także artykuły blogowe czy teksty sponsorowane powinny być więc nieodłączną częścią strategii promocji Twojej firmy w sieci. Warto zadbać, by znajdywały się one na stronie już wraz z jej uruchomieniem.

Pamiętaj jednak, że content marketing wpływa nie tylko na SEO. To świetny sposób na budowanie wizerunku eksperta w danej branży i gromadzenie wokół swojej marki grona lojalnych klientów.

Warto również mieć na uwadze, że content to znacznie więcej niż teksty pisane. Wraz z rozwojem firmy możesz wykorzystywać również inne formaty, jak chociażby wideo, infografiki, webinary czy podcasty.

Google Ads - czy linki sponsorowane są skuteczne?

Podstawowa forma reklamy Google Ads to właśnie wspomniane sponsorowane linki, czyli płatne wyniki wyszukiwania, które wyświetlają się nad tymi bezpłatnymi (organicznymi). Są one wywoływane przez określone słowa kluczowe wpisywane przez użytkowników. Za reklamę płacisz tylko wtedy, gdy użytkownik w nią kliknie. Fachowo mówiąc, rozliczenie następuje w modelu PPC, czyli Pay per Click.

W podobny sposób działa większość reklam Google Ads - reklamy tekstowe w wynikach wyszukiwania to tylko jeden z ich rodzajów. W zależności od branży warto zainteresować się reklamami produktowymi (przeznaczonymi dla sklepów internetowych), reklamami display (kreacjami graficznymi wyświetlanymi w sieci reklamowej Google) czy reklamami na YouTube.

Warto również, byś od samego początku zdawał sobie sprawę z możliwości, jakie stwarza remarketing. Dzięki temu typowi kampanii dotrzesz bowiem do osób, które odwiedziły już Twoją stronę.

Wróćmy jednak do pytania postawionego w nagłówku. Czy tego typu forma promocji jest skuteczna? Jak najbardziej. Google Ads daje Ci zaawansowane możliwości kierowania reklam, dzięki czemu dotrzesz do klientów, którzy mogą skorzystać z Twojej oferty. Co więcej, efekty płatnych reklam są widoczne od razu - przydadzą się więc zwłaszcza w początkowej fazie rozwoju Twojej firmy, gdy inne kanały marketingowe dopiero się rozkręcają.

Social media marketing - jakie daje możliwości?

Obecność w mediach społecznościowych to dziś obowiązkowy element strategii promocji każdej firmy w Internecie. Social media dawno przestały być miejscem służącym jedynie rozrywce czy komunikacji. Ich użytkownicy szukają również produktów i usług, a właściciele owych portali dostarczają wiele rozwiązań, które ułatwiają im ich odnalezienie.
 
Na jakie dokładnie kanały społecznościowe warto postawić?

  • Facebook. To najpopularniejszy portal i można określić go nawet mianem uniwersalnego. Nie da się przecież zaprzeczyć, że praktycznie każdy ma tam dziś konto. Co więcej, Facebook oferuje firmom wiele ciekawych rozwiązań, jak chociażby system reklamowy Facebook Ads czy funkcja sklepu.
  • Instagram, czyli młodszy brat Facebooka, którym warto się zainteresować już na samym początku zwłaszcza, jeśli działasz w branży beauty czy fashion.
  • LinkedIn. To dziś bez wątpienia król, gdy mowa o marketingu B2B i employer brandingu. Pamiętaj jednak, że przede wszystkim liczy się tu marka osobista, a nie profile firmowe.
  • TikTok. To najmłodszy portal w tym zestawieniu, ale z całą pewnością warto bacznie przyglądać się jego rozwojowi. Już dziś jest to nieodłączny element strategii marketingowych, gdy mowa o promocji rozwiązań skierowanych do przedstawicieli najmłodszych pokoleń.

Artykuł powstał we współpracy z Agencją Performance Media.
W Performance Media od 2004 roku zajmujemy się promocją firm w Internecie. Prowadzimy kompleksowe działania ze wszystkich wspomnianych dziedzin marketingu. Współpracujemy zarówno z lokalnymi biznesami, jak i największymi graczami na rynku - z Polski i zagranicy. Z przyjemnością zadbamy o to, by Twoja firma wyprzedziła konkurencję i zwiększyła swoje przychody. Jeżeli chcesz rozpocząć działania marketingowe, cenisz sobie indywidualne podejście, lata doświadczenia i transparentność - skontaktuj się z nami już teraz!

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: