Nowe realia rekrutacji pracowników - ogłoszenie o pracę w 2022
Rekrutacja pracownika w popandemicznej Polsce
Jak wynika z opublikowanego w 2021 roku raportu „Rok nowej normalności. Pracownicy i kandydaci o rewolucji na rynku pracy” sytuacja powoli zaczyna się stabilizować. Liczba zamieszczanych na Pracuj.pl ofert wzrosła ze 150 tys. w ostatnich dwóch kwartałach 2020 roku do 240 tys. w drugim kwartale 2021. Oznacza to, że polskie firmy wyszły z głębokiego kryzysu i na powrót są otwarte na przyjmowanie nowego personelu.
Sami pracownicy również są zdecydowanie bardziej otwarci na oferty nowej pracy - przyznaje to aż 63% respondentów. 53% z nich aktywniej przegląda ogłoszenia o pracę, a 40,5% rozważa zmianę zawodu lub swojej specjalizacji. Co ważne, 33% wszystkich ankietowanych deklaruje, że ich obawy dotyczące wpływu koronawirusa na pracę zmalały. Nie zmienia to jednak tego, że większość z nich oczekuje w obecnych czasach, aby ogłoszenie o pracę zawierało informacje o możliwości pracy zdalnej (79%), a 57% uznaje za istotne, aby ich przyszły pracodawca był firmą stabilną i bezpieczną. Dlatego też, publikując ogłoszenie, warto zwrócić uwagę na obecne potrzeby i oczekiwania pracowników, a samo ogłoszenie możesz zamówić na Pracuj.pl dla Firm.
Jak napisać ogłoszenie o pracę w 2022 roku?
Na to, jak napisać ogłoszenie o pracę, może naprowadzić Cię pięć czynników, które pracownicy wskazali jako najbardziej motywujące do przyjęcia nowej pracy:
- Wyższe wynagrodzenie (72%)
- Stabilne, bezpieczne zatrudnienie (57%)
- Stabilna pozycja firmy pomimo zmian na rynku (37%)
- Interesujący zakres obowiązków na stanowisku (36%)
- Szansa na awans na wyższe stanowisko (34%).
Poniżej prezentujemy, kilka praktycznych wskazówek, jak wykorzystać te informacje podczas tworzenia ciekawej oferty pracy.
Jak napisać o wynagrodzeniu?
Transparentnie podaj oferowaną kwotę zarobków lub widełki wynagrodzenia (kwoty minimum i maksimum), jeśli płaca będzie zależeć od kwalifikacji pracownika. Jest to istotna informacja dla kandydatów. Ponadto, zwiększysz w ten sposób swoje szanse na otrzymanie lepiej dopasowanych aplikacji - oszczędzisz swój czas podczas rozmów rekrutacyjnych, które skończyłyby się fiaskiem, bo kandydat na stanowisko ma wyższe oczekiwania.
Jak napisać, że Twoja firma jest stabilnym miejscem pracy?
W pierwszych miesiącach po wybuchu pandemii wiele firm ograniczało lub zawieszało działalność, co odbiło się negatywnie na liczbie zatrudnionych pracowników. Dlatego obecnie kandydaci do pracy chcą mieć pewność, że ich nowy pracodawca daje możliwość stabilnego zatrudnienia. Napisz, ile lat działa Twoje przedsiębiorstwo. Jeśli dynamicznie się rozwija, wspomnij o tym. Jeżeli posiada stronę internetową, daj do niej link. Warto też, abyś napisał jaką formę zatrudnienia proponujesz: umowę o pracę lub umowę zlecenie. Wymień benefity dla pracowników, jeżeli takie oferujesz.
Ogłoszenie - jak ciekawie napisać o zakresie obowiązków?
Dobrze przemyśl zakres obowiązków, jakie ma mieć pracownik, którego poszukujesz do Twojej firmy. Warto, abyś wymienił je w postaci czytelnych punktów - każdy poradnik, jak napisać ogłoszenie o pracę, wskazuje tę czynność jako fundament dobrej oferty. Zacznij od głównych zadań na stanowisku, a dopiero na końcu napisz o dodatkowych, sporadycznych obowiązkach. Koniecznie zaznacz, czy oczekujesz od pracownika pracy z domu, czy z biura. To w tej chwili niezwykle istotne!
Ogłoszenie - jak napisać o możliwości awansu?
Szansa na awans motywuje do zmiany pracy - warto o tym pamiętać. Jeżeli w Twojej firmie wypracowałeś jasną ścieżkę kariery pracowników, zaznacz to w ogłoszeniu. Napisz wyraźnie, że istnieje możliwość awansu na wyższe stanowisko lub możliwość przekwalifikowania. Możesz też wspomnieć o dofinansowaniu szkoleń, wsparciu w nauce języków obcych lub pomocy w uzyskaniu certyfikatów.
Gotowe biznesplany
Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!
Cena już od: 29 zł
Zobacz listę biznesplanów ›lub
Zleć napisanie wniosku do Urzędu Pracy ›Oceń ten artykuł: