Jaki jest koszt stworzenia strony internetowej?

Ostatnia aktualizacja: 2019-04-17  |  Średni czas czytania: 02:09
Artykuł reklamowy
Zlecając wykonanie strony internetowej zależy nam na jakości, ale rzecz jasna jak za każdy produkt lub usługę nie chcemy przepłacać. Na pytanie „ile powinna wynosić cena za wykonanie strony internetowej?” odpowie nam Piotr Tumiłowicz z agencji InterStudio.
Jaki jest koszt stworzenia strony internetowej?

Chciałbym zacząć od obalenia powszechnego sformułowania: „Standardowy koszt wykonania strony internetowej to powiedzmy 2 800 zł”. Tak samo jak nie ma standardowej ceny samochodu, tak samo nie ma standardowej ceny strony internetowej. Obojętnie czy strona internetowa jest duża czy mała, koszt zależy od bardzo wielu czynników. Pierwszy i najważniejszy czynnik to zakres prac oraz kto jest wykonawcą strony internetowej. Inaczej wyceni ją student, który chce sobie dorobić, a inaczej doświadczona agencja interaktywna. Cena w praktyce może ale nie musi odzwierciedlać całościową jakość usługi. Agencje interaktywne, które oferują strony internetowe wysokiej jakości zazwyczaj nie narzekają na brak zleceń, mogą więc pozwolić sobie na podniesienie ceny i zatrudnienie wysokiej klasy specjalistów, co może ale nie musi przekładać się na finalną jakość projektu :).

Głównym źródłem pozyskiwania klientów są bardzo często klienci z tak zwanego polecenia. Agencja wykonując wysokiej jakości usługi jest polecana dalej, a to generując zwiększony popyt,  finalnie winduje cenę do góry. Z drugiej strony, możemy mieć dość solidne przypuszczenia iż niska cena może świadczyć o braku chętnych na usługi danej agencji.

Jak wybrać wykonawcę strony internetowej?

Pewnie zadajesz sobie pytanie jakimi kryteriami kierować się przy wyborze wykonawcy strony internetowej? W tym przypadku też nie ma zasady. Wymiernym i dającym się sprawdzić kryterium, jest portfolio oraz opinie klientów. Dla odbiorcy kluczowe są dwa elementy, jakość strony internetowej oraz to w jaki sposób przebiega współpraca. Nie wystarczy bowiem aby strony internetowe zamieszczone w portfolio wyglądały estetycznie jeśli, np. projekt opóźnił się o dwa miesiące generując duże straty firmy zamawiającej.

Czy laik jest w stanie zweryfikować jakość strony www?

Bez obaw, nie musisz być ekspertem aby w miarę skutecznie zweryfikować jakość strony internetowej. Strony internetowe nie są dedykowane (przynajmniej w większości) dla ekspertów IT ale dla zwykłych użytkowników. Zanim zlecisz dennej agencji zaprojektowanie strony, przejrzyj dokładnie jej portfolio. Otwórz przynajmniej 10 projektów, zobacz jak strony prezentują się na komputerze i smartfonie. Zwróć uwagę czy strony mają ciekawy design i czy zaprojektowane są w sposób prosty oraz przekonywujący.

Nie tylko jakość...

Tak jak wspomniałem wcześniej, nie tylko jakość ma znaczenie. Jeśli projekt nie będzie prowadzony na czas może to nas narazić na spore straty finansowe. Dlatego przed zawarciem umowy należy skutecznie zweryfikować profesjonalizm i uczciwość agencji.

Oczywiście referencje zamieszczone na stronie internetowej agencji, bez podanych danych kontaktowych klienta nie są wiarygodne. Dlatego zamiast czytać referencje na stronie agencji lepiej wejść na stronę odbiorcy i korzystając z zawartych tam danych kontaktowych zweryfikować ich opinię osobiście. Warto zadzwonić i zapytać jak przebiegała współpraca. Czy projekt odzwierciedla oczekiwania klienta? Czy strona internetowa została wykonana na czas? Jaka była atmosfera podczas prowadzenia projektu? Itd. Wykonanie telefonu to zaledwie kilka minut, a może się okazać że dzięki temu możemy uniknąć wielu frustracji w przyszłości.

Cena jest ważna ale nie najważniejsza!

Wybierając wykonawcę strony internetowej, nie powinniśmy kierować się tylko ceną ale przede wszystkim tym jaki efekt chcemy osiągnąć. W 90% przypadków strona internetowa ma generować zysk! Strona internetowa to nie produkt w stylu zegarka, smartfonu czy  routera o konkretnych parametrach, nie wystarczy wpisać modelu i uszeregować filtra według ceny…  Strona internetowa musi przemawiać do konkretnej grupy docelowej. Musi zwalczać wszystkie potencjalne obiekcje a finalnie zachęcać do zakupu lub zawarcia współpracy. Szablonowy projekt wykonany w 2 godziny nigdy nikogo do niczego nie przekona, a zwłaszcza do wydania swoich ciężko zarobionych pieniędzy…

Pozorne oszczędności mogą więc paradoksalnie doprowadzić do dużo większych strat finansowych niż to co możemy potencjalnie "zaoszczędzić"...

Piotr Tumiłowicz
Agencja InterStudio.pl

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: