Własna firma korepetytorska: jak założyć? Wskazówki od BUKI

Ostatnia aktualizacja: 2023-05-30  |  Średni czas czytania: 02:11
Artykuł reklamowy
W ostatnim czasie jesteśmy świadkami rosnącego zapotrzebowania na korepetycje zarówno wśród dzieci, jak również osób dorosłych. Założenie własnej działalności w sektorze edukacji może okazać się strzałem w dziesiątkę. Jeśli masz predyspozycje do prowadzenia biznesu, sprawdź wskazówki BUKI – lidera rynku edukacji pozaszkolnej. Poniższy artykuł skupia się na przybliżeniu tego, w jaki sposób powinna działać skuteczna firma korepetytorska w Polsce.
Własna firma korepetytorska: jak założyć? Wskazówki od BUKI

W tym artykule znajdziesz:

  • Jakie rodzaje korepetycji cieszą się popularnością w Polsce?
  • Plusy i minusy otwarcia własnej firmy korepetytorskiej
  • Jak określić swoją specjalizację i grupę docelową?
  • Jaką formę prowadzenia działalności wybrać?
  • Dlaczego tak istotne są referencje i opinie klientów?
  • Czy Twoja firma korepetytorska potrzebuje strony internetowej?

W 6 krokach dowiesz się:

  • Czym są korepetycje
  • Jakie rodzaje korepetycji wyróżniamy
  • Jakie są zalety i wady prowadzenia działalności
  • W jaki sposób wybrać specjalizację firmy
  • Kto jest Twoją grupą docelową
  • Czy musisz rejestrować działalność
  • Skąd brać referencje
  • Dlaczego firmowa strona www jest tak istotna

1. Jakie rodzaje korepetycji cieszą się popularnością w Polsce?

Dziś korepetycje to nie tylko lekcje powtórkowe dla uczniów, którzy nie radzą sobie z bieżącym materiałem, ale też opcja rozwoju nowych umiejętności. Warto pochylić się nad dostępnością różnych form edukacji, po jakie sięgają uczniowie w Polsce. Choć nadal sporym zainteresowaniem cieszą się korepetycje stacjonarne, nie należy zapominać o rosnącej popularności lekcji online. Osoby zainteresowane nauką najczęściej sięgają po zajęcia indywidualne, gdyż wtedy są w stanie osiągnąć najlepsze efekty. Inna możliwość do spotkania grupowe – te również znajdują swoich amatorów.

2. Plusy i minusy otwarcia własnej firmy korepetytorskiej

Firma korepetytorska może oferować przedsiębiorcy sporo zalet. Związane są one z możliwością atrakcyjnego rozwoju osobistego, a także zbudowania stałego źródła przychodu. Ponadto, taka działalność daje niebywałe poczucie spełnienia ważnej misji, jaką jest nauka innych. Wśród ciemniejszych stron prowadzenia firmy należy wymienić konieczność prowadzenia księgowości i rachunkowości, płacenia podatków i ubezpieczeń ZUS, a także stres związany z powagą sytuacji.

3. Jak określić swoją specjalizację i grupę docelową?

Niezwykle istotnym krokiem w budowie własnej firmy korepetytorskiej, jest wyznaczenie sobie realnych i mierzalnych celów. Mowa o wyborze adekwatnej specjalizacji działalności, a także ukierunkowaniu się na grupę docelową. Przykładowo, korepetycje BUKI skupiają się przede wszystkim na organizacji zajęć online nie tylko w zakresie przedmiotów szkolnych, ale również innych zajęć i zainteresowań. Każdy przedsiębiorca powinien przeprowadzić sondowanie rynku, aby określić kierunek swoich działań.

4. Jaką formę prowadzenia działalności wybrać?

Jeżeli Twoim celem jest prowadzenie biznesu na własną rękę i nie zamierzasz zatrudniać pracowników, postaw na jednoosobową działalność gospodarczą. Firmę korepetytorską zarejestrujesz w parę minut za pomocą CEiDG lub aplikacji bankowej. Osoby pragnące stworzyć bardziej rozbudowane przedsiębiorstwo edukacyjne, mogą sprawdzić formy rejestracji spółki. Warto skonsultować się z doradcą w biurze rachunkowym, gdzie uzyskasz komplet informacji na temat otwarcia firmy krok po kroku.

5. Dlaczego tak istotne są referencje i opinie klientów?

Rejestrując własną działalność korepetytorską, powinno się również zadbać o skuteczną prezentację swojego biznesu. Jeżeli posiadasz certyfikaty lub dyplomy potwierdzające Twoje kwalifikacje, wykorzystaj je. Pokaż klientom, że masz doświadczenie i umiejętności potrzebne do prowadzenia biznesu. Udostępniaj też opinie i referencje, gdyż na ich podstawie zbudujesz wartość i tożsamość swojej marki. Jednocześnie zyskasz nowych klientów, którzy często kierują się ocenami przedsiębiorstw online.

6. Czy Twoja firma korepetytorska potrzebuje strony internetowej?

Biznesowa strona www to dziś podstawa każdej działalności gospodarczej. Jest to klucz do sukcesu i skutecznej prezentacji swojego biznesu w sieci. Każda firma korepetytorska powinna działać wielopłaszczyznowo, prowadząc informacyjną stronę internetową z możliwością szybkiej rezerwacji zajęć. Warto również pomyśleć o obecności w mediach społecznościowych, żeby szybciej docierać do grup docelowych w serwisach Facebook, Instagram czy LinkedIn. Twoja obecność w sieci powinna skupiać się na dostarczaniu informacji, jakich poszukują klienci: dostępność korepetycji, cennik zajęć, najczęściej zadawane pytania, itp.

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: