Reklama internetowa - dlaczego warto, a nawet należy?
Jednak samo “bycie” w sieci nie wystarcza, ponieważ musisz zadbać o widoczność swojej witryny. To proste, lepsza widoczność w sieci to większy ruch na Twojej stronie, większy ruch to z kolei większa szansa na sprzedaż, więc jeżeli jeszcze nie zacząłeś promocji w Internecie, to najwyższy czas to nadrobić.
Świat reklamy online jest niezwykle szeroki i głęboki, z mnóstwem opcji, zaawansowanych ustawień i kanałów. Nie przejmuj się, że nie wiesz jeszcze co wybrać, pamiętaj, że nie musisz też korzystać ze wszystkich kanałów równocześnie i co najważniejsze znać się i robić wszystkiego sam.
Na dobry początek - Google Ads:
Zacznij od promocji w Google Ads. A dlaczego? Szerokie możliwości promocji Twojej firmy w Google to jedno, możliwość dokładnego mierzenia i analizy wyników to drugie, a brak wysokiego progu inwestycji budżetu na wejście, jak w przypadku tradycyjnej reklamy w telewizji czy radiowej to trzecie. Do głównych zalet promocji strony internetowej w Google Ads należą:
- zaawansowane możliwości kierowania reklamy, czyli docieranie do odbiorców o konkretnych zainteresowaniach, którzy przyniosą nam największą szansę na konwersję, np. sprzedajesz ubrania sportowe, skieruj reklamę do “miłośników sportu” lub osób wyszukujących po słowach kluczowych “spodenki do biegania”, a może twoje usługi skierowane są do kobiet po 60-tce, wystarczy wybrać wiek, płeć, (a nawet status rodzicielski), można wyświetlać reklamy na stronach o określonych tematykach, osobom, które były już na naszej stronie, które używają określonych urządzeń mobilnych, komputera stacjonarnego lub wyświetlać reklamy tylko w nocy. Opcji jest bardzo wiele a ich dobieranie lub wykluczanie daje niemal nieskończony wachlarz możliwości,
- płacisz za efekt - płaci się za kliknięcie w reklamę, a nie za wyświetlenie, czyli płacimy za skierowanie potencjalnego klienta na Twoją stronę internetową, a nie za sam fakt, że Twoja reklama się komuś wyświetliła,
- budżet pod kontrolą - wiesz ile wydałeś, budżet zawsze możesz podwyższyć lub go wstrzymać, a w połączeniu z Google Analytics możesz w każdej chwili sprawdzić statystyki i wygenerować raport z analizą wyników i wydatków na kampanię - ile wydałeś, kto kupił, z jakich urządzeń skorzystał, z jakich kampanii i kanałów trafił na Twoją stronę lub które słowa kluczowe okazały się skuteczne.
- szybka widoczność reklamy - reklama w Google Ads wyświetlana jest niemal natychmiast od momentu jej włączenia, w odróżnieniu od działań SEO czyli pozycjonowania strony.
Kto powinien reklamować się w Google Ads?
Niemal wszyscy. Reklama Google Ads jest skuteczna praktycznie dla każdej marki. Napisałam niemal, bo zawsze jest jakiś wyjątek, choć szczerze mówiąc, jeszcze się z nim nie spotkałam. Znam wyniki kampanii reklamowych Google Ads wielu branż, zarówno firm usługowych jak i e-commerce, biznesów na polskim i zagranicznym rynku, firm lokalnych i ogólnopolskich sieci. I wiem, że dobre wyniki można wykręcić dla każdego?
Nie ważna jest skala biznesu, tylko odpowiednio dobrane kanały reklamowe, ustawienia i regularna optymalizacja. A aby to osiągnąć ważna jest wiedza, doświadczenie a czasem nawet pomoc algorytmów.
A co można osiągnąć w Google Ads przez 3 miesiące - naprawdę wiele. U naszego klienta z branży obuwniczej, w przeciągu kwartału zwiększyliśmy zainteresowanie reklamami klienta wyświetlanymi przez Google Ads, co przełożyło się na wzrost liczby kliknięć reklamy, aż o ponad 330%. Co istotne, nie były to puste przekliki, tylko kliki zwiększające konwersję o ponad 400%, przy jednoczesnym spadku kosztu konwersji o 25%. Takie wyniki, choć bardzo byśmy tego chcieli, nie robią się same, opisywane trzy miesiące, były poprzedzone intensywnymi i regularnymi działaniami optymalizacyjnymi reklamy w Google Ads.
Typy reklam w Google Ads
W zależności od branży, skali, typu biznesu i budżetu reklamowego, można wybrać lub połączyć kilka form reklamowych. Ponadto Google Ads daje Ci możliwość dotarcia do klienta na różnych etapach poszukiwania produktów i usług, czyli do osób, które dopiero zgłębiają temat, mają sprecyzowane jedynie jakich funkcji czy specyfikacji szukają lub do osób poszukujących konkretnych modeli i usług.
Reklama ma za zadanie wyświetlać się we właściwym momencie i zmienić użytkownika sieci w Twojego klienta.
- Podstawowym i najchętniej wybieranym typem kampanii Google Ads jest reklama w sieci wyszukiwania - w formie reklamy tekstowej. Link do reklamowanej strony, oznaczony słowem “reklama” wyświetla się na liście wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google, nad linkami organicznymi. Skuteczność reklamy tekstowej podyktowana jest także jego formą. Link sponsorowany “wtapia się” niemalże w listę wyników, a użytkownicy często nie zwracają uwag , czy wyświetlany link pochodzi z reklamy czy nie, lub jest to dla nich nieistotne i klikają w pierwszy wyświetlony wynik jaki podsuwa im Google.
- Równie chętnie wybieranym typem kampanii jest promocja w sieci reklamowej Google, reklamy są wyświetlane w formie graficznej. Banery reklamowe są wykorzystywane zarówno przez firmy usługowe i sklepy internetowe, firmy detaliczne i B2B. Dzięki tej formie reklamy, Twoja firma może wyświetlić się na milionach witryn, jak serwisy wp.pl, onet.pl, pudelek.pl, na większych i mniejszych witrynach internetowych, jak blogi a nawet w aplikacjach mobilnych. Za pomocą tego typu reklamy można wyświetlać reklamy remarketingowe użytkownikom, którzy wcześniej byli na Twojej stronie lub kupili wcześniej produkt lub usługę. Sam pewnie też często byłeś “śledzony” na różnych witrynach przez buty które wcześniej oglądałeś, karmę dla zwierząt, która kupiłeś 2 miesiące wcześniej, czy opony do samochodu na początku sezonu zimowego.
- Skuteczną formą są także kampanie produktowe Google Shopping, wykorzystywane do promocji produktów przez e-commerce. Reklamy ze zdjęciem, ceną, nazwą wyświetlają się w boksach produktowych na karcie Google Zakupy oraz nad wynikami oraz często pomiędzy w wyszukiwarce Google.
- Google Ads, daje także możliwość promocji poprzez reklamy wideo, wyświetlanych na YouTube i innych witrynach. Zaletą tego typu kampanii jest możliwość jej ustawienia aby docierała do sprecyzowanych grup docelowych oraz co ją różni od kampanii telewizyjnej, jej wyniki są mierzalne. Wideo wykorzystują firmy głównie do zwiększania świadomości marki, liczby konwersji i sprzedaży.
Co wybrać?
Każdy na co dzień naście razy spotyka się z reklamami w sieci i czytając o typach reklamy świetnie przypomina sobie przykłady ostatnio napotkanych, więc tworząc kampanię reklamową dla swojej firmy również może wykorzystać tą wiedzę - proste. Nic bardziej mylnego. Każdy kto choć raz starał się zdać egzamin i stać się certyfikowanym specjalistą Google Ads, wie, że dobre ustawienia kampanii, wymaga wiedzy oraz doświadczenia i jest dalekie od słowa proste. Dlatego mimo, iż wydaje się, że ustawienia reklam w panelu jest banalne, warto skorzystać z pomocy specjalisty, którego wiedza poparta jest certyfikatem. A z usług której agencji skorzystać, jeżeli jest ich tak wiele na rynku? Szukaj agencji o statusie Partnera Google a najlepiej Partnera Premium. Jest to status przyznawany przez Google, potwierdzający, że wybrana agencja maksymalizuje sukces kampanii swoich klientów oraz przez zarządzanie kampaniami stymuluje ich rozwój. Tym samym specjaliści opiekujący się kampaniami klientów, posiadają wiedzę, umiejętności i doświadczenie w dziedzinie Google Ads. Warto także zwrócić uwagę czy firmy wspomagają pracę specjalistów uczeniem maszynowym poprzez samouczące się algorytmy do bieżącej optymalizacji kampanii.
O co chodzi z algorytmami?
Dzięki kontroli parametrów takich jak CPC, CPM czy CPA, można ocenić, które dokładnie kanały dostarczają najbardziej pożądanych efektów i tym samym alokować budżet reklamowy w kanały, które w tym momencie mają najwyższą skuteczność. Algorytmy samouczące dla maksymalizacji efektów, codziennie, 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu kontrolują stawki w ustawionych kampaniach na poziomie pojedynczego słowa kluczowego bądź ustalonego kryterium kierowania. Dzięki temu klient zyskuje pewność, że jego środki reklamowe są optymalnie inwestowane.
Uczenie maszynowe, choć brzmi bardzo skomplikowanie, jest szczególnie lubiane i wykorzystywane także przez małe firmy, które nie posiadają dużych budżetów reklamowych. Firma Verseo na bazie machine learning stworzyła platformę VCM, do tworzenia i optymalizacji reklam właśnie dla mniejszych firm usługowych, działalności, które dopiero rozwijają swój biznes oraz takich, które w swoim portfolio nie mają mocno rozbudowanej oferty, przez co, nie są wprowadzane duże i regularne zmiany w kampaniach.
Zaletą platformy jest:
- możliwość szybkiego uruchomienia kampanii reklamowej Google Ads - już w 48 godzin,
- niskie koszty obsługi - nie płaci się za stałą obsługę specjalisty, ponieważ to algorytmy optymalizują kampanię,
- proste raporty, czytelne nawet dla laików.
Technologia Machine Learning, dzięki umiejętnie zastosowanym algorytmom samouczącym się w połączeniu z doświadczonym zespołem, przesuwa kolejne granice i wszystko staje się możliwe.
Gotowe biznesplany
Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!
Cena już od: 29 zł
Zobacz listę biznesplanów ›lub
Zleć napisanie wniosku do Urzędu Pracy ›Oceń ten artykuł: