Dlaczego warto być mobilnym? Gastronomia mobilna

Ostatnia aktualizacja: 2019-07-11  |  Średni czas czytania: 02:33
Artykuł reklamowy
Pikniki, imprezy czy kino plenerowe - w sezonie letnim możliwości spędzania czasu na wolnym powietrzu jest coraz więcej. Zarówno kawiarnie, jak i restauracje, czy różnego rodzaju instytucje kulturalne, oferują wiele wydarzeń, kierowanych do bardzo szerokiej grupy odbiorców. Dzięki temu rozwija się także infrastruktura. Szczególnie w dużych miastach, można znaleźć liczne siłownie plenerowe, skwerki, parki czy nowe deptaki itp.
Dlaczego warto być mobilnym? Gastronomia mobilna

Duże zainteresowanie takimi możliwościami spędzania wolnego czasu sprawia, że rozwija się wiele różnych gałęzi rynku, od transportu, poprzez branżę rozrywkową aż do gastronomii. Ważnym uzupełnieniem spędzania czasu na świeżym powietrzu jest mobilnagastronomia, która podbija rynek coraz szerszą ofertą. Rowery gastronomiczne są także bardzo dobrym pomysłem na własny biznes gastronomiczny.

Moda i zmiany w miejskim stylu życia: wpływ na biznes gastronomiczny

Dla wielu osób ważna jest nie tylko kariera i sukcesy w życiu zawodowym, ale także tzw. work-life balance. Nasza praca często jest stresująca i wymaga dużego zaangażowania. Większość osób spędza w niej także dużo czasu, zwłaszcza jeśli doliczymy do tego także dojazdy. Odpowiednie zarządzanie własnym czasem wolnym może znacząco wpływać na satysfakcję i poczucie szczęścia. Work life-balance to nie tylko chwilowa moda, a raczej idea, którą wdraża coraz więcej pracowników, a także pracodawców. Ma to wpływ także na ciągle rosnącą i bogata ofertę wydarzeń kulturalnych, w tym także tych organizowanych na świeżym powietrzu. Nawet miłośnicy bardziej domowych rozrywek mogą znaleźć coś dla siebie. Takie wydarzenia przyciągają często całe rodziny lub grupy przyjaciół, którzy chętnie poszukują miejsc, gdzie można coś zjeść. Rowery gastronomiczne oferujące różnorodne produkty wychodzą naprzeciw tym oczekiwaniom. Zwłaszcza, że są łatwo dostępne i często mają atrakcyjną ofertę.

Poszukując pomysłu na własny biznes gastronomiczny warto rozważyć pojazdy gastronomiczne. To właśnie one pozwolą na prowadzenie własnego punktu, nawet przy ograniczonych środkach finansowych na start. Poszukiwanie najbardziej odpowiedniego produktu do sprzedaży może nie być prostym zadaniem. Na szczęście mobilna gastronomia to nie tylko rowery do lodów. Riksza do kawy, lemoniady ale także pojazdy gastronomiczne przystosowane do sprzedaży posiłków - kanapek, hot-dogów itp. dają ogromne możliwości. Pozwalają także na to, aby prowadzić nie tylko biznes sezonowy, ale całoroczną działalność. Rower do kawy może być podnajmowany na różnego rodzaju wydarzenia, a riksza do lodów podczas chłodniejszych miesięcy - ustawiona w budynku. Wiele zależy od zaangażowania i pomysłowości. Jednak nawet w trakcie sezonu, mobilna gastronomia przyciąga wiele osób szeroką ofertą i coraz częstszym - stawianiem na produkt wysokiej jakości. Zmianę oferty umożliwia modułowość. Rower gastronomiczny można dostosować do nowych produktów. W ten sposób mamy możliwość rozszerzać menu i znajdować nowych klientów.

Jeśli klient nie znalazł Ciebie - to Ty znajdziesz klienta

Aby własny biznes gastronomiczny był rzeczywiście rentowny i opłacalny, powinien przede wszystkim skutecznie przyciągać klientów. Na szczęście mobilna gastronomia umożliwia wiele działań, które są efektywne, a jednocześnie proste do zastosowania. Najważniejsze jest wyróżnienie się na rynku. Zawsze warto stawiać na dobry produkt i ciekawą ofertę. Jednak, aby przyniosła ona oczekiwany skutek - klienci muszą się o niej dowiedzieć. Rower gastronomiczny powinien być odpowiednio pomalowany lub oklejony - w ten sposób budujemy rozpoznawalność marki, a także zwiększamy widność. Rowery do lodów, rowery do kawy czy wszelkie inne pojazdy gastronomiczne umożliwiają mobilność. Wiąże się z tym nie tylko brak stałego czynszu i mniejsze koszty utrzymania. To cechy, które warto wykorzystać do zwiększania sprzedaży. Rower do lodów można uzupełnić o dodatkowe moduły i w ten sposób rozszerzyć ofertę. Tym samym także poszukiwać nowych klientów. Uzupełnienie oferty lodów np. o kawę może przyciągnąć więcej rodziców, którzy do tej pory kupowali jedynie coś dla swoich dzieci. Wtedy, gdy odpowiednio dobrana oferta, promocje, reklama - nie są wystarczające, warto pomyśleć o zmianie miejsca. Aktywne poszukiwanie nowych klientów można zacząć od próbowania różnego rodzaju lokalizacji. W miejscu, gdzie sprzedaż lodów nie jest bardzo wysoka, ale ludzi jest sporo - być może sprawdzi się np. riksza do kawy. Oprócz licznie odwiedzanych miejsc, warto brać udział także w różnego rodzaju eventach. Ich organizatorzy często sami poszukują mobilnych punktów gastronomicznych. Organizowane są także specjalne festiwale lodów czy kawy lub zjazdy food-trucków. Choć są jednorazowymi wydarzeniami, mogą znacząco wpływać na rozpoznawalność marki, a tym samym późniejszą sprzedaż. Jeśli mobilna gastronomia jest dla nas tylko sposobem na biznes sezonowy, warto pozostałe miesiące wykorzystać na sprawdzanie trendów, próbowanie produktów, poszukiwanie nowych pomysłów na promocję. Jeśli mamy taką możliwość, kontakt z klientami można w sezonie zimowym podtrzymywać podczas eventów w pomieszczeniach, które umożliwiają rozstawienie pojazdów gastronomicznych.

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: