Jak w 6 krokach zwiększyć widoczność strony w Google?

Ostatnia aktualizacja: 2020-02-26  |  Średni czas czytania: 03:16
Artykuł reklamowy
Obecność w darmowych wynikach wyszukiwania to jeden z najważniejszych elementów strategii docierania do potencjalnych klientów. Google to jedyne źródło ruchu, w którym użytkownicy wpisują to, czego potrzebują. Na tym etapie nie musisz ich przekonywać, że potrzebują danego produktu czy usługi — za konkretnymi zapytaniami stoją intencje. Im bardziej Twoja storna jest widoczna w Google, tym większa szansa trafią oni do Ciebie i kupią ten produkt czy usługę. Pytanie, jak budować swoją widoczność w wynikach wyszukiwania?
Jak w 6 krokach zwiększyć widoczność strony w Google?

Krok 1: Analiza słów kluczowych

Najważniejszą rzeczą, od jakiej musisz zacząć, jest analiza słów kluczowych. Żeby dalsze działania miały sens, musisz wiedzieć, czego tak naprawdę szukają Twoi potencjalni klienci. Wymyślenie kilku czy kilkunastu ogólnych fraz kluczowych to za mało. Powinieneś znaleźć wszystkie słowa, po których można trafić na Twoją stronę, szukając produktów, usług czy rozwiązań problemów, z jakimi borykają się potencjalni klienci. 

Wynikiem analizy słów powinna być pokaźna lista interesujących Cię fraz kluczowych. Powinieneś mieć po kilka-kilkanaście fraz na każdą usługę czy produkt. Do tego, musisz poznać maksymalną ilość fraz poradnikowych. Zajmujesz się robieniem mebli na wymiar? - “Meble na wymiar” to nie jedyna fraza, na jaką powinieneś się pojawiać w Gogole. 

Twoi klienci szukają nie tylko mebli, ale szaf, komód, stołów, biurek itd. Szukają  też mebli do salonu, jadalni, kuchni czy przedpokoju. Do tego poszukują informacji o aranżacji wnętrz czy stylach umeblowania. Każdy z tych rodzajów potrzeb może być szukany na co najmniej kilka sposobów, dlatego fraz może być  nawet kilka tysięcy!

Krok 2: Strategia

Mając zarys wszystkich słów kluczowych wyszukiwanych przez potencjalnych klientów, jesteś w stanie zidentyfikować ich potrzeby. To właśnie na tych potrzebach będziesz opierać strategię obecności w darmowych wynikach wyszukiwania. Wszystkie Twoje przyszłe działania będą polegały na próbie dotarcia do osób o tych konkretnych potrzebach.

Na każdą z tych potrzeb musisz zaplanować osobną podstronę w swoim serwisie. Dzięki temu użytkownik trafi na stronę z informacjami, których szukał. Nie możesz kierować całego ruchu do strony głównej. Każdy potencjalny klient wyszukuje innych informacji w zależności od tego, co jest jego potrzebą. Jedni będą potrzebować możliwości zakupu, inni informacji o parametrach czy gwarancji. Jeszcze inni będą szukać instrukcji czy sposobów zastosowania. Zwiększysz swoją szansę na sprzedaż, jeśli będziesz widoczny na każdym etapie procesu zakupowego.

Krok 3: Struktura strony

Struktura odpowiada za architekturę informacji znajdujących się na Twojej stronie. To jeden z podstawowych i najważniejszych czynników wpływających na widoczność strony w Google. To jak ułożysz informacje na stronie, jest ważne zarówno dla ludzi, jak i robotów skanujących Twoją stronę. Istotne są też relacje pomiędzy poszczególnymi podstronami, ich logika oparta o linkowanie wewnętrzne jest bardzo ważna dla procesów optymalizacji domeny pod wyszukiwarki.

Struktura strony

Krok 4: Audyt techniczny

Najważniejszym aspektem czysto technicznym jest możliwość indeksowania Twojej strony przez roboty Gogole. Wyszukiwarka nie działa w czasie rzeczywistym, aby Twoja konkretna podstrona pojawiła się jako wynik wyszukiwania, wcześniej Googlebot musi ją zeskanować. Musisz doprowadzić do stanu, w którym Google jest w stanie skanować każdą podstronę, nawet jeśli masz setki czy tysiące podstron. 

Inne elementy związane z budową strony także wpływają na widoczność. Niewłaściwie zbudowana strona, lub po prostu działająca za wolno może być powodem niższych pozycji. Warto więc zadbać o podstawowe elementy techniczne związane z SEO, takie jak struktura HTML, linkowanie wewnętrzne czy optymalizacja grafik. Pamiętaj jednak, że bez właściwej strategii oraz odpowiedniej treści poprawki techniczne nie wiele pomogą.

Krok 5: Treści

Treści to paliwo dla Twojej strony. To na ich podstawie Google oblicza pozycję oraz dobiera podstrony, które mają pojawić się jako wynik wyszukiwania na dane zapytanie. Google zajmuje się pomaganiem w szukaniu informacji, musisz więc posiadać te informacje. Nie pojawisz się w Google na zapytanie z Twoją usługą, jeśli nie będziesz miał podstrony z opisem tej usługi. 

Treści na stronie powinny być pisane na podstawie wcześniej zaplanowanej struktury. Każdy element w strukturze to miejsce na odpowiednie treści. Na stronach kategorii sklepów czy stron usługowych opisz ogólnie grupę produktów, czy usług. Na stronie produktu czy konkretnej usługi napisz wszelkie informacje związane z tym produktem. Jeśli Twoi klienci szukają informacji poradnikowych — uruchom bloga i opisuj rozwiązania ich problemów, to pomaga szybko zwiększać wartościowy ruch.

Treści poradnikowe sprawiają, że pomagasz swoim potencjalnym klientom, przekłada się to na wzrost zaufania oraz na postrzeganie Ciebie lub Twojej firmy jako eksperta w branży. Zyskasz nie tylko ruch, ale i wzrost sprzedaży.

Treści

Krok 6: Link building

Odnośniki skierowane do Twojej strony to sygnał dla Google, że inni polecają twoje treści. Warto zadbać, by strony o wysokiej reputacji linkowały do Ciebie. Mogą to być influencerzy lub portal związany z tematyką Twojego biznesu. Nie skupiaj się jednak na ilości, ważna jest jakość linku. Dawniej, wystarczyło linkować z dużej ilości domen, nie patrząc na pochodzenia linków. Teraz takie działania będą najczęściej ignorowane przez wyszukiwarkę, w ekstremalnych sytuacjach Google może ukarać Twoją domenę za używanie nienaturalnych linków.

Linki możesz zdobywać na przykład dzięki treści. Napisz artykuł, który będzie zawierał wartościową wiedzę lub będzie pomagał rozwiązywać dany problem, dzięki temu inne portale branżowe podlinkują Twój artykuł. Klienci mogą też dodawać linki, dzieląc się nimi na forach internetowych lub innych serwisach. 

Podsumowanie

Zwiększanie widoczności w Google to przede wszystkim poznanie swojego klienta oraz zaplanowanie odpowiedniej strategii. Znając słowa kluczowe używane przez potencjalnych klientów, będziesz w stanie zbudować odpowiednią strukturę strony. Dzięki takiemu podejściu powoli, ale regularnie będziesz zwiększał widoczność na każde słowo kluczowe związane z Twoim biznesem.

Chcesz dowiedzieć się więcej o SEO oraz poznać skuteczne porady jak zwiększyć widoczność swojej strony w wyszukiwarce Google? Wejdź na stronę https://octamedia.pl/blog/co-powinienes-wiedziec-o-seo/.

Za pomoc w przygotowaniu materiału dziękujemy firmie Octamedia, zajmującej się przygotowywaniem strategii pozyskiwania klientów z wyników organicznych wyszukiwarki Google.

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: