Projektowanie ulotek w 6 krokach

Ostatnia aktualizacja: 2018-01-25  |  Średni czas czytania: 02:23
Artykuł promowany
firmino
Z projektowaniem ulotek jest jak z piłką nożną – nie chodzi o to, ile razy celujesz w bramkę, ale o to – ile razy trafisz! Jeśli chcesz stworzyć ulotkę reklamową, która trafi do serca klientów, dobrze przemyśl strategię, a potem ją realizuj – krok po kroku.
Projektowanie ulotek w 6 krokach

1. Poznaj swoją drużynę.

Zanim rozpoczniesz projektowanie ulotek, musisz sobie zadać kilka bardzo, ale to bardzo ważnych pytań. Wróćmy do porównania do piłki nożnej – tutaj o sukcesie drużyny decyduje ogromna praca, która miała miejsce, zanim ktokolwiek wyszedł na murawę. Poza treningiem, bardzo ważna jest odpowiednia strategia. Zanim więc stoczysz mecz – ustal, jakie są Twoje mocne strony – czym możesz trafić do klientów, jak atakować i jak się bronić. Najlepiej po prostu wypisać wszystkie silne i słabe strony Twojej firmy. Staraj się jednak używać konkretów, bez ogólników i abstrakcji. Tworząc strategię, przydatna może się okazać analiza SWOT, która pozwala w czytelny sposób poznać najistotniejsze cechy danej firmy.

2. Poznaj przeciwnika.

Gdy dobrze rozpracujesz moce swojej drużyny, przejdź do kolejnego bardzo ważnego zagadnienia – czyli zrozumienia przeciwnika. Staraj się być o krok przed nim, czyli wyprzedzać atak i umiejętnie na niego reagować. Musisz zastanowić się, czego oczekuje Twój przeciwnik, jak to rozegra i – oczywiście – jak stawisz temu czoła. Dopiero gdy poznasz swoją firmę, konkurentów, a także oczekiwania klientów, możesz przystąpić do kolejnego kroku.

3. Trenuj, trenuj i jeszcze raz trenuj.

Aby być skutecznym, musisz ciągle być w formie i mierzyć się z oczekiwaniami klientów. Jeśli masz już określoną strategię działania – pamiętaj, by staje ją weryfikować i konfrontować z rzeczywistością. Nie żałuj czasu na poznawanie opinii i marzeń Twoich odbiorców – to one będą najlepszym filarem Twojego sukcesu. Bo wiadomo, że to kibice napędzają każdą drużynę – naucz się ich słuchać i doceniać. Stwórz szkic ulotki, wypisz tam jasno swoje mocne strony i korzyści, jakie możesz zaoferować klientowi. Szlifuj to i udoskonalaj do czasu, gdy będziesz mieć pewność, że po lekturze Twojej ulotki, klient będzie wiedział, że chce postawić właśnie na Twoją drużynę.

erp-xt

4. Odbywaj mecze towarzyskie, czyli sprawdzaj skuteczność swojej ulotki.

Zanim rozegrasz wielki mecz, zacznij od sprawdzania swojej skuteczności. Nie spiesz się z zamawianiem dużego nakładu ulotek. Zanim wyślesz ulotkę do drukarni, dobrze ją sprawdź – tak pod kątem przekazu, jak i pod względem poprawności językowej i stylistycznej. Postaraj się dać ją do sprawdzenia co najmniej 5 osobom i z wdzięcznością przyjmij wszelkie konstruktywne uwagi. Możesz też zacząć od wydruku małego nakładu i sprawdzić jej skuteczność na niewielkiej grupie odbiorców. Postaraj się zebrać informacje zwrotne i zgodnie z nimi udoskonalaj swoje projekty ulotek. Dowiedz się, o co pytają klienci, jakie mają wątpliwości – i jak możesz je rozwiać. Strzeż się też literówek, błędów ortograficznych i interpunkcyjnych.

5. Zadbaj o dobry układ i jakość spotkania.

Przygotowując się do decydującego meczu, zadbaj o dobry układ sił – dobrze posegreguj treść ulotki i umieść ją w czytelnych blokach. Ważna jest też wybór odpowiedniego podłoża i jakość wykonania. Dodaj też coś ekstra – kupon rabatowy lub zniżkę dostępną po okazaniu ulotki. Na meczu nie bez znaczenia jest jakość murawy i kondycja piłkarzy. I Ty nie stawiaj na przypadek – wybierz zdolnego projektanta i drukarnię – które nie zniweczą Twojej pracy. Pamiętaj, że projektując ulotkę, należy ją umiejętnie przygotować do druku, zamienić kolory z RGB na CMYK, zamienić fonty na krzywe i zadbać o dobry format i jakość druku. Nie pozwól, by klient wystawił Ci czerwoną kartkę. Jakość to Twój najlepszy obrońca, bez tego będziesz grał głównie mecze o honor.

6. Trafiaj w samo sedno!

Gdy masz już za sobą poprzednie kroki, czas przejść do ofensywy. Nie liczy się to, jak często trafiasz w okolice bramki – ale tylko to, kiedy trafisz w jej światło. Zadbaj więc o to, aby potencjalny klient dostał ulotkę nie tylko w dobrej formie, ale też w odpowiednim momencie. Możesz dodawać ją np. do zamówienia, zachęcając do kolejnych zakupów. Jeśli klienci dostają Twoją ulotkę na ulicy, a jest np. ziąb – zaproś ich do siebie na gorącą czekoladę i rozmowę o tym, co możesz dla nich zrobić. Zadbaj o to, żeby znaleźć się o odpowiednim miejscu i czasie, a potem – ruszaj po sukces!

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Zakładanie
Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: