Jak rozpocząć prowadzenie sklepu na Allegro?

Ostatnia aktualizacja: 2024-03-21  |  Średni czas czytania: 03:02
Artykuł reklamowy
Własny sklep na Allegro to doskonały pomysł na biznes. Portal pełni rolę lidera na rynku e-commerce w Polsce i nic nie wskazuje na to, aby taka sytuacja miała ulec zmianie. Jak wynika z oficjalnych danych z raportu rocznego Allegro 2023, liczba użytkowników serwisu zwiększa się z kwartału na kwartał. Pod koniec 2023 Allegro mogło pochwalić się ponad 14,6 mln użytkowników - ten marketplace pozwala więc dotrzeć do ogromnej puli potencjalnych kupujących. Jeśli ta perspektywa wydaje Ci się kusząca, ale nie wiesz, jak zacząć - znajdujesz się w dobrym miejscu. Z tego artykułu dowiesz się, jakie są koszty sklepu na Allegro oraz jak rozpocząć jego prowadzenie.
Jak rozpocząć prowadzenie sklepu na Allegro?

Sklep na Allegro - koszty, na które trzeba się przygotować

Oczywiście, sprzedawanie swoich produktów za pośrednictwem portalu nie jest darmowe. Oznacza to, że sprzedaż na Allegro wiąże się z przemyśleniem (i przeliczeniem) określonych opłat.

Każdy sklep na Allegro koszty ponosi następujące:

  • Prowizja od sprzedaży - wysokość prowizji serwisu zależy od podkategorii, do jakiej została przypisana dana oferta i może wynosić od kilku do nawet kilkunastu % wartości wystawionego produktu. Dla przykładu koszt prowizji Allegro od sprzedaży pamięci RAM oscyluje wokół 2% netto, a sprzedaży zabawek (poza klockami) już 5%.
  • Opłata za wystawienie (i promowanie) oferty - wysokość opłaty jest ustalana na podstawie podkategorii danego produktu oraz wybranych opcji promowania.
  • Abonament Allegro - abonament Allegro usprawnia zarządzanie sklepem oraz sprzyja zwiększeniu sprzedaży. Obecnie serwis oferuje 3 opcje: abonament podstawowy (za 49 zł miesięcznie), profesjonalny (za 199 zł miesięcznie) oraz ekspercki (za 3000 zł miesięcznie). Przyjąć więc możesz na start koszt abonamentu dla sklepu na Allegro w wysokości 49 zł na miesiąc.
  • Allegro Ads - jak wszędzie, tak i w przypadku sklepu na Allegro koszty generuje również reklamowanie swoich przedmiotów tak, aby pojawiały się jako oferty sponsorowane na samej górze wyszukiwarki. Wysokość ponoszonych opłat zależy od wybranej kampanii i może być naliczana w modelu CMP (koszt za każde tysiąc odsłon) lub CPC (koszt za każde pojedyncze kliknięcie).

Czy prowadzenie sklepu na Allegro nadal jest opłacalne?

Choć sklep na Allegro koszty ma dosyć wysokie - na pewno większe w 2024 roku niż jeszcze rok temu -, to patrząc na skalę przychodów, jaką możesz osiągnąć dzięki temu portalowi, sprzedaż na Allegro nadal bardzo się opłaca.

  • Dla najlepszej rentowności kluczowe jest bieżące monitorowanie stosunku ponoszonych kosztów do przychodów i inwestowanie w kategorie, które przynoszą najlepsze rezultaty - komentuje Oskar Hertman, CEO agencji Pirk Spark, która wspiera sprzedawców na Allegro reklamą i zarządzaniem strategią.
sklep na Allegro

Jak założyć sklep na Allegro?

Aby cieszyć się pełnią możliwości, jakie Allegro oferuje swoim sprzedawcom,  należy założyć na portalu konto firmowe. Konto firmowe to specjalne konto dedykowane osobom mającym zamiar oferować wiele produktów. Jego założenie nie sprawia zbyt wielu problemów. Wystarczy wejść na stronę główną Allegro, a następnie kliknąć przycisk Załóż konto. Gdy już znajdziesz się na stronie formularza rejestracyjnego, wybierz opcję Konto Firma.

Allegro wymaga od przedsiębiorców podania takich danych jak:

  • adres e-mail
  • login (nazwa sklepu) i hasło
  • numer telefonu
  • kraj, z którego pochodzi firma
  • oraz NIP

Nie musisz czekać długo na aktywację konta. Już po chwili na Twojej skrzynce mailowej powinna pojawić się specjalna wiadomość. Otwórz ją i potwierdź rejestracją, a następnie zdecyduj, w jaki sposób chcesz korzystać ze swojego konta Allegro. Możliwe opcje to: Chcę sprzedawać oraz Chcę kupować. Oczywiście, Ciebie dotyczy ta druga opcja. Po jej naciśnięciu przejdziesz do aktywacji konta.

Aktywacja i weryfikacja konta firmowego na Allegro

W celu aktywowania konta firmowego na Allegro należy zweryfikować swój rachunek bankowy. Zrobisz to poprzez szybką wpłatę online lub przelew tradycyjny. W obu przypadkach musisz wykonać przelew weryfikacyjny (w wysokości 1 zł) na podany rachunek. Gdy serwis odnotuje płatność (zwykle zajmuje to do 3 dni roboczych), zwróci Ci wpłacone pieniądze i uruchomi konto. To prawie wszystko - pozostała jeszcze weryfikacja danych firmy.

Portal pozwala na zweryfikowanie danych firmy na dwa sposoby:

  • Weryfikacja uproszczona - przeznaczona dla firm, które nie prowadziły dotąd sprzedaży na Allegro, a miesięcznie mają zamiar realizować 5-10 transakcji, których wartość nie przekroczy 4 tys. zł. Aby ją przejść, nie trzeba przedstawiać dokumentów potwierdzających, że faktycznie prowadzi się działalność gospodarczą. W przypadku przekroczenia ustalonej wartości sprzedaży możliwość wypłacania środków zostanie wstrzymana do momentu ukończenia pełnej weryfikacji.
  • Weryfikacja pełna - przeznaczona dla wszystkich innych firm. Wymaga skonfigurowania warunków sprzedaży (m.in. uzupełnienia informacji o zwrotach i reklamacjach) oraz wystawienia pierwszej oferty za pomocą jednej z trzech metod: przez formularz, importując z pliku lub przez API Allegro.

Pierwsze kroki prowadzenia sklepu na Allegro

Aby sprzedawać na Allegro, nie wystarczy posiadać oficjalnego firmowego konta. Należy także wystawić asortyment na sprzedaż. W tym celu trzeba wybrać opcję Wystaw przedmiot w zakładce Moje Allegro. Korzystając ze specjalnego formularza, należy dodać opis i zdjęcie produktu. Serwis wymaga także uzupełnienia parametrów technicznych, wskazania kategorii oraz wybrania tytułu i miniaturki.

Już na początku warto się postarać i poświęcić trochę czasu na wystawianie ofert. Estetyczne zdjęcia oraz starannie przygotowane opisy zawierające najważniejsze cechy produktu oraz wskazanie jego potencjalnego zastosowania zwiększają szansę na osiągnięcie sukcesu sprzedażowego na Allegro. Duże znaczenie mają także miniaturki. Regulamin Allegro wymaga, aby ukazywały sprzedawany przedmiot na jasnym i jednolitym tle. Dobrze również skupić się na dobraniu odpowiedniego tytułu. Prawidłowo stworzony powinien nie tylko dokładnie opisywać wystawiany przedmiot, ale także zawierać frazy kluczowe, które ułatwią kupującym proces jego wyszukiwania.

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: