Remarketing, czyli wiemy, czego chcesz!
Odwiedź nas, a my odwiedzimy ciebie
W dobie bardzo dużej ilości przekazów marketingowych i rosnącej niechęci użytkowników sieci do oglądania reklam, agencje reklamowe muszą wciąż poszukiwać nowych sposobów na skuteczne dotarcie ze swoimi ofertami do potencjalnych klientów. Jednym z nich jest remarketing, zwany również retargetingiem. Kampanie tego rodzaju polegają na wysyłaniu przekazu reklamowego użytkownikom, którzy odwiedzili stronę danej firmy lub oglądali w sieci jakiś produkt. Najpopularniejszym używanym do tego narzędziem jest program reklamowy Google AdWords w najbardziej znanej na świecie przeglądarce internetowej Google, z której w Polsce korzysta 97% procent użytkowników Internetu.
Jak to się odbywa?
Jak dokładnie odbywa się remarketing? Zaczyna się od tego, że użytkownik sieci wchodzi na stronę internetową i przegląda oferty sklepów. Po takiej wizycie w przeglądarce pozostaje plik cookies, czyli popularne „ciasteczko”, które stanowi ślad mówiący o tym, że dana osoba odwiedziła konkretną witrynę. Użytkownik opuszcza ją, a podczas gdy przegląda inne strony, serwis reklamowy uruchamia wyświetlanie reklam. Mogą to być bannery strony, którą odwiedził internauta. Jest to tzw. remarketing prosty. Gdy mamy do czynienia z remarketingiem konkretnym, system dokonuje analizy zachowań klienta na stronie internetowej i dobiera reklamy najlepiej dopasowane do jego potrzeb. Remarketing jest narzędziem nowym, ale coraz chętniej stosowanym. Można go zlecić specjalistycznej firmie zajmującej się marketingiem w sieci internetowej. Jedną z takich firm jest Internetum.
Najważniejszą zaletą remarketingu jest to, że reklamodawca nie musi prowadzić żadnych badań marketingowych, aby dopasować reklamy do swoich klientów. Oni sami przychodzą do niego i zostawiają informacje o tym, jakimi produktami są zainteresowani.
Gotowe biznesplany
Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!
Cena już od: 29 zł
Zobacz listę biznesplanów ›lub
Zleć napisanie wniosku do Urzędu Pracy ›Oceń ten artykuł: