Infolinia: 22 300 51 11  Chcesz założyć firmę? Masz pytania? Zadzwoń!

5 najważniejszych zalet platformy Shopware

Ostatnia aktualizacja: 2021-07-30  |  Średni czas czytania: 02:23
Artykuł promowany
Choć wdrożenia Shopware nie są szczególnie popularne w naszym kraju, to jednak nie oznacza to, że omawiana platforma nie zasługuje na uwagę. W tym artykule przyjrzymy się dlatego 5 największym zaletom platformy Shopware.
5 najważniejszych zalet platformy Shopware

Czym jest platforma Shopware?

Zanim przejdziemy do opisania samych zalet platformy, na początek przybliżmy sobie najważniejsze informacje na jej temat. Shopware to rozwiązanie e-commerce, które działa w charakterze open source i funkcjonuje na podstawie PHP. Na rynku istnieje od 2000 roku i przez ten czas zdołało zyskać ponad 100 000 użytkowników. Najnowsza wersja oprogramowania to 6.4 (data wydania – 4 maja 2021 roku).

Wdrożenia Shopware sprawdzą się głównie w przypadku przedsiębiorców, którzy potrzebują zaawansowanej platformy e-commerce, jednak nie mają czasu i środków, aby korzystać z bardzo skomplikowanych technologii typu Magento.

Przejdźmy zatem do głównych powodów, dla których warto zastanowić się nad wdrożeniami Shopware.

1. Skalowalność

Podczas skalowania sklepu internetowego ważne jest to, aby konieczność obsługi większej ilości zasobów oraz użytkowników nie wpłynęła negatywnie na szybkość funkcjonowania witryny. Shopware z powodzeniem radzi sobie z tym zadaniem, gdyż jest w stanie szybko ładować strony zarówno z zawartością statyczną, jak i dynamiczną.

Szybkość działania to jednak nie wszystko. W przypadku stale rosnącego ruchu ważne jest to, aby platforma nie zaczęła się „dławić”. Shopware gwarantuje jednak świetną przepustowość. Dzięki temu możesz swobodnie skalować swój sklep bez obaw, że w pewnym momencie jego wydajność spadnie z powodu dużego napływu klientów.

2. Przystępny panel administracyjny

Panel administracyjny w Shopware powstał we współpracy z samymi sprzedawcami e-commerce. Dzięki temu jest przejrzysty i intuicyjny. Nie musisz dysponować zaawansowanymi umiejętnościami technicznymi, aby samodzielnie dodawać produkty do sklepu i dostosowywać jego wygląd.

Same możliwości panelu da się także swobodnie rozbudowywać, gdyż można dodawać do niego samodzielnie przygotowane funkcje lub gotowe rozszerzenia. Dzięki temu będziesz mógł go dostosować do indywidualnych potrzeb związanych z prowadzeniem sklepu internetowego.

3. Wsparcie licznych kanałów marketingowych

Prowadzenie sklepu internetowego często wymaga korzystania z licznych narzędzi i metod sprzedaży. W przypadku wdrożeń Shopware nie będzie to stanowić problemu, gdyż platforma pozwala swobodnie integrować się choćby z portalami społecznościowymi jak Facebook czy Instagram.

Oprócz tego Shopware dostarcza wiele innych przydatnych funkcji jak proste dodawanie kodów rabatowych i voucherów, projektowanie dynamicznych katalogów produktów, tworzenie elementów dostosowanych do mobile czy eksport produktów do wyszukiwarek cenowych i platform marketingu afiliacyjnego.

4. Możliwość nadzorowania najważniejszych procesów w jednym miejscu

Dzięki Shopware jesteś w stanie stworzyć sieć dystrybucji, w której handlowcy i dostawcy mogą być połączeni w ramach jednego systemu. Sklepy internetowe partnerów (resellerów) da się podłączyć i zintegrować z Twoją platformą za pomocą odpowiedniej technologii oprogramowania pośredniczącego. Możesz również udostępnić im wstępnie już odpowiednio skonfigurowane witryny.

Na Shopware da się filtrować produkty według określonych handlowców i sprzedawać je za pośrednictwem wybranego sklepu. Sami partnerzy są w stanie skorzystać z możliwości założenia własnej witryny, do której mogą następnie zaimportować szereg produktów za pomocą odpowiedniego pluginu.

5. Nacisk na PWA (Progressive Web Aps)

Shopware popularyzuje technologię PWA. Polega ona na tworzeniu stron internetowych na podobieństwo aplikacji mobilnej przeznaczonej na urządzenia przenośne. Dzięki temu witryna może korzystać z takich funkcji jak notyfikacje czy działanie bez połączenia z Internetem, jednocześnie zachowując złożoność charakterystyczną dla tradycyjnych stron.

Główne zalety PWA to:

  • Responsywność

    PWA trzyma się tzw. progresywnego ulepszania. Dzięki takiemu podejściu najważniejsze funkcjonalności strony są zawsze dostępne dla użytkownika, niezależnie od tego, z jakiej przeglądarki korzysta.

  • Szybkość działania

    Szybkość działania sklepu internetowego ma bardzo duże znaczenie z punktu widzenia sprzedaży. W przypadku PWA stosuje się zaawansowane techniki optymalizacji, dzięki którym takie strony działają bardzo sprawnie.

  • Dostępność

Do strony korzystającej z technologii PWA można utworzyć link, zapisać ją w ulubionych zakładkach, czy umieścić skrót na ekranie głównym. Dedykowana aplikacja z np. sklepu Google Play nie jest wymagana, choć witryna zachowuje funkcje typowe dla takiego rozwiązania.

Wdrożenia Shopware pozwolą Ci zatem w pełni wykorzystać potencjał drzemiący w PWA, co na pewno pozytywnie wpłynie na Twój biznes e-commerce.

Wdrożenia Shopware – podsumowanie

Shopware nie jest może tak popularną platformą jak WordPress, Shopify czy Magento, jednak warto zainteresować się tą technologią. Dzięki niej z powodzeniem stworzysz zaawansowany sklep internetowy, który przyniesie Ci zyski.

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Zakładanie
Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: