Jak założyć wizytówkę Google? Krok po kroku
Jak założyć wizytówkę Google? Krok po kroku
Zanim zabierzesz się za zakładanie wizytówki Google dla swojej firmy, zweryfikuj, czy ktoś nie uprzedził Cię i nie zrobił tego za Ciebie. Sprawdź po prostu, czy na mapie Google jest pinezka pod jej adresem. Gdy okaże się, że jej nie masz, przystąp do procesu zakładania Profilu Firmy
https://efectownia.pl/profil-firmy-w-google-jak-stworzyc-i-uzupelnic-wizytowke-google-sprawdz-nasz-poradnik/. W skrócie proces zakładania wizytówki Google składa się z takich kroków:
- Zaloguj się na swoje konto Google, a następnie przejdź na stronę Google Business Profile i załóż Profil Firmy.
- Wpisz nazwę swojej firmy, a następnie rodzaj i kategorię swojej działalności.
- W kolejnym kroku zostaniesz poproszony o podanie obszaru, w którym obsługujesz klientów i regionu, w jakim się znajduje firma.
- Podaj dane kontaktowe, jakie chcesz udostępnić klientom.
- Po wykonaniu powyższych kroków czas na zweryfikowanie wizytówki. Jest to wymagane, aby potwierdzić, że to Ty jesteś właścicielem firmy i możesz zarządzać Profilem Firmy. Najczęściej do wyboru jest kilka metod weryfikacji takich jak np. telefon lub SMS, e-mail czy kartka pocztowa.
Agencja marketingowa Efectownia chętnie zaopiekuje się Twoim Profilem Firmy w Google. Posiada wieloletnie doświadczenie w tym zakresie, a efekty jej działań są widoczne gołym okiem na comiesięcznych raportach. W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości skontaktuj się z nią już teraz!
Korzyści płynące z posiadania Profilu Firmy w Google
Istnieją liczne powody, dla których warto zdecydować się na utworzenie wizytówki Google. Najważniejsze jest to, że jest to sposób na bezpłatne promowanie firmy w wynikach wyszukiwania i mapach, a poza tym mając Profil Firmy w Google, Twoi potencjalni klienci będą mogli łatwiej i szybciej odnaleźć Twoją firmę w Google.
Jeśli odpowiednio uzupełnisz wizytówkę, w jednym miejscu znajdą wszystkie najważniejsze informacje o Twojej działalności, czyli m.in. godziny otwarcia, adres, numer kontaktowy, oferowane produkty/usługi, zdjęcia i wiele innych. Mogą pojawić się na niej również opinie użytkowników, które są potwierdzeniem jakości.
Równie dużą zaletą jest możliwość natychmiastowej nawigacji do Twojej firmy. Wystarczy, że potencjalny klient wpisze nazwę Twojej firmy w Google Maps. Nie mamy wątpliwości, że posiadanie wizytówki Google jest kluczowe, jeśli chcesz dotrzeć do potencjalnych klientów i ułatwić im nawiązywanie kontaktu z firmą.
Czy za Profil Firmy Google trzeba płacić? Uważaj na oszustów
Za Profil Firmy w Google nie musisz nic płacić. Jest to całkowicie bezpłatna usługa, więc nie będziesz ponosił żadnych kosztów związanych z założeniem czy utrzymaniem wizytówki Google.
Należy jednak podkreślić, że niektórzy oszukują i próbują wmówić, że dodanie firmy do Map Google kosztuje. Z kolei inni wprowadzają w błąd, informując, że trzeba zapłacić za widoczność wizytówki, a jeszcze inni oczekują opłaty za przedłużenie ważności wizytówki na Google.
Trzeba być ostrożnym i nigdy nie dokonywać żadnych płatności. Pamiętaj również, że łatwo możesz zweryfikować, czy otrzymana wiadomość pochodzi od Google. Jeśli faktycznie wysłał ją pracownik Google, to konto firmowe powinno kończyć się na @google.com lub @google.pl. Jeśli jest inaczej, najprawdopodobniej ktoś próbuje Cię oszukać.
W tym miejscu warto też podkreślić, że możesz zostać obciążony jedynie opłatą za opiekę nad wizytówką, ale tylko wtedy, gdy zdecydowałeś się podjąć współpracę z agencją marketingową i zlecić jej obsługę GMF. Gdy jednak masz jakiekolwiek wątpliwości, czy otrzymana wiadomość pochodzi od agencji SEO, zanim opłacisz fakturę, sprawdź to.
Gotowe biznesplany
Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!
Cena już od: 29 zł
Zobacz listę biznesplanów ›lub
Zleć napisanie wniosku do Urzędu Pracy ›Oceń ten artykuł: