Prowadzenie kampanii Google Ads - na czym polega?

Ostatnia aktualizacja: 2022-11-20  |  Średni czas czytania: 01:58
Artykuł reklamowy
Reklama Google Ads to jedna z najpopularniejszych form promocji w internecie. Na czym polega, co można dzięki niej osiągnąć, dlaczego jest tak efektywna i czy warto łączyć ją z innymi kanałami marketingowymi? Przyjrzyjmy się uważnie i zapoznaj się z naszym artykułem!
Prowadzenie kampanii Google Ads - na czym polega?

Google Ads - sprawy podstawowe

Google Ads to platforma reklamowa, która bazuje na sieci wyszukiwania Google, ale także na stronach partnerskich, wyświetlających reklamy AdSense. Zauważ, że oznacza to całkiem spore możliwości. Jakie? Chociażby to, że choć sama wyszukiwarka jest tu głównym fundamentem, w zależności i realnych potrzeb, można rozwinąć kampanię promocyjną o reklamy w chociażby w obrębie Youtube. Tu jednak skupimy się na wyszukiwarce jako takiej.

Główne zalety Google Ads?

Kluczowym atutem reklamy Gogole Ads jest fakt, że kampanię promocyjną można uruchomić błyskawicznie - i równie szybko można oczekiwać jej efektów. Od razu rozwiejmy tu jednak pewien mit, choć start faktycznie może być szybki, lepiej nie pozwalać sobie na nadmierny pośpiech. Odrobina opóźnienia związanego z właściwym skonfigurowaniem kampanii na pewno wpłynie bardzo korzystnie na jej przebieg oraz poziom uzyskiwanego zwrotu inwestycji. Jednak nawet z poprawką na działania konfiguracyjne, nadal możemy działać naprawdę szybko.

Docieraj z reklamami tam, gdzie chcesz

Na tym jednak nie koniec. Kampanie Google ADS (dawniej Adwords) mają i inne zalety. Chociażby fakt, że można je ustawić w taki sposób, aby docierać do konkretnych, mocno stargetowanych odbiorców. Co więcej, dzięki uruchomieniu różnych grup reklam, można owo targetowanie ustawić w odmienny sposób dla poszczególnych grup produktowych dostępnych w ofercie Twojej strony internetowej.

Najprostszym przykładem zastosowania tego mechanizmu jest chociażby kierowanie reklam do mieszkańców konkretnych regionów - i w zależności od obserwowanego popytu w danym regionie, modyfikowaniu reklam poszczególnych grup produktowych, czy przerzucanie budżetów pomiędzy nimi.

Lokalizacja to jednak nie wszystko. Kampanie Google Ads można konfigurować także z myślą o emisji reklam w konkretnych godzinach, dla konkretnych urządzeń (desktop, mobile) itp. Możliwości jest sporo, a wspomniane oddzielenie komputerów stacjonarnych od smartfonów pozwala na uzależnienie komunikatu od spodziewanego sposobu ekspozycji reklamy w wyszukiwarce.

Prezentacja produktów, czyli Google Zakupy

Reklamy tekstowe to nie wszystko. W obrębie wyszukiwarki można wyświetlać także oferty zaczerpnięte bezpośrednio z feedów produktowych, ze zdjęciem i ceną. Ta opcja promocji działa niezwykle efektywnie, ponieważ przez odbiorców jest odbierana podobnie, jak porównywarki cen.

Czy kampanię wystarczy ustawić raz?

Choć kampanie Google Ads uruchamia się szybko, warto pamiętać, że regularna kontrola i optymalizacja już emitowanych reklam jest czymś niezbędnym. Dzięki temu nie tylko można poprawić wskaźniki ROAS, ale też co jakiś czas odnajdywać nowe nisze produktowe, usuwać z kampanii te reklamy, które ewidentnie się nie sprawdzają i poprawiać te, które mają wyjątkowo duży potencjał. W praktyce warto do tego zadania oddelegować specjalistę.

Czy warto łączyć kampanię Google Ads z innymi formami promocji?

Zdecydowanie tak, ponieważ dzięki temu można uzyskiwać efekt synergii reklamowej. Wiele faktycznych konwersji dokonuje się dopiero po kilkukrotnym kontakcie internauty z daną ofertą. Google Ads pod tym kątem okazuje się szczególnie dobrym narzędziem, ponieważ wbudowana w platformę reklamową funkcja remarketingu pozwala na emisję komunikatów osobom, które już raz (lub więcej razy) odwiedzały Twoją stronę.

W ten sposób można świetnie połączyć pozycjonowanie właśnie z linkami sponsorowanymi i skłaniać do ponownego rozważenia zakupu osoby, które po pierwszej wizycie jeszcze się wahały.

Ponadto w niektórych wysokie pozycje w wyszukiwaniu organicznym w połączeniu z obecnością w Google Ads, choć mogą powodować dodatkowe koszta, przekładają się na większą dominację nad konkurencją.

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: