Projektowanie ulotek w 6 krokach

Ostatnia aktualizacja: 2018-01-25  |  Średni czas czytania: 02:23
Artykuł reklamowy
Z projektowaniem ulotek jest jak z piłką nożną – nie chodzi o to, ile razy celujesz w bramkę, ale o to – ile razy trafisz! Jeśli chcesz stworzyć ulotkę reklamową, która trafi do serca klientów, dobrze przemyśl strategię, a potem ją realizuj – krok po kroku.
Projektowanie ulotek w 6 krokach

1. Poznaj swoją drużynę.

Zanim rozpoczniesz projektowanie ulotek, musisz sobie zadać kilka bardzo, ale to bardzo ważnych pytań. Wróćmy do porównania do piłki nożnej – tutaj o sukcesie drużyny decyduje ogromna praca, która miała miejsce, zanim ktokolwiek wyszedł na murawę. Poza treningiem, bardzo ważna jest odpowiednia strategia. Zanim więc stoczysz mecz – ustal, jakie są Twoje mocne strony – czym możesz trafić do klientów, jak atakować i jak się bronić. Najlepiej po prostu wypisać wszystkie silne i słabe strony Twojej firmy. Staraj się jednak używać konkretów, bez ogólników i abstrakcji. Tworząc strategię, przydatna może się okazać analiza SWOT, która pozwala w czytelny sposób poznać najistotniejsze cechy danej firmy.

2. Poznaj przeciwnika.

Gdy dobrze rozpracujesz moce swojej drużyny, przejdź do kolejnego bardzo ważnego zagadnienia – czyli zrozumienia przeciwnika. Staraj się być o krok przed nim, czyli wyprzedzać atak i umiejętnie na niego reagować. Musisz zastanowić się, czego oczekuje Twój przeciwnik, jak to rozegra i – oczywiście – jak stawisz temu czoła. Dopiero gdy poznasz swoją firmę, konkurentów, a także oczekiwania klientów, możesz przystąpić do kolejnego kroku.

3. Trenuj, trenuj i jeszcze raz trenuj.

Aby być skutecznym, musisz ciągle być w formie i mierzyć się z oczekiwaniami klientów. Jeśli masz już określoną strategię działania – pamiętaj, by staje ją weryfikować i konfrontować z rzeczywistością. Nie żałuj czasu na poznawanie opinii i marzeń Twoich odbiorców – to one będą najlepszym filarem Twojego sukcesu. Bo wiadomo, że to kibice napędzają każdą drużynę – naucz się ich słuchać i doceniać. Stwórz szkic ulotki, wypisz tam jasno swoje mocne strony i korzyści, jakie możesz zaoferować klientowi. Szlifuj to i udoskonalaj do czasu, gdy będziesz mieć pewność, że po lekturze Twojej ulotki, klient będzie wiedział, że chce postawić właśnie na Twoją drużynę.

4. Odbywaj mecze towarzyskie, czyli sprawdzaj skuteczność swojej ulotki.

Zanim rozegrasz wielki mecz, zacznij od sprawdzania swojej skuteczności. Nie spiesz się z zamawianiem dużego nakładu ulotek. Zanim wyślesz ulotkę do drukarni, dobrze ją sprawdź – tak pod kątem przekazu, jak i pod względem poprawności językowej i stylistycznej. Postaraj się dać ją do sprawdzenia co najmniej 5 osobom i z wdzięcznością przyjmij wszelkie konstruktywne uwagi. Możesz też zacząć od wydruku małego nakładu i sprawdzić jej skuteczność na niewielkiej grupie odbiorców. Postaraj się zebrać informacje zwrotne i zgodnie z nimi udoskonalaj swoje projekty ulotek. Dowiedz się, o co pytają klienci, jakie mają wątpliwości – i jak możesz je rozwiać. Strzeż się też literówek, błędów ortograficznych i interpunkcyjnych.

5. Zadbaj o dobry układ i jakość spotkania.

Przygotowując się do decydującego meczu, zadbaj o dobry układ sił – dobrze posegreguj treść ulotki i umieść ją w czytelnych blokach. Ważna jest też wybór odpowiedniego podłoża i jakość wykonania. Dodaj też coś ekstra – kupon rabatowy lub zniżkę dostępną po okazaniu ulotki. Na meczu nie bez znaczenia jest jakość murawy i kondycja piłkarzy. I Ty nie stawiaj na przypadek – wybierz zdolnego projektanta i drukarnię – które nie zniweczą Twojej pracy. Pamiętaj, że projektując ulotkę, należy ją umiejętnie przygotować do druku, zamienić kolory z RGB na CMYK, zamienić fonty na krzywe i zadbać o dobry format i jakość druku. Nie pozwól, by klient wystawił Ci czerwoną kartkę. Jakość to Twój najlepszy obrońca, bez tego będziesz grał głównie mecze o honor.

6. Trafiaj w samo sedno!

Gdy masz już za sobą poprzednie kroki, czas przejść do ofensywy. Nie liczy się to, jak często trafiasz w okolice bramki – ale tylko to, kiedy trafisz w jej światło. Zadbaj więc o to, aby potencjalny klient dostał ulotkę nie tylko w dobrej formie, ale też w odpowiednim momencie. Możesz dodawać ją np. do zamówienia, zachęcając do kolejnych zakupów. Jeśli klienci dostają Twoją ulotkę na ulicy, a jest np. ziąb – zaproś ich do siebie na gorącą czekoladę i rozmowę o tym, co możesz dla nich zrobić. Zadbaj o to, żeby znaleźć się o odpowiednim miejscu i czasie, a potem – ruszaj po sukces!

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: