Optymalizacja koszyka w sklepie internetowym
Często właściciele sklepów internetowych i nawet same agencje zupełnie pomijają w działaniach optymalizacyjnych koszyk, uznając, że jeśli użytkownicy trafiają na stronę i decydują się na kliknięcie przycisku „kup teraz”, to reszta procesu jest już tylko formalnością. Niestety w wielu przypadkach tak nie jest. Koszyk zakupowy to miejsce, które często zniechęca klienta do dokonania zakupu poprzez trudną nawigację czy brak możliwości edytowania. Niejednokrotnie w tym miejscu konieczne jest utwierdzenie klienta w przekonaniu, że dokonuje właściwego wyboru. Wreszcie brak znajomych elementów związanych z płatnościami czy dostawą może doprowadzić do zmniejszenia zaufania do naszego sklepu. Poniżej omawiamy główne problemy, nad którymi warto się pochylić.
Jeśli chciałbyś jednak zlecić profesjonalną analizę swojego koszyka zakupowego, zgłoś się do fachowców, czyli do firmy Conversion. Specjaliści z tej firmy od lat zajmują się analityką i optymalizacją konwersji w sklepach internetowych.
CTA w koszyku - czy jest widoczny?
Jako twórca strony internetowej doskonale wiesz, w którym miejscu znajdują się przyciski zakupowe. Jednak, czy klient znajdzie je równie łatwo? Pamiętaj o tym, żeby najważniejszy przycisk znajdował się w widocznym miejscu i był w kontrastowym, najlepiej czerwonym kolorze. Jednocześnie umieść na nim jednoznaczny komunikat w formie rozkazującej (CTA), by dla klienta było oczywiste, jaką akcję ma w danej chwili przeprowadzić.
Dodatkowy komunikat (możliwość utraty korzyści)
U klienta nawet w ostatniej chwili mogą pojawić się wątpliwości związane z zakupem. Warto w tym miejscu podkreślić, jeśli to oczywiście prawda, że w sklepie znajdują się już ostatnie produkty z danej serii. Dobrym rozwiązaniem jest również wyeksponowanie informacji, że promocja na dany towar niedługo dobiegnie końca.
Możliwość korekty zamówienia w koszyku bez potrzeby wyjścia z niego
Znasz to uczucie, gdy przeszedłeś przez mozolny proces wypełniania formularzy, jednak popełniłeś jeden błąd i musisz przejść przez cały proces jeszcze raz od początku? Klienci też tego nie lubią i często rezygnują z zakupu, jeśli nie mają możliwości korekty swojego zamówienia z poziomu koszyka. Warto więc zadbać o to, by mogli zmienić rozmiar lub ilość produktu, a także by dać im możliwość usunięcia produktu.
Możliwość zapisania koszyka
Klient nie zawsze ma możliwość sfinalizowania zamówienia. Coraz więcej osób robi zakupy, korzystając ze smartfonów w trakcie wykonywania innych czynności. Dodaj możliwość zapisania koszyka, by klient mógł dokończyć zamówienie później. Z całą pewnością poprawi to konwersję w Twoim sklepie.
Budowanie zaufania - bezpieczne transakcje
Klient, który wydaje swoje pieniądze i podaje prywatne dane, musi mieć poczucie bezpieczeństwa. Zadbaj o to, by na stronie koszyka pojawiły się odpowiednie elementy wzbudzające zaufania. Korzystaj ze znanych i zweryfikowanych systemów płatności.
Wyeksponowanie informacji związanych z dostawą
Użytkownik jest zainteresowany zazwyczaj również opcjami dostawy. Warto wyeksponować wszystkie informacje, które będą dla niego korzystne. Jeśli oferujesz darmowy transport produktu pod pewnymi warunkami, to warto ten element podkreślić zarówno na stronie produktowej, jak i w koszyku. W niektórych przypadkach klienci chętnie dodadzą jeszcze jedną sztukę produktu, jeśli nie będą ponosić kosztu dostawy.
Kolejnym elementem jest oczywiście forma dostawy, jak i jej czas. Warto oferować kilka różnych możliwości transportu, by klient mógł zdecydować się na taką, która będzie dla niego najbardziej optymalna. Część z użytkowników woli bowiem paczkomaty, a część dostawę do domu. Pamiętaj, by zadbać przynajmniej o te dwa rozwiązania.
Gotowe biznesplany
Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!
Cena już od: 29 zł
Zobacz listę biznesplanów ›lub
Zleć napisanie wniosku do Urzędu Pracy ›Oceń ten artykuł: