Sklep na Magento - jakie są zalety i ile to kosztuje?

Ostatnia aktualizacja: 2022-12-23  |  Średni czas czytania: 02:11
Artykuł reklamowy
Magento to jeden z najbardziej znanych silników sklepów internetowych. W przeciwieństwie do rozwiązań typu SaaS można go samodzielnie instalować na własnym serwerze, co daje większą elastyczność działania. Co warto wiedzieć o tym skrypcie? Czy warto go wybrać? Z jakimi plusami i minusami trzeba się liczyć? Dowiedz się więcej w tym temacie!
Sklep na Magento - jakie są zalety i ile to kosztuje?

Magento - sklep internetowy z wieloma zaletami

Zacznijmy od korzyści, jakie może przynieść sklep na Magento. Główna z nich polega na tym, że w przeciwieństwie do rozwiązań dzierżawionych w modelu SaaS, zainstalowaną instancję Magento można modyfikować pod kątem własnych potrzeb, nie będąc przy tym ograniczonym priorytetami i kierunkiem rozwoju dostawcy usługi.

Co więcej, jeżeli zdecydujesz się na wdrożenie bardzo unikatowych funkcjonalności, nie będzie to grozić udostępnieniem jej pozostałym klientom SaaSu. Owszem, zawsze ktoś może zlecić zaprogramowanie czegoś podobnego - ale nie będzie to gotowiec, który można w każdej chwili opłacić (lub który wręcz wejdzie w skład standardu danej platformy).

To jednak nie wszystko. Ponieważ budowa sklepu Magento opiera się na otwartym kodzie źródłowym, powstała wokół niego całkiem spora społeczność - zarówno programistów, jak i użytkowników końcowych. Przekłada się to na spore wsparcie w rozwiązywaniu ewentualnych problemów i pozyskiwaniu dodatkowych informacji. Co więcej, ta sama otwartość kodu sprawiła, że do sklepów na Magento powstało mnóstwo wtyczek i integracji, które są dostępne bez konieczności budowania ich od zera (choć oczywiście czasem trzeba je odpowiednio zmodyfikować lub skonfigurować). To spory atut w sytuacjach, w których zależy Ci na szybkim wdrożeniu jakiegoś rozwiązania, a obsługa sklepów SaaSowych musiałaby najpierw przeanalizować dostępnych możliwości i mocy przerobowych, a następnie zakolejkowała zadanie do realizacji w najbliższym wolnym terminie.

Warto wreszcie dodać, że sklep na Magento to rozwiązanie bardzo skalowalne, możliwe do mocnej rozbudowy i znoszenia sporych obciążeń - co ma znaczenie szczególnie w przypadku dużych biznesów i bardzo popularnych sklepów.

Sklep na Magento może też mieć minusy…

Obok licznych zalet i możliwości skrojenia pod indywidualne potrzeby, sklep na Magento ma też i słabe strony. Główną z nich jest fakt, że ktoś musi zainstalować oprogramowanie, na którym jest on oparty, skonfigurować je, a także - co równie istotne - zoptymalizować. Również przy ewentualnych aktualizacjach lub rozszerzeniach funkcjonalności może być konieczna pomoc kogoś posiadającego odpowiednie umiejętności techniczne. Co prawda możliwości realizacyjne są spore, ktoś je jednak musi wykonać.

Drugą istotną wadą jest fakt, że w przeciwieństwie do rozwiązań opartych na licencji SaaS, w przypadku samodzielnej instalacji skryptu sklepowego trzeba jeszcze zadbać o własny serwer, który na dodatek będzie posiadać odpowiednie parametry. To zaś siłą rzeczy wiąże się z pewnymi kosztami.

Warto tez dodać, że platforma Magento dla osoby początkującej może okazać się dość skomplikowana, a co za tym idzie wymóc zorganizowanie szkolenia lub przynajmniej konsultacji.

Ile kosztuje sklep na Magento?

Uniwersalnej odpowiedzi, jak łatwo się domyślić, nie ma. Warto natomiast mieć na względzie kilka pozycji budżetowych, takich jak koszt serwera - który siłą rzeczy będzie kosztem stałym, czy koszt instalacji oraz skonfigurowania skryptu. To ostatnie samo w sobie jest jednorazowe, jednak późniejsze modyfikacje i rozbudowa również mogą się wiązać z kosztem zlecenia prac specjalistom.

Skoro mowa o programistach - ich koszt będzie zależeć nie tylko od zakresu prac, lecz również od tego, czy skierujesz się po pomoc do freelancera, czy do agencji interaktywnej. Pierwsza opcja może kusić niższą ceną, miej jednak na względzie, że zlecenie przekazane studiu developerskiemu daje większą pewność, że wykonawca nie „zniknie”, a w przyszłych zleceniach nie będzie potrzeby wyjaśniania wszystkiego od początku - temat będzie po prostu znany.

Wśród innych kosztów warto uwzględnić też przygotowanie indywidualnej szaty graficznej oraz - o czym łatwo zapomnieć na etapie budowy sklepu - kampanii reklamowej, która przyciągnie klientów.

Pamiętaj przy tym wszystkim, że kwota zainwestowana we własny sklep może się całkiem nieźle zwrócić właśnie dzięki większym możliwościom działania, niż w przypadku SaaSów.

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: