Loteria czy konkurs - co wybrać? To zależy, co chcesz osiągnąć w swoim biznesie
Loterie i konkursy pobudzają wyobraźnię uczestników, kusząc ich wizją zdobycia atrakcyjnej nagrody rzeczowej czy otrzymania znacznej kwoty pieniędzy. Uczestnictwo w wirtualnej akcji promocyjnej odpowiada uczestnikom, które nie wymagają od nich zbyt dużego wysiłku.
Organizacja konkursu dla większego zaangażowania i lepszego wizerunku
Jeżeli zależy Ci na wzmocnieniu wizerunku marki, większym zaangażowaniu konsumentów w komunikację marki, uzyskaniu interesującego contentu związanego z Twoim produktem lub firmą i podtrzymaniu zainteresowania nimi, a także na docenieniu konsumentów za ich pomysły oraz możliwość wpływu na markę – wybierz konkurs! Jeżeli szukasz skutecznych sposobów na pozyskanie nowych lojalnych konsumentów – postaw na konkurs!
Konkurs umożliwia w kreatywny i atrakcyjny sposób budowanie rozpoznawalności marki wśród jej klientów. Jest również świetnym narzędziem angażującym uczestników, dostarczając im nie tylko pożądane nagrody, ale również odpowiednią dawkę rozrywki.
Konkursy pozwalają także ugruntować lojalność dotychczasowych klientów, którzy zostają swoistymi ambasadorami marki. Wpływa to również na ich decyzje zakupowe. Konkurs staje się niejako dowodem na to, że oferowany przez daną firmę produkt/usługa odpowiada preferencjom i konkretnym oczekiwaniom uczestników.
Organizacja loterii promocyjnej dla większej sprzedaży
Jeżeli Twoim celem jest przede wszystkim wzrost sprzedaży, organizacja loterii będzie najlepszym rozwiązaniem.
Liczba uczestników w loterii jest zazwyczaj znacznie większa niż w przypadku konkursu głównie ze względu na niski próg wejścia. Ludzie kochają loterie nie tylko ze względu na brak wymagań, ale także z uwagi na niski stopień trudności całej akcji oraz emocje, jakich im dostarcza. Organizacja loterii promocyjnej daje nadzieję, zapewnia dreszczyk emocji, a także wywołuje radość z wygranej i poczucia, że dopisało nam szczęście! Moment rozczarowania w przypadku braku wygranej jest krótki oraz mało dotkliwy, i co ważniejsze - nie przekłada się na negatywne odczucia w stosunku do marki.
Organizacja loterii promocyjnej to świetny sposób na:
- zwiększenia sprzedaży
- zwiększenia zainteresowania produktami organizatora
- zwiększenia rozpoznawalności (wypromowania) danych produktów lub usług
- zbudowania bazy określonej grupy klientów
Decydując się na organizację konkursu lub loterii, szczególnie gdy nie masz większego doświadczenia w kreowaniu takich wydarzeń, warto zlecić ich organizację profesjonalistom, jak np. Motivation Direct, specjalizującym się w tworzeniu innowacyjnych akcji promocyjnych. To oni wdrożą aktualne loterie i konkursy oparte na skutecznych mechanizmach, które zapewnią sukces Twojej akcji promocyjnej.
Warto pamiętać!
Loteria promocyjna to gra losowa, w której uczestnicy nabywają towary i usługi. Kupując je, klienci otrzymują szansę wygrania nagród pieniężnych lub rzeczowych. Przed zorganizowaniem loterii konieczne jest uzyskanie odpowiedniego zezwolenia, które wydaje dyrektor właściwej izby administracji skarbowej. Organizacja loterii bez zezwolenia pociąga za sobą wyjątkowo dotkliwe konsekwencje.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym szczególnie art. 108 ustawy z dnia 10 września 1999 roku Kodeks karny skarbowy (Dz. U. z 2013 r., poz. 186), organizowanie loterii promocyjnej bez zezwolenia jest przestępstwem. Takie działania zagrożone są karą grzywny w wysokości do 240 stawek grzywny, tj. do kwoty 403.200,00 złotych. W przypadku zaistnienia okoliczności obostrzających grzywna może wynosić nawet 1.209.600,00 złotych.
Gotowe biznesplany
Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!
Cena już od: 29 zł
Zobacz listę biznesplanów ›lub
Zleć napisanie wniosku do Urzędu Pracy ›Oceń ten artykuł: