Wdrożenie systemu CRM jako część strategii rozwoju przedsiębiorstwa

Ostatnia aktualizacja: 2019-08-09  |  Średni czas czytania: 04:19
Artykuł reklamowy
Zmiany, które zaszły w obrębie wolnego rynku w ciągu ostatnich lat, obejmują nie tylko daleko idącą informatyzację biznesu i przenoszenie wielu aspektów działalności do chmury. Znaczącemu zwrotowi uległo także podejście do klienta – zarówno tego już posiadanego, jak i potencjalnego, którego firma stara się zachęcić do skorzystania ze swoich usług czy zakupu oferowanych produktów.
Wdrożenie systemu CRM jako część strategii rozwoju przedsiębiorstwa

Właściwa obsługa klienta oraz wykorzystywanie posiadanych o nim informacji w celu zwiększenia efektywności działań sprzedażowych to trend, który z roku na rok przybiera na sile i staje się standardem prowadzenia biznesu we współczesnych realiach. To jeden z podstawowych powodów, dla których wiele firm zmieniło podejście do kontrahenta, dokładając starań, by zbudować ze swymi klientami stabilne, długotrwałe relacje. Systemy CRM (Customer Relationship Management) są narzędziami, które w ogromnym stopniu ułatwiają właściwe zarządzanie relacjami z klientami, jednocześnie umożliwiając skuteczną redukcję kosztów i poprawę efektywności działań sprzedażowych.

CRM to nie tylko baza danych

Oprogramowanie CRM bywa czasem utożsamiane wyłącznie z centralną bazą danych o klientach, do której dostęp posiadają konkretni pracownicy i która pozwala sprawnie uzyskać dostęp do znajdujących się w niej informacji. Trzeba jednak podkreślić, że jest to zaledwie ułamek prawdy - system CRM to znacznie więcej, niż baza danych. To wieloaspektowa koncepcja zarządzania relacjami z klientami, która umożliwia stworzenie z kontrahentami długofalowych relacji. Platforma CRM pozwala w łatwy sposób identyfikować klientów o kluczowym charakterze, wdrażać działania mające na celu utrzymanie współpracy z nimi, a także zwiększać zadowolenie klientów i tym samym poprawiać ich lojalność wobec firmy.

Dzięki wdrożeniu systemu CRM w przedsiębiorstwie możliwe jest także zautomatyzowanie pewnych zadań administracyjnych, co pozwala handlowcom skupić się na ich podstawowym zadaniu, jakim jest sprzedaż produktów i usług firmy. Ponadto niewątpliwą zaletą systemu CRM ułatwienie kontaktu pomiędzy pracownikami i działami w obrębie przedsiębiorstwa, a także ujednolicony system obsługi klienta oraz wspominany już wcześniej łatwy dostęp do kompletu danych znajdujących się w centralnej bazie. Przekłada się to na możliwość optymalizacji i ograniczenia wydatków ponoszonych na działania marketingowe, jak również zmniejszenia kosztów sprzedaży.

W dłuższej perspektywie czasowej wdrożenie oprogramowania CRM skutkuje zatem redukcją kosztów prowadzenia firmy (m.in. dzięki rezygnacji ze współpracy z klientami przynoszącymi straty), a tym samym zwiększeniem osiąganych przez nią zysków.

Usprawnienie wielu procesów zachodzących w firmie

Wdrożenie optymalnie dobranego do potrzeb firmy systemu informatycznego CRM daje szereg korzyści, wśród których istotne znaczenie ma automatyzacja lub usprawnienie określonych procesów realizowanych przez pracowników. Ma to ogromne znaczenie zwłaszcza dla działów, w których spora ilość czasu pracy jest poświęcana na wykonywanie czynności administracyjnych.

Sprawny obieg dokumentacji

W przypadku współpracy z dużą liczbą innych przedsiębiorstw w firmie generowana jest ogromna liczba różnego rodzaju dokumentów. I choć obecnie większość tego typu dokumentacji ma formę elektroniczną, to sprawne zarządzanie setkami czy tysiącami plików zwykle przysparza niemałych trudności. Dobrej klasy programy CRM (jak np. opracowany przez polską firmę system GoNet CRM) pozwalają w prosty sposób ujednolicić wzorce dokumentów w obrębie firmy i przypisywać je do konkretnego kontrahenta. Dzięki temu odnalezienie potrzebnej dokumentacji nie stanowi żadnego problemu. Inną bardzo przydatną funkcjonalnością CRM dla firm opracowanego przez GoNet jest możliwość określania czasu ważności poszczególnych plików oraz przypisywanie konkretnym grupom osób w firmie uprawnień do wglądu w poszczególne dokumenty. Dodatkowym atutem systemu CRM GoNet CRM jest pełna zgodność procedur zarządzania ze standardem ISO, dzięki czemu każda firma posiadająca certyfikat ISO może bez najmniejszego problemu przenieść swoją już istniejącą dokumentację i jej obieg do systemu GoNet CRM.

Funkcjonalności Dodatkowe

Wygodne zarządzanie kalendarzem i zaplanowanymi zadaniami fot. gonetcrm.pl

Efektywniejsze zarządzanie sprzedażą

System informatyczny CRM w firmie pozwala również usprawnić zarządzanie działaniami sprzedażowymi oraz skutecznie weryfikować efektywność pracy handlowców. System GoNet CRM umożliwia nie tylko lepiej identyfikować potrzeby klientów i dzięki temu prowadzić bardziej spersonalizowane kampanie reklamowe. To również narzędzie, które pozwala stworzyć plany sprzedażowe i wyznaczać cele do osiągnięcia dla poszczególnych działów, grup pracowników, czy nawet indywidualnych osób. Ponadto możliwe jest swobodne łączenie i wiązanie ze sobą różnych planów, dzięki czemu można budować klarowne, konkretne mechanizmy premiowe, których wymagania są jasno sprecyzowane, a etap realizacji widoczny na bieżąco. Wynikające z tego zwiększenie motywacji zespołów sprzedażowych przekłada się bezpośrednio na osiągane przez firmę zyski.

Historia relacji z klientem

W przypadku firm funkcjonujących bez systemu klasy CRM duża liczba klientów bardzo często oznacza, że nie w każdym przypadku pracownicy będą pamiętać o wszystkich kluczowych ustaleniach. Może się nawet zdarzyć, iż jakiś klient zostanie pominięty, podczas gdy z innym handlowcy będą podejmować powtarzające się próby kontaktu w krótkim odstępie czasu. Takie działania rzecz jasna wpływają negatywnie na lojalność i trwałość relacji pomiędzy firmą a kontrahentem.

Rozwiązania CRM pozwalają wyeliminować tego rodzaju sytuacje dzięki wprowadzaniu danych do systemu wraz z notatkami z rozmów i zaplanowanymi terminami kolejnych spotkań, ustaleniami telefonicznymi czy informacjami z wiadomości SMS lub mailowych. Pozwala to błyskawicznie sprawdzić, kto się z danym klientem kontaktował, kiedy to nastąpiło oraz jakie konkretnie ustalenia zostały poczynione. System GoNet CRM pozwala dodatkowo powiązać każdy typ korespondencji z jednym z kontrahentów oraz załączyć do takiego wpisu plików powiązanych z daną korespondencją.

Różne typy analizy i raporty

Aktualne analizy finansowe oraz bieżące monitorowanie efektywności sprzedaży, działań marketingowych czy informacji o nowo pozyskanych lub utraconych klientach to funkcjonalności, bez których nie może się obejść żaden nowoczesny program CRM, a skuteczne zarządzanie przedsiębiorstwem może okazać się niezwykle trudne. GoNet CRM jako oprogramowanie CRM dla firm został wyposażony nie tylko we wspomniane powyżej funkcje – pozwala również wygenerować raporty dotyczące braku aktywności, zestawienia pokazujące efektywność sprzedaży w poszczególnych działach i dla poszczególnych pracowników czy wykazujące liczbę zadań zrealizowanych przez danego pracownika w określonym przedziale czasowym. Dodatkową funkcją systemu GoNet CRM, która pozwala tworzyć bardzo rozbudowane analizy i raporty, jest panel do grupowania, dostępny dla każdego rejestru w bazie i umożliwiający dowolnie grupować dane i zestawiać je według rozmaitych kryteriów.

Dostęp do systemu z każdego miejsca

Dostęp do systemu z każdego miejsca fot. gonetcrm.pl

Oprogramowanie CRM w firmie to stabilny fundament

Współczesny rynek jest coraz bardziej zorientowany na klienta. Niezwykle istotne znaczenie ma utrzymanie z klientami dobrych, spersonalizowanych relacji oraz szacunek dla ich czasu. Systemy klasy CRM pozwalają wyeliminować wiele potencjalnych problemów, jak np. dublowanie komunikacji czy podejmowanie działań marketingowych wobec klientów przynoszących straty. CRM jako system zarządzania relacjami z klientem pozwala także skutecznie przyciągać uwagę poprzez marketing spersonalizowany, dostosowany do specyfiki danej grupy odbiorców przy wykorzystaniu informacji zgromadzonych w bazie danych. Dzięki temu jest solidną podstawą, na której można zbudować sukces firmy i jej najważniejsze cele biznesowe. Zbudowanie silnej marki, pozyskiwanie nowych i utrzymanie dotychczasowych klientów oraz tworzenie przewagi konkurencyjnej jest znacznie łatwiejsze, jeśli w firmie wdrożone są rozwiązania CRM dopasowane do specyfiki jej działania.

Przekonaj się o możliwościach systemu CRM

Zakup systemu CRM i wdrożenie go pozwala zwiększyć konkurencyjność firmy i skutecznie zarządzać relacjami z kontrahentami. Implementacja oprogramowania CRM pozwala stworzyć strategię rozwoju firmy w oparciu o możliwości oferowane przez system, stawiając na zwiększanie satysfakcji klientów z usług i produktów. W dłuższej perspektywie czasowej skutkuje to eliminacją nierentownych klientów i zbudowaniem trwałej relacji z tymi kontrahentami, którzy są wobec firmy lojalni.

System GoNet CRM może zostać jeszcze przed zakupem skonfigurowany i dostosowany do specyficznych potrzeb oraz oczekiwań danej firmy. Dla wszystkich tych, którzy chcą się przekonać, jakie korzyści niesie korzystanie z systemu CRM, firma GoNet udostępnia darmową wersję demo swojego oprogramowania. Dzięki temu można zapoznać się z pełnią możliwości i funkcji oferowanych przez system jeszcze przed podjęciem decyzji o jego zakupie. Wersja demonstracyjna jest dostępna pod adresem internetowym gonetcrm.pl.

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: