Koszulki jako źródło dochodu: jakie strategie biznesowe wykorzystać przy sprzedaży przez internet?
Jakie kanały reklamowe i promocyjne są najskuteczniejsze w branży odzieżowej?
W branży odzieżowej najskuteczniejsze kanały reklamowe to zdecydowanie social media, zwłaszcza Instagram i Facebook. Te platformy pozwalają nam w łatwy sposób dotrzeć do naszej grupy docelowej poprzez wykorzystanie odpowiednich hashtagów, kampanii reklamowych czy udziału w wydarzeniach branżowych. Dlatego warto zainwestować w profesjonalny profil na tych platformach i regularnie publikować wartościowe treści, które przyciągną uwagę naszych potencjalnych klientów.
Jakie to są "wartościowe" treści?
Takie, które trafią w potrzeby odbiorcy. Wszystko zatem zależy od grupy docelowej, na której nam zależy. Warto zadbać o to, aby content był zabawny, merytoryczny, ale też pomagał rozwiązać jakiś problem. Dobrym tego przykładem jest tworzenie kampanii przekierowujących na strony z pogrupowanymi propozycjami prezentów, takie jak ta https://koszulkowy.pl/15-koszulki-na-40-tke.
Można z łatwością przekierowywać ruch na tę stronę, jeśli skierujemy się do osób, które szukają pomysłów "last minute" albo po prostu prezentów na konkretną okazję, w tym przypadku, czterdziestkę kogoś bliskiego.
Oprócz social media, gdzie jeszcze warto być?
Zdecydowanie bardzo skutecznym kanałem reklamowym są reklamy Google. Pozwalają one na wyświetlanie naszych produktów na górze wyników wyszukiwania, co zwiększa szansę na zainteresowanie naszymi produktami klientów, którzy szukają konkretnych produktów lub podobnych do naszych. Ale opieranie swojego ruchu wyłącznie na płatnych kampaniach może być zdradzieckie: jeśli nie będziemy równolegle inwestować w budowanie marki, po wyłączeniu tego kanału sprzedażowego nasz sklep nie będzie generował przychodu. Konieczne jest zatem dbanie o SEO i wspomniany wyżej, atrakcyjny content.
A co z bezpośrednią komunikacją z klientami?
Nie możemy zapominać o mailingach i newsletterach, które są skutecznym narzędziem budowania relacji z klientami. Dzięki nim możemy informować klientów o nowościach, promocjach i nowych kolekcjach, co zwiększy szanse na to, że wrócą do naszego sklepu. Warto mieć na uwadze, że łatwiej jest namówić do kolejnej transakcji klienta, który już się zetknął z naszą marką niż dotrzeć do zupełnie "świeżego". Dlatego pielęgnujmy relacje z tymi, którzy już są w gronie klientów: oferujmy specjalne zniżki, kody promocyjne etc.
Jakie są największe wyzwania, z jakimi spotykają się właściciele sklepów internetowych w branży odzieżowej?
Myślę, że przede wszystkim, jest to konkurencja. Klienci mają wiele opcji do wyboru, dlatego musimy stworzyć wyjątkową strategię marketingową, która pozwoli nam wyróżnić się spośród innych sklepów.
Innym wyzwaniem jest utrzymanie stałego poziomu sprzedaży. W branży odzieżowej sezonowość ma duże znaczenie, a to oznacza, że niektóre okresy są bardziej korzystne dla sprzedaży, a inne mniej. Dlatego ważne jest, abyśmy mieli stały przepływ klientów i strategię marketingową, która pozwoli nam utrzymać sprzedaż przez cały rok.
Nie można też przeoczyć obszaru logistycznego. Musimy zagwarantować naszym klientom szybką i wygodną dostawę, a także profesjonalną obsługę klienta, która pozwoli nam rozwiązywać problemy klientów w sposób szybki i skuteczny. To jest trudniejsze, niż się wydaje, ale warto wzorować się na najlepszych, takich jak np. https://koszulkowy.pl/, gdzie robią to naprawdę dobrze!
Gotowe biznesplany
Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!
Cena już od: 29 zł
Zobacz listę biznesplanów ›lub
Zleć napisanie wniosku do Urzędu Pracy ›Oceń ten artykuł: