Usługi magazynowe dla e-commerce - jak wybrać najlepsze?
Logistyka e-commerce – nie tylko cena jest ważna
Cena obsługi sklepów internetowych pod kątem logistyki jest oczywiście istotna, ale nie powinna stanowić jedynego kryterium wyboru Twojego operatora. Najważniejsze jest przede wszystkim jego dotychczasowe doświadczenie oraz zakres świadczonych usług. Zanim nawiążesz współpracę z daną firmą, sprawdź dokładnie, czy jest ona w stanie odpowiedzieć na wszystkie Twoje potrzeby. Pamiętaj, że jeśli powierzasz operatorowi logistycznemu wysyłkę towarów do Twoich klientów, to właśnie on będzie miał wpływ na ich doświadczenie sprzedażowe, a w konsekwencji – na wydanie opinii o Twoim sklepie. Upewnij się więc, że Twój wybór jest słuszny, a wybrana przez Ciebie firma logistyczna godna zaufania.
Magazyn sklepu internetowego i jego lokalizacja
Decyzja o wyborze lokalizacji dla magazynu e-sklepu powinna być strategiczna – pod uwagę należy wziąć dwa najistotniejsze w tym przypadku czynniki, takie jak możliwość sprawnej dystrybucji umożliwiającej zapewnienie szybkiego czasu dostawy oraz dostępność zasobów ludzkich. Warto podkreślić, że polskie firmy z branży e-commerce obsługują nie tylko krajowy rynek, ale także Europę Zachodnią, a czasem nawet kraje skandynawskie. Lokalizacja magazynu sklepu internetowego jest w tym przypadku niezwykle ważna.
Bliskość granicy niemieckiej oraz doskonała komunikacja dzięki autostradzie A2 oraz oddanemu niedawno do użytku odcinkowi trasy ekspresowej S3 sprawiły, że blisko jedna trzecia powierzchni magazynowej zlokalizowanej w Polsce Zachodniej przeznaczona jest obecnie dla przedsiębiorstw z branży e-commerce. To doskonały wybór dla najemców prowadzących dystrybucję za zachodnią granicą – podpowiada ekspert firmy mwlogistics.pl.
Przed wyborem firmy oferującej magazyn w tej lokalizacji, warto sprawdzić, jakie oferuje stawki kurierskie w przypadku realizacji zamówień w Europie Zachodniej. Wybór odpowiedniego operatora logistycznego ma również ogromne znaczenie w przypadku konieczności importowania asortymentu z zagranicy, nie tyle w kwestii lokalizacji magazynu, choć nadal jest to oczywiście czynnik niezwykle istotny, ale zwłaszcza w kontekście zakresu świadczonych usług. Warto więc sprawdzić, czy firma oferująca logistykę e-commerce zajmie się nią kompleksowo – począwszy od odebrania towaru, poprzez transport, obsługę celną i magazynowanie, aż po kompletowanie zamówień, dostawę do odbiorcy oraz obsługę zwrotów – wszystkie te usługi, w tym magazynowanie, oferuje mwlogistics.pl.
Rola automatyzacji w organizacji magazynu sklepu internetowego
Magazyny coraz częściej wyposażone są w nowoczesne systemy pozwalające na szybką kompletację, sortowanie oraz wysyłkę towaru. Rola automatyzacji w organizacji magazynu jest dziś ogromna, a robotyzacja nabiera coraz większego tempa i stanowi istotny element przewagi konkurencyjnej. Sklepy internetowe korzystające z usług typu fulfillment zwracają uwagę na to, jak wygląda organizacja procesów logistycznych w magazynie i z jakich innowacyjnych rozwiązań korzysta operator, by te procesy usprawnić. Wykorzystanie robotów pozwala nie tylko zwiększyć tempo i wydajność pracy, ale także uniknąć błędów – na przykład podczas kompletacji towarów.
Ostateczna decyzja o wyborze najlepszych usług magazynowych dla e-commerce zależy tak naprawdę od konkretnych potrzeb sklepu internetowego. Ważne, aby nawiązać współpracę z firmą, która będzie dla Ciebie dobrym partnerem i jednocześnie doradcą zapewniającym zaplecze logistyczne odpowiadające wszystkim Twoim potrzebom.
Gotowe biznesplany
Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!
Cena już od: 29 zł
Zobacz listę biznesplanów ›lub
Zleć napisanie wniosku do Urzędu Pracy ›Oceń ten artykuł: