Loteria czy konkurs - co wybrać? To zależy, co chcesz osiągnąć w swoim biznesie

Ostatnia aktualizacja: 2023-10-19  |  Średni czas czytania: 01:53
Artykuł reklamowy
Loterie i konkursy konsumenckie to jedne z najpopularniejszych narzędzi promocji produktów, firm, usług oraz eventów. Wiele dzisiejszych firm przygotowuje dla swoich klientów wszelkiego rodzaju akcje marketingowe, które mają wspomagać nową ofertę wprowadzaną na rynek lub zwiększyć sprzedaż produktów/usług już na rynku dostępnych. Konkurs czy loteria? Która akcja pozwoli Ci wygrać zainteresowanie konsumentów? Aby dobrze wybrać, musisz odpowiedzieć sobie na pytanie – co chcesz osiągnąć?
Loteria czy konkurs - co wybrać? To zależy, co chcesz osiągnąć w swoim biznesie

Loterie i konkursy pobudzają wyobraźnię uczestników, kusząc ich wizją zdobycia atrakcyjnej nagrody rzeczowej czy otrzymania znacznej kwoty pieniędzy. Uczestnictwo w wirtualnej akcji promocyjnej odpowiada uczestnikom, które nie wymagają od nich zbyt dużego wysiłku.

Organizacja konkursu dla większego zaangażowania i lepszego wizerunku

Jeżeli zależy Ci na wzmocnieniu wizerunku marki, większym zaangażowaniu konsumentów w komunikację marki, uzyskaniu interesującego contentu związanego z Twoim produktem lub firmą i podtrzymaniu zainteresowania nimi, a także na docenieniu konsumentów za ich pomysły oraz możliwość wpływu na markę – wybierz konkurs! Jeżeli szukasz skutecznych sposobów na pozyskanie nowych lojalnych konsumentów – postaw na konkurs!

Konkurs umożliwia w kreatywny i atrakcyjny sposób budowanie rozpoznawalności marki wśród jej klientów. Jest również świetnym narzędziem angażującym uczestników, dostarczając im nie tylko pożądane nagrody, ale również odpowiednią dawkę rozrywki.

Konkursy pozwalają także ugruntować lojalność dotychczasowych klientów, którzy zostają swoistymi ambasadorami marki. Wpływa to również na ich decyzje zakupowe. Konkurs staje się niejako dowodem na to, że oferowany przez daną firmę produkt/usługa odpowiada preferencjom i konkretnym oczekiwaniom uczestników.

Organizacja loterii promocyjnej dla większej sprzedaży

Jeżeli Twoim celem jest przede wszystkim wzrost sprzedaży, organizacja loterii będzie najlepszym rozwiązaniem.

Liczba uczestników w loterii jest zazwyczaj znacznie większa niż w przypadku konkursu głównie ze względu na niski próg wejścia. Ludzie kochają loterie nie tylko ze względu na brak wymagań, ale także z uwagi na niski stopień trudności całej akcji oraz emocje, jakich im dostarcza. Organizacja loterii promocyjnej daje nadzieję, zapewnia dreszczyk emocji, a także wywołuje radość z wygranej i poczucia, że dopisało nam szczęście! Moment rozczarowania w przypadku braku wygranej jest krótki oraz mało dotkliwy, i co ważniejsze - nie przekłada się na negatywne odczucia w stosunku do marki.

Organizacja loterii promocyjnej to świetny sposób na:

  • zwiększenia sprzedaży
  • zwiększenia zainteresowania produktami organizatora
  • zwiększenia rozpoznawalności (wypromowania) danych produktów lub usług
  • zbudowania bazy określonej grupy klientów

Decydując się na organizację konkursu lub loterii, szczególnie gdy nie masz większego doświadczenia w kreowaniu takich wydarzeń, warto zlecić ich organizację profesjonalistom, jak np. Motivation Direct, specjalizującym się w tworzeniu innowacyjnych akcji promocyjnych. To oni wdrożą aktualne loterie i konkursy oparte na skutecznych mechanizmach, które zapewnią sukces Twojej akcji promocyjnej.

Warto pamiętać!

Loteria promocyjna to gra losowa, w której uczestnicy nabywają towary i usługi. Kupując je, klienci otrzymują szansę wygrania nagród pieniężnych lub rzeczowych. Przed zorganizowaniem loterii konieczne jest uzyskanie odpowiedniego zezwolenia, które wydaje dyrektor właściwej izby administracji skarbowej. Organizacja loterii bez zezwolenia pociąga za sobą wyjątkowo dotkliwe konsekwencje.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym szczególnie art. 108 ustawy z dnia 10 września 1999 roku Kodeks karny skarbowy (Dz. U. z 2013 r., poz. 186), organizowanie loterii promocyjnej bez zezwolenia jest przestępstwem. Takie działania zagrożone są karą grzywny w wysokości do 240 stawek grzywny, tj. do kwoty 403.200,00 złotych. W przypadku zaistnienia okoliczności obostrzających grzywna może wynosić nawet 1.209.600,00 złotych.

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: