Infolinia: 22 300 51 11  Chcesz założyć firmę? Masz pytania? Zadzwoń!

Marketing internetowy – wprowadzenie

Ostatnia aktualizacja: 2021-02-23  |  Średni czas czytania: 02:44
Artykuł promowany
Termin „marketing internetowy” to dość szerokie pojęcie, w którym mieści się wiele taktyk i strategii - w tym kwestie związane z treściami, e-mailami, wynikami wyszukiwania, płatnymi reklamami i nie tylko.
Marketing internetowy – wprowadzenie

Marketing internetowy to proces promowania firmy czy marki oraz ich produktów lub usług poprzez cyfrowe kanały komunikacji takie jak silniki wyszukiwarek, poczta elektroniczna, strony internetowe czy media społecznościowe. Stosuje się go, aby przyciągnąć ruch do strony internetowej, zdobyć nowe leady oraz poprawić wyniki sprzedaży.

Rodzaje marketingu internetowego

Poniższa lista przedstawia jedynie wybrane rodzaje marketingu internetowego, skategoryzowanego ze względu na realizowane strategie. Oczywiście poszczególne strategie nie wykluczają siebie nawzajem - zaleca się nawet, żeby je łączyć ze sobą w celu zwiększenia skuteczności kampanii.

SEO (Search Engine Optimization)

SEO to proces przystosowywania witryny i jej zawartości w taki sposób, aby poprawić jej naturalne pozycje w wynikach wyszukiwania. Im wyżej strona znajduje się na liście wyników, tym bardziej prawdopodobne jest, że przyciągnie uwagę potencjalnego klienta. Wyszukiwarki internetowe (głównie Google) używają specjalnych botów, które przeszukują Internet i indeksują znalezione treści. Kiedy użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę dane słowo kluczowe, wyszukiwarka zwraca odnośniki do treści, które  według niej najbardziej pasują do zapytania.

SEO dzieli się na dwa typy: on-page i off-page. To pierwsze to zmiany wprowadzane bezpośrednio na stronie internetowej, które mają na celu poprawę jej pozycji. Zalicza się do tego optymalizacja kodu oraz jakości i struktury treści. Off-page SEO to działania, które mają miejsce poza stroną internetową, czyli np. zdobywanie linków zewnętrznych.

Content marketing

Content marketing to tworzenie i dystrybucja wysokiej jakości treści w taki sposób, który przyciągnie uwagę użytkowników i skłoni ich do skorzystania z oferty. Jest bardzo silnie związany z SEO - wyszukiwarki bardzo mocno premiują dobrej jakości treści, dlatego ciężko o efektywną strategię SEO bez odpowiedniego content marketingu.

Content marketing skupia się na komunikacji z użytkownikami zamiast bezpośrednich prób reklamy czy sprzedaży. Do jego form zaliczane są posty na bloga, infografiki, e-booki, webinary, studium przypadków czy także filmy wideo.

Social media marketing

Ten rodzaj marketingu skupia się na wykorzystaniu mediów społecznościowych, aby poprawić zaangażowanie użytkowników i promować markę. Niekoniecznie będzie miał on bezpośrednie przełożenie na sprzedaż, ale  pomaga w zwiększaniu znajomości marki i budowaniu jej pozytywnego wizerunku. Działania prowadzone są na popularnych platformach społecznościowych, takich jak Facebook, Youtube, Instagram czy Twitter.

Influencer marketing

To jeden z nowszych typów marketingu, który wyodrębnił się na przestrzeni ostatnich kilku lat. Influencer marketing polega na nawiązywaniu współpracy z tzw. influencerami, czyli osobowościami social media, które posiadają duże grono „followersów” - czyli osób obserwujących ich konta. Współpraca ta polega na promowaniu marki przez danego influencera w zamian za ustalone wynagrodzenie.

Influencer marketing ma duży potencjał, ponieważ influencerzy są zwykle autorytetami czy wzorami do naśladowania wśród swoich fanów. Niemniej jednak ważne jest, aby dobrze dobrać daną osobowość do naszej firmy - młoda piosenkarka reklamująca oleje silnikowe lub modelka promująca proszek do prania po prostu nie będą wypadać wiarygodnie.

E-mail marketing

Jeden z najstarszych i najbardziej znanych rodzajów marketingu polega na rozsyłaniu wiadomości marketingowych do klientów, zarówno tych istniejących, jak i potencjalnych. Ma na celu przyciągnięcie nowych klientów oraz utrzymanie uwagi tych stałych.

Zaletami e-mail marketingu są stosunkowo niskie koszty realizacji i możliwość stosowania go do różnych grup odbiorców. Należy jednak pamiętać, że w ciągu ostatnich kilku lat przepisy prawa dotyczące ochrony danych osobowych mocno się zmieniły, a za ich łamanie grożą surowe kary - zatem zanim wyślemy nasz pierwszy newsletter, upewnijmy się, że jego odbiorcy wyrazili zgodę na otrzymywanie od nas takich wiadomości.

Marketing afiliacyjny

Ten termin określa plany, gdzie zautomatyzowany program marketingowy online umożliwia blogerom i właścicielom witryn na umieszczanie banerów reklamowych, przycisków lub innych tego typu odnośników do strony reklamodawcy we własnej witrynie. Może to również mieć formę promowania produktu za pośrednictwem bloga lub wideo. Za każdą sprzedaż dokonaną za pośrednictwem linku wypłacana jest prowizja.

Płatne reklamy

To klasyka marketingu w nowoczesnym wydaniu. Podobnie jak kiedyś opłacano publikację reklam w prasie czy telewizji, teraz reklamodawcy mogą zamieszczać swoje reklamy bezpośrednio na stronach wyszukiwarek czy na innych platformach internetowych. Ten system często jest określany jako PPC (pay per click), co oznacza, że reklamodawca płaci za każde kliknięcie użytkownika w reklamę. Czasami płatne reklamy mają inne formy rozliczenia, w zależności od rodzaju kampanii.

Jak dobrać odpowiednią strategię dla Twojej firmy?

Przy tak dużej liczbie typów marketingu internetowego, podjęcie decyzji co do tego, który będziemy stosować w naszej firmie, może być wyzwaniem. Warto zaufać w takim przypadku specjalistom - takich znajdziemy w ContentNinja; firmie, która opracowuje, wdraża i realizuje strategie marketingu internetowego dla firm każdej wielkości, o różnych celach i wymaganiach.

Przed zaproponowaniem konkretnych rozwiązań specjaliści z ContentNinja najpierw dokładnie poznają Twoje oczekiwania, obecną sytuację oraz wyjaśnią Ci cały proces, rozwiewając ewentualne wątpliwości/p>

Artykuł powstał we współpracy z firmą contentninja.pl

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Infolinia

Chcesz założyć firmę?
Masz pytania? Zadzwoń!

22 300 51 11

Bezpłatne doradztwo zapewnia:

Warto wiedzieć

zobacz wszystkie artykuły ›

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: