Sklep internetowy dla małej firmy - 6 rzeczy, bez których się nie obejdzie

Ostatnia aktualizacja: 2022-05-19  |  Średni czas czytania: 01:38
Artykuł reklamowy
Otwarcie sklepu dla małej firmy jest obecnie proste. Wystarczy nieco wiedzy i można szybko zacząć sprzedawać. Samo postawienie sklepu to dopiero pierwsza i wcale nie najważniejsza czynność. Sklep musi działać zgodnie ze standardami, a więc posiadać szybkie płatności, opcje wysyłki i być przyjaznym nie tylko dla klientów, ale także dla... wyszukiwarki Google!
Sklep internetowy dla małej firmy - 6 rzeczy, bez których się nie obejdzie
  1. Dobry hosting (sprawdź koszt odnowienia!)

Zanim założysz sklep potrzebujesz dobrego hostingu. To tam będzie znajdował się Twój sklep, dlatego musi to być pojemny i szybki hosting. Podczas wybierania uważaj na trafiające do ludzi slogany reklamowe. O wiele ważniejsze od ceny hostingu jest to, ile będzie kosztowało odnowienie za rok oraz wykup SSL. Nie każdy hosting oferuje darmową wersję Let's Encrypt. Przed wyborem sprawdź w rankingu jaki hosting wybrać i porównaj oferty różnych firm.

  1. Silnik sklepu internetowego (czy jest rozwijany?)

Sklepy internetowe muszą być wyposażone w silnik, który decyduje o wszystkich funkcjonalnościach, takich jak: wyświetlanie produktów, proces składania i przetwarzania zamówień, możliwość tworzenia dedykowanej oferty oraz wiele, wiele więcej. Do wyboru masz darmowe silniki jak Prestashop, WooCommerce oraz odpłatne w systemie SaaS. Najważniejsze to sprawdzić, czy oprogramowanie jest nadal rozwijane a potem czuwać nad aktualizacjami.

  1. Szybkie płatności (sprawdź prowizje!)

Klienci są już przyzwyczajeni do szybkich i wygodnych metod płatności za zakupy. Aby zaoferować w swoim sklepie szybkie płatności, musisz nawiązać współpracę z jedną z wiodących platform oferujących płatności online. W czołówce najpopularniejszych platform wymienimy: Blue Media, Przelewy24, Dotpay, Tpay czy PayU. Przed wyborem sprawdź prowizje jakie oferują, bo mogą się znacząco różnić.

  1. Wybór usług kurierskich

Jeśli chcesz samodzielnie wysyłać sprzedany towar do odbiorcy, to warto podpisać umowę z jedną firmą kurierską. Firmy mają z reguły dedykowane oferty dla firm, o które musisz zapytać konsultanta. W Polsce bardzo popularne są Paczkomaty, które z uwagi na wygodę prawie całkowicie wyparły tradycyjne usługi pocztowe.

  1. Copywriting – dobrze napisane opisy produktów i kategorii

Od strony marketingowej warto, aby sklep posiadał dobrze napisane opisy produktów i kategorii. Nie tylko dla klientów ale i dla bota Google, który wędruje po stronach i sprawdza, kto dba o dobre i tematyczne opisy. Kopiowanie opisów od producenta i poprzestanie na tym to nie jest dobry pomysł.

  1. Unikalne zdjęcia i video produktów

Klienci bardzo często kupują oczami. W tym celu sprzedawcy małych firm prowadzący sklepy internetowe starają się robić autorskie zdjęcia. Możesz zatrudnić do tego profesjonalny zakład fotograficzny lub samodzielnie zabawić się w fotografa. Sprawdzą się również recenzje filmów, które możesz wrzucić do opisu produktu.

Sklep internetowy dla swojej firmy możesz postawić sam lub skupić się na biznesie i zlecić stworzenie fachowcom. Jedną z najskuteczniejszych firm, które tworzą sklepy internetowe jest Agencja Internetowa XZT.PL. Sklep internetowy kosztuje od 2999 zł przy najprostszych rozwiązaniach do nawet 12000 zł przy skomplikowanych. Wybór należy do Ciebie!

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: