Jak rozwinąć skuteczny e-commerce?

Ostatnia aktualizacja: 2022-02-20  |  Średni czas czytania: 03:27
Artykuł promowany
erp-xt
Czy ze względu na stale rosnącą konkurencję, masz problem ze zdobywaniem nowych klientów? Jak rozwinąć sklep internetowy? Jak zwiększyć sprzedaż? W niniejszym artykule znajdziesz kilka sprawdzonych sposobów. Sprawdź je i wprowadź w swój sklep już teraz!
Jak rozwinąć skuteczny e-commerce?

W jaki sposób rozwinąć swój sklep internetowy? O co trzeba zadbać, aby być bardziej widocznym w Internecie? Jakie działania wdrożyć poza sklepem, w celu dotarcia do swoich grup docelowych? Na te pytania odpowiadamy w dzisiejszym wpisie. Zapraszamy do zapoznania się z tematem.

Jak zadbać o skuteczny e-commerce?

UX

Zanim rozpoczniesz działać z e-commerce oraz narzędziami marketingowymi, aby rozwinąć swój sklep internetowy i dotrzeć do nowych, potencjalnych klientów, w pierwszej kolejności zadbaj o swoją stronę. Zarówno pod względem technicznym, jak i oczywiście wizualnym. To ważne, aby sklep internetowy był atrakcyjny i funkcjonalny. Z tą drugą właściwością wiąże się takie pojęcie jak user experience. Dla pojęcia tego najważniejsza jest czytelność i przede wszystkim bardzo intuicyjna obsługa internetowego sklepu. Żaden klient nie powinien mieć problemów ze znalezieniem odpowiedzi na swoje pytania, znalezieniem odpowiedniego dla siebie produktu oraz z całym dalszym procesem zakupowym.

Oferta produktowa w e-commerce

Kolejnym aspektem jest oczywiście regularne sprawdzanie i aktualizowanie bazy produktowej. Ważne, aby być w stałym kontakcie ze swoimi dostawcami. Szczególnie jeśli prowadzisz tak zwany drop shipping - czyli, że produkty, które masz w swoim sklepie, wysyłane są do klienta bezpośrednio z magazynu dostawcy.

Kim jest twój klient?

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, skup się mocno na swojej grupie docelowej. Bądź na bieżąco nie tylko z trendami, ale i z potrzebami Twoich klientów - również tych potencjalnych.

Wiarygodny i spójny wizerunek marki to kolejna istotna rzecz. Aby być wiarygodnym, nie wystarczy tylko mówić prawdy o swoich produktach i działaniach. Równie ważne jest, aby aktualizować wszystkie informacje, jeśli te ulegają zmianie - na przykład adres biura, numer telefonu czy e-mail.

Od technicznej strony pamiętaj również o tym, aby zadbać o bezpieczeństwo połączenia. W tej sytuacji zawsze poleca się instalować certyfikat SSL. Dzięki temu nie tylko połączenie będzie bezpieczne, ale i Twoja pozycja w wyszukiwarce Google również wzrośnie. Brak odpowiedniego certyfikatu nie wpływa dobrze na pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach.

Skąd pozyskasz klienta? Jakie kanały marketingowe będą skuteczne?

Wspomniane pozycjonowanie sklepu internetowego jest równie ważne, jeśli chcemy zdobywać coraz więcej nowych klientów i tym samym zwiększać swoją sprzedaż. Zadbaj między innymi o to, aby opisy produktów były unikalne i zawierały odpowiednie słowa kluczowe. Wgrywaj najlepszej jakości zdjęcia produktów oraz grafiki. To jedno z wielu narzędzi związanych z pozycjonowaniem. Obszar SEO jest bardzo rozbudowany, ale wdrożenie odpowiednich narzędzi i działań sprawia, że Twój sklep internetowy będzie widoczny w wyszukiwarce Google i to na stosunkowo wysokiej pozycji. To bardzo ważne, szczególnie jeśli działasz w branży, w której jest ogromna konkurencja. Aby mieć pewność, że Twój sklep internetowy jest prawidłowo pozycjonowany, koniecznie nawiąż współpracę ze specjalistami.

Jak zwiększyć liczbę klientów w sklepie internetowym?

Jak zwiększyć ilość nowych klientów sklepie internetowym? Jak już wspominaliśmy, ważne jest pozycjonowanie sklepu w taki sposób, żeby znaleźć się wysoko w wyszukiwaniach Google. Oczywiście, aby to było możliwe, trzeba w pierwszej kolejności zadbać o to, aby w ogóle w wyszukiwarce być widocznym. Nie wystarczy postawić strony, aby roboty Google nas znalazły. Cały proces składa się z szeregu różnych kroków, które trzeba wykonać, aby być atrakcyjnym dla tych robotów. Z tego względu, że jest to sprawa nieco skomplikowana i poznanie jej może zająć sporo czasu, warto nawiązać współpracę z agencją reklamową czy firmą pozycjonującą.

W stosunkowo szybki sposób możesz zwiększyć ilość nowych klientów w swoim sklepie internetowym, wykorzystując do tego Google Ads. Szczególnie na początku swojej działalności warto skorzystać z kampanii reklamowych tego rodzaju. Reklamy możesz wykupywać również na mediach społecznościowych. Dzięki temu szybko i - jeśli tylko reklama jest poprawnie targetowana - skutecznie dotrzesz do swojej grupy docelowej.

Nie zapominaj przy tym jednak o wspomnianym wcześniej pozycjonowaniu. Wadą płatnych reklam jest to, że wygasają tuż po skończeniu się funduszy. W tym samym momencie nasz sklep przestaje być „widoczny”. Wadą pozycjonowania natomiast jest to, że na efekty trzeba zwykle długo czekać. Ale kiedy już się uda, kiedy zaczniemy pojawiać się wysoko w wyszukiwarce pod konkretnymi frazami, zostajemy tam na bardzo długo.

Co jest ważne w e-commerce poza sprzedażą?

Content marketing

Możesz zwiększyć swoją sprzedaż, działając poza swoim sklepem internetowym, ale oczywiście nawiązując do niego. Mamy tu na myśli przede wszystkim media społecznościowe. Załóż fanpage na Facebook’u oraz profil na Instagramie i umieszczaj tam treści związane ze swoją działalnością. Zadbaj o to, aby publikować ciekawy i oryginalny content, który zachęci potencjalnych klientów do skorzystania z Twoich usług. Jeśli nie jesteś pewny, w jaki sposób prowadzić skutecznie social media, możesz skorzystać z pomocy tak zwanych Social Media Managerów.

Możesz także zarejestrować się na przeróżne fora dyskusyjne i blogi branżowe, na których warto występować w roli eksperta. Odpowiadaj na pytania pojawiające się w dyskusjach, a także odsyłaj do swoich produktów czy usług, jeśli ktoś szuka czegoś konkretnego, co masz akurat w swojej ofercie.

Zadbaj również o to, aby mieć w swoim sklepie bloga firmowego. Na takiej podstronie umieszczaj artykuły dotyczące Twojej branży. Ważne, aby teksty te były unikalne i zgodne z zasadami SEO - a zatem również z użyciem słów kluczowych. Sklepy internetowe to nie tylko handel elektroniczny, ale też cała infrastruktura.

Magazyn - zarządzanie zapasami

W e-commerce najważniejszym elementem jest dostępność produktu. Jeśli go nie będziesz posiadał to po prostu nic nie sprzedasz. W przypadku sklepu internetowego nie można więc zapominać o magazynowaniu towarów, zamawianiu ich u dostawców oraz pilnowaniu stanów danego produktu. Na szczęście handel internetowy można zautomatyzować, podobnie jak proces realizacji płatności. Wielu osobom jest łatwiej rozpocząć biznes online niż tradycyjną sprzedaż, szczególnie że strona internetowa i transakcje biznesowe zawierane online nie wymagają opłacania drogiego lokalu. Jeżeli dostawa zamówionego towaru przez klienta będzie szybka, to właściciel sklepu ma szansę dużo zarobić.

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Zakładanie
Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: